AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Hei. Singel dame i 30 årene. Jeg lurer på om dere menn ser på ei dame som har mere penger enn dere selv som en trussel, og som dermed må trykkes ned. Jeg har opplevd dette flere ganger. Menn som er direkte ekkel mot meg når jeg blir sammen med de. Ikke det at jeg tjener så mye, men er veldig flink med penger, har alltid vært det , og har arvet endel , slik at jeg har endel eiendeler (hus og leilighet og sånn) Jeg må presisere at jeg ikke er noen snobb, og bryr meg overhode ikke hva mannen jobber med eller tjener. Jeg er heller ikke en sånn som må skryte av hva jeg har. Pleier å holde det skjult. Men det som skjer ofte i et forhold , er at menn jeg blir sammen med prøver å trykke meg ned. Giftige kommentarer og prøver å latterliggjøre meg . Dette har vært spesielt en som ikke eide noenting selv. Synes dette er urettferdig, da jeg skjønner at det handler om hans egen usikkerhet. Jeg lurer på om dere menn kunne date en dame som har "alt" og som er veldig flink med penger , eller vil det oppfattes som truende? Anonym poster: c4e28d55863a1a38669b9f33791f521d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Hei. Singel dame i 30 årene. Jeg lurer på om dere menn ser på ei dame som har mere penger enn dere selv som en trussel, og som dermed må trykkes ned. Jeg har opplevd dette flere ganger. Menn som er direkte ekkel mot meg når jeg blir sammen med de. Ikke det at jeg tjener så mye, men er veldig flink med penger, har alltid vært det , og har arvet endel , slik at jeg har endel eiendeler (hus og leilighet og sånn) Jeg må presisere at jeg ikke er noen snobb, og bryr meg overhode ikke hva mannen jobber med eller tjener. Jeg er heller ikke en sånn som må skryte av hva jeg har. Pleier å holde det skjult. Men det som skjer ofte i et forhold , er at menn jeg blir sammen med prøver å trykke meg ned. Giftige kommentarer og prøver å latterliggjøre meg . Dette har vært spesielt en som ikke eide noenting selv. Synes dette er urettferdig, da jeg skjønner at det handler om hans egen usikkerhet. Jeg lurer på om dere menn kunne date en dame som har "alt" og som er veldig flink med penger , eller vil det oppfattes som truende? Anonym poster: c4e28d55863a1a38669b9f33791f521d Eksen snakka om det der. Det stemmer at mange menn ikke tåler at dama har noe de ikke har. Penger, lederstilling, eller at dama er mye høyere enn dem, kan virke provoserende. De føler seg små. Da må de kompensere med å hevde seg. Eksen sa at det er damer menn ofte har lyst til å knulle vettet av, men ikke klarer å forholde seg til i et forhold. De føler seg stor hvis de får nedlegge dem, være sjef i senga, og til og med fornedre dem. Anonym poster: 2551a3b1cb13c505c4fe661f77cf5160
Bagheera Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Det er vel kun et issue om mannen allerede har dårlig selvtillit. Har selv datet både leger og ingeniører som har tjent 800'-1000' uten at det var noe issue i seg selv. Det som kan bli et issue er om hun oppfører seg deretter. Kvinner med gode inntekter har som regel det fordi de har en lederstilling, og problemet oppstår når de forsøker å følge opp dette på hjemmebane og prøver å bli ganske kontrollerende noe som skremmer en del gutter vekk. Noen gutter passer som tøfler og trives med det, men disse guttene er dessverre sjelden de disse damene vil ha. Vips så har du et konundrum 1
Gjest aam1972 Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Det er vel kun et issue om mannen allerede har dårlig selvtillit. Har selv datet både leger og ingeniører som har tjent 800'-1000' uten at det var noe issue i seg selv. Det som kan bli et issue er om hun oppfører seg deretter. Kvinner med gode inntekter har som regel det fordi de har en lederstilling, og problemet oppstår når de forsøker å følge opp dette på hjemmebane og prøver å bli ganske kontrollerende noe som skremmer en del gutter vekk. Noen gutter passer som tøfler og trives med det, men disse guttene er dessverre sjelden de disse damene vil ha. Vips så har du et konundrum Enig med deg i at ting ofte er komplisert men jeg synes ikke du skal ta for gitt at kvinner i lederstillinger er dominerende hjemme. Jeg synes det er deilig å slippe å ta beslutninger og å "sjefe" på hjemmebane, det er det som jeg får betalt for på jobb. Regner med at ikke alle frisører elsker å klippe hår på fritiden heller. 1
Bagheera Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Sier på ingen måte at det gjelder alle Sier at man ofte er i lederstillinger fordi man har dominerende personligheter. De færreste gutter liker å bli forsøkt kontrollert, noe som kan være en medvirkende årsak til at forhold ryker.
TheHairyToothfairy Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 nei. jeg driter da i pengene. med mindre mennesket skal fortelle meg om dem hele tiden, så er de ikke tema. det er puppene og lårene hennes som gjelder. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 (endret) Min erfaring er at det ofte er disse mennenes forestillinger som kommer i veien. Fro kvinnen er hva man tjener et 'ikke-tema'. Det er ikke noe man snakker om, og definitivt ikke noe man skryter av. Man har den inntekt man har fordi man har den jobben man har. Så enkelt er det. Så oppstår utfordringene dersom han føler seg usikker ved at hun har den jobben hun har og den medfølgende inntekten. Hun jobber noen sene kvelder, må være tilstede i noen styremøter, er avgårde på reiser nå og da, ikke av langvarig karakter, mne med jevne mellomrom. Er han i utgangspunktet usikker så er veien desverre kort til å tolke andre forhold og utroskap inn i det bildet. Og da er dørene til helvete åpne Å 'holde seg' med en kvinne i ledende stilling kan av mange oppfattes som truende. At hun tjener noen kroner mer enn ham kan også av noen oppfattes som en trussel mot hans maskulinitet. Cluet er å finne en mann som er trygg nok i seg selv og ser på den samlede inntekt som et gode. En som finner frihet i å ikke også være pålagt ansvaret for å trekke inn den største delen av totalinntekten. Jeg ville sett på den situasjonen som et ubetinget gode, ikke som en trussel. Å inneha en ledende stilling på jobb betyr ikke at alle fordommer om 'sjefsugle som detaljstyrer hvert skritt han tar' er korrekte. Det er faktisk en velsignelse å ha noen å diskutere løselig med, le med, leke med og slippe å administrere og lede Edit: Kastet ut leif og lagt til en liten presisering. Endret 12. januar 2013 av Lille-pus
twang Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Altså, du kan fint ha bedre utdanning/jobb enn meg, eller mer penger. Men dersom du skulle være storkar på byen og alltid betalt for meg fordi du har så god råd og mene at jeg tjener for dårlig så er det turn off. Gutter som meg liker å føle at de spanderer på jenta si. ikke nødvendigvis fordi det er det menn gjorde før i tiden, men fordi jeg vil føle at jeg sørger for at dama mi har en fin kveld ute.. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2013 #9 Skrevet 12. januar 2013 Altså, du kan fint ha bedre utdanning/jobb enn meg, eller mer penger. Men dersom du skulle være storkar på byen og alltid betalt for meg fordi du har så god råd og mene at jeg tjener for dårlig så er det turn off. Gutter som meg liker å føle at de spanderer på jenta si. ikke nødvendigvis fordi det er det menn gjorde før i tiden, men fordi jeg vil føle at jeg sørger for at dama mi har en fin kveld ute.. Er ikke akkurat det du sier noe som har å gjøre med å 'se' og gi det rommet som er nødvendig for at han skal føle seg bekreftet og sett som mann ? Slik som hun føler seg bekreftet og sett i sin femininitet ved at han tar henne med ut på middag. Pleier det være et problem at disse kvinnene så tydelig vil demonstrere sin økonomiske verdi på bekosning av ditt/hans ønske om å få egenbekreftelse på din/sin verdi som hennes mann ? 'Demonstrere' at hun er hans kvinne, og oppleve at hun bekrefter dette.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 Nei akkurat penger er ikke noe problem. Anonym poster: 56d97b6031adc62b4da340831fec747b
Gjest Yellow Taxi Skrevet 12. januar 2013 #11 Skrevet 12. januar 2013 Altså, du kan fint ha bedre utdanning/jobb enn meg, eller mer penger. Men dersom du skulle være storkar på byen og alltid betalt for meg fordi du har så god råd og mene at jeg tjener for dårlig så er det turn off. Gutter som meg liker å føle at de spanderer på jenta si. ikke nødvendigvis fordi det er det menn gjorde før i tiden, men fordi jeg vil føle at jeg sørger for at dama mi har en fin kveld ute.. Jeg tenker motsatt. Flott at du tjener mer, for da kan du spandere på meg! Har alltid sett på det som en selvfølge at man i forhold ikke regner og teller på hvor mye man bruker på hverrandre!
Gjest Lurifix Skrevet 12. januar 2013 #12 Skrevet 12. januar 2013 Menn blir ikke truet, guttunger derimot...
Pene sko... Skrevet 12. januar 2013 #13 Skrevet 12. januar 2013 Ser ingen grunn til å føle meg truet av den slags. Slike komplekser har jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #14 Skrevet 12. januar 2013 La meg spørre deg, føler du deg overlegen overfor en som ikke har penger, god utdanning eller god formue? Anonym poster: 613e0c02217cfe33ad94e61cf1e85aa5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #15 Skrevet 12. januar 2013 Trådstarter her. Nå skrev jeg at jeg ikke hadde behov for å snakke om dette eller vise det ovenfor en potensiell kjæreste på en negativ måte. Jeg tjner ikke så enormt mye, og har heller ingen dominerende personlighet. Jeg ser ikke ned på de som ikke har god utdannelse eller ikke eier nåla i veggen. Har som sagt aldri vært noen snobb. Men det er et faktum at jeg har blitt forsøkt fornedret fra menn jeg har vært sammen med. Fryktelig ubehagelig . Jeg blir derimot glad når jeg leser her at det er flere av dere menn som ikke har noe problem med det. kanskje burde jeg søke etter menn som er mer trygge på seg selv og voksne i hodet:-) Anonym poster: c4e28d55863a1a38669b9f33791f521d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #16 Skrevet 12. januar 2013 Hadde ikke hatt noe problemer med det siden du sier at det egentlig ikke er et tema. Hvor mye man tjener/hva man jobber som/hva slags status man har er heller ikke tema for meg, så jeg hadde nok passet godt med en slik kvinne. Mine ambisjoner er personlige, og er ikke noe jeg har behov for å utbrodere om til en kvinne utover at man involverer hverandre i sin hverdag. Men det er ikke det samme som å skryte! En kvinne som er opptatt av status på egne, mine eller begges vegne derimot, og som stadig tar opp hvor mye hun evt. tjener, hvor høy utdannelse hun har - ja generelt snobberi - er ikke noen jeg hadde hatt behov for å bli kjent med. Å gjøre det bra er absolutt ikke negativt i seg selv, men det kan fort bli det når det må fremheves i enhver sammenheng. Anonym poster: 6fe312af109e09b0aeec44dd9190f4c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå