Gjest Nurse Betty Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Jeg må lufte litt. Er sjokkert over hvor ekkel det går an å være. For en stund siden holdt jeg på med en mann som prøver å gjenoppta kontakten. Først fikk jeg forhåpninger og tenkte at han endelig var klar for noe seriøst, men så viser det seg at hele situasjonen er til å kaste opp av. Jeg har fått vite at han lå med flere andre på det tidspunktet vi hadde et seksuelt eksklusivt forhold, som oftest uten kondom. Han er lege og jeg stolte på at han hadde et visst nivå av anstendighet, men nei da. Visstnok tar han antibiotikakurer med jevne mellomrom heller enn å bruke kondomer, men utgir seg for å være en seriøs fyr som bare har lest medisin og nesten ikke har hatt sex før. Vi jobber på et sykehus i en liten by, og det er egentlig rart at alt har fått foregå i skjul så lenge. Han har tydeligvis ikke bare ligget med flere av mine kolleger, men også jenter helt ned i 16-årsalderen. Blant annet en venninne av datteren til en venninne av meg, som ikke har det så godt. Akkurat dét er så fælt å tenke på at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan nesten ikke fatte det. Stakkars jente. Dette var sannsynligvis på samme tid som jeg og han holdt på. Han virket som en sjenert og uerfaren go'gutt. Inntil nylig har han tydeligvis også hatt en kjæreste herfra som bor i utlandet for tiden. Han har ikke stått som in a relationship på Facebook, men jeg fikk vite av felles venner at dette har vært seriøst og at de ventet barn, noe han hadde vært veldig glad for. Har sett han i aksjon ute på byen noen ganger i høst og hørt noen rykter, men prøvde å ikke bry meg for å komme over han. Jeg har også fått vite at kjæresten nylig tok han i utroskap og laget et spetakkel uten like for å nøste opp i løgnene hans. Han hadde blitt rimelig stressa og gått i gang med å sikre seg på alle bauger og kanter. Til flere har han prøvd å skaffe sympati gjennom å si at hun hadde lurt ham til å gjøre henne gravid og at han egentlig ikke har følelser for henne. Til kjæresten har han sagt at han er lykkelig over å skulle bli far, savner henne og bare vil de skal komme seg forbi dette samme og ha det bra igjen. En av jentene han bedro kjæresten med jobber også her, og jeg har hørt at de har hatt sex flere ganger etter at han lovte kjæresten at det ikke skulle skje igjen. Den andre jenta tror på det han sier til henne, og prøver å være en støtte for 'stakkars' han. Da kjæresten var hjemme i jula sjonglerte han dem begge. I kveld fikk jeg høre at han planlegger ferie med kjæresten i mars, men at hun ikke akkurat har tilgitt han for å si det sånn. Jeg er helt satt ut. Mannen må være verdens beste skuespiller, han som virker så søt og uskyldig. Selv om han kan være veldig negativ og syns synd på seg selv, så virker han bare som en bortkommen gutt. Kanskje han selv tror at han er uskyldig, og at det var derfor han ble sur en gang jeg ville forsikre meg om at vi var eksklusive. Det rareste er egentlig at flere av våre kolleger tror han og støtter han, som om de ikke vet hva en drittsekk er. Jeg har ikke sagt til han at jeg vet, og han er visst veldig redd for at sannheten skal lekke ut. Kanskje er ferien med kjæresten en smøretur. Kanskje jeg burde ringe henne og la henne vite det jeg vet. Har noen erfaringer å dele?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 ...antibiotikakurer i stedet for kondom? Fyren må jo være dummere enn skosålene sine, skulle tro han hadde fått legelisensen som vedlegg i et donaldblad. Fortell henne ha du vet om du tør, så hun vet hva slags svin hun har med å gjøre. Anonym poster: 5e58f80c4bc1b983e88561fbdb91c0fb 19
Gjest smilejenta Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Skjønner meg ikke på folk som ikke forteller om slike ting. La meg si det på en annen måte da; ville du likt det å ikke få vite dette hvis rollene var snudd? / hvis noen visste at kjæresten din var utro? Jeg vil tro svaret er nei, så fortell og ikke vær en hykler!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Ja, fortell! Selvsagt må hun få vite dette. Tenk så vondt når hun en gang får vite det og så har "alle" andre visst om det i alle årene.. Alle vil få beskjed om at kjæresten/mannen/kona er utro! Anonym poster: ab60c8a702bb0007e1627c9403e9a2e5 1
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Drittsekkleger i flertall? Jeg jobber også på sykehus i en liten by, og har virkelig ikke fått noe inntrykk av at leger har noe mer utsvevende sexliv enn andre, heller tvert imot. Totalt fravær av flørt her. Han du beskriver, er såpass ille at kjæresten som venter barn med ham fortjener å få tilbud om informasjon. Da får hun en sjanse til å velge hvordan hun vil prioritere ham når det gjelder bosituasjon etter at barnet er født, og kan slippe å innbille seg at hun skylder barnet å gi faren en sjanse til å bo sammen som familie.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Synes ikke du bør bruke energi på dette. Hun er jo klar over utrotendensene hans uansett. Anonym poster: 85bd6f28998b810c92e7a8bf2e1c965e
Gjest mie Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Har en venninne som jobber på et sykehus, og hun har hatt seg med et par leger, og sett mye utroskap blandt disse. Selv med barn på vei. Tror det kan være noe i at leger vet å bruke statusen sin
Gjest Nurse Betty Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 ...antibiotikakurer i stedet for kondom? Fyren må jo være dummere enn skosålene sine, skulle tro han hadde fått legelisensen som vedlegg i et donaldblad. Fortell henne ha du vet om du tør, så hun vet hva slags svin hun har med å gjøre. Anonym poster: 5e58f80c4bc1b983e88561fbdb91c0fb Ja. Han kan ikke akkurat sies å brenne for yrket sitt heller, så det går nok mest på status. Jeg har funnet det utenlandske nummeret hennes nå. Må bare finne ut hva jeg skal si. Skjønner meg ikke på folk som ikke forteller om slike ting. La meg si det på en annen måte da; ville du likt det å ikke få vite dette hvis rollene var snudd? / hvis noen visste at kjæresten din var utro? Jeg vil tro svaret er nei, så fortell og ikke vær en hykler! Ja, fortell! Selvsagt må hun få vite dette. Tenk så vondt når hun en gang får vite det og så har "alle" andre visst om det i alle årene.. Alle vil få beskjed om at kjæresten/mannen/kona er utro! Anonym poster: ab60c8a702bb0007e1627c9403e9a2e5 Jeg ville ha fått vite det. Nå må jeg bare tenke ut hvordan jeg skal fortelle henne det. Forslag mottas gjerne. Drittsekkleger i flertall? Jeg jobber også på sykehus i en liten by, og har virkelig ikke fått noe inntrykk av at leger har noe mer utsvevende sexliv enn andre, heller tvert imot. Totalt fravær av flørt her. Han du beskriver, er såpass ille at kjæresten som venter barn med ham fortjener å få tilbud om informasjon. Da får hun en sjanse til å velge hvordan hun vil prioritere ham når det gjelder bosituasjon etter at barnet er født, og kan slippe å innbille seg at hun skylder barnet å gi faren en sjanse til å bo sammen som familie. Kan være det er ekstra ille på kirurgen der han jobber. Der er det flere som har ødelagt familien sin. Tragiske menn, men damer får de. Det foregår mye i det skjulte, da. Kjæresten hans er visst både medlem i mensa og har vært på noen tøffe oppdrag i utlandet, så det kan bli hett for ham i tiden som kommer. Tipper han kommer til å stikke med halen mellom bena og fortelle offer-historier når han kommer hjem. Vet ikke hvor langt hun er på vei, men håper for hennes del at det ikke er for sent å snu. Synes ikke du bør bruke energi på dette. Hun er jo klar over utrotendensene hans uansett. Anonym poster: 85bd6f28998b810c92e7a8bf2e1c965e Ja, men han manipulerer alle. Gravide kvinner har i min erfaring lettere for å tilgi et enkeltstående sidesprang, og jeg tror ikke hun vet at det er mye mer. Har en venninne som jobber på et sykehus, og hun har hatt seg med et par leger, og sett mye utroskap blandt disse. Selv med barn på vei. Tror det kan være noe i at leger vet å bruke statusen sin Det tror jeg og. Jeg lot meg lure jeg og, og kan ikke si jeg suns han var kjekk eller interessant. Det var mer det at han fikk meg til å suns litt synd på seg. Han spiller mye på at han er alene i verden, og så vil man prøve å nå inn til han. Skikkelig hjelpesyndrom, ha!
Gjest annemor30 Skrevet 12. januar 2013 #9 Skrevet 12. januar 2013 Jeg er ikke lege men jeg VET med SIKKERHET at antibiotika ikke hjelper mot uønsket svangerskap
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 Leger er akkurat som andre folk uavhengig av sosial status. Det finnes leger som er sympatiske, flinke, og som brenner for yrket sitt. Samtidig finnes det leger som dømmer mennesker fort, som ikke er lojale mot partneren sin, og som ikke brenner for yrket sitt.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #11 Skrevet 12. januar 2013 Reint bortsett frå at han kan skrive ut antibiotika til seg sjølv har det vel ikkje noko med saka å gjere at han er lege, så eg forstår ikkje kvifor du framhevar yrket hans i tittelen på tråden. At han oppfører seg som ein drittsekk er ei anna sak.
Gjest Nurse Betty Skrevet 12. januar 2013 #12 Skrevet 12. januar 2013 Jeg er ikke lege men jeg VET med SIKKERHET at antibiotika ikke hjelper mot uønsket svangerskap Leger er akkurat som andre folk uavhengig av sosial status. Det finnes leger som er sympatiske, flinke, og som brenner for yrket sitt. Samtidig finnes det leger som dømmer mennesker fort, som ikke er lojale mot partneren sin, og som ikke brenner for yrket sitt. Det er nok helt riktig. Om den andre kategorien bare hadde hatt vett nok til å ta et annet yrkesvalg. Reint bortsett frå at han kan skrive ut antibiotika til seg sjølv har det vel ikkje noko med saka å gjere at han er lege, så eg forstår ikkje kvifor du framhevar yrket hans i tittelen på tråden. At han oppfører seg som ein drittsekk er ei anna sak. Litt fordi jeg i utgangspunktet forventet større grad av ansvarlighet særlig fra han, fordi han i kraft av sitt yrke burde være ekstra klar over problematikk rundt både antibiotikaresistens og følger av kjønnssykdommer. Og ha respekt for andres ve og vel, særlig 16-åringers. Jeg blir også ganske overrasket over at flere rundt han støtter han, når de helt klart burde kunne tenke seg til hva som kan ligge bak hans stakkars offerhistorier. Det begynner å bli en ganske kjent sak at han er en dyster og dømmende person, men likevel flørter de med han. Det tror jeg må komme av hans tittel. De i ambulansen er tross alt mye kjekkere, og får ikke på langt nær like mye oppmerksomhet.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #13 Skrevet 12. januar 2013 Det er nok helt riktig. Om den andre kategorien bare hadde hatt vett nok til å ta et annet yrkesvalg. Som kva då? I kva yrker er det greit å ikkje vere lojal mot partneren sin? Er det verre at han ikkje er lojal overfor partneren sin fordi han er lege enn det ville ha vore om han var ambulansearbeidar? Litt fordi jeg i utgangspunktet forventet større grad av ansvarlighet særlig fra han, fordi han i kraft av sitt yrke burde være ekstra klar over problematikk rundt både antibiotikaresistens og følger av kjønnssykdommer. Og ha respekt for andres ve og vel, særlig 16-åringers. Jeg blir også ganske overrasket over at flere rundt han støtter han, når de helt klart burde kunne tenke seg til hva som kan ligge bak hans stakkars offerhistorier. Det begynner å bli en ganske kjent sak at han er en dyster og dømmende person, men likevel flørter de med han. Det tror jeg må komme av hans tittel. De i ambulansen er tross alt mye kjekkere, og får ikke på langt nær like mye oppmerksomhet. Argumentet med antibiotikabruk kjøper eg, og eg er heilt einig med deg i poenget rundt antibiotikaresistens. Han bør ha respekt for andre sitt ve og vel på same måte som andre(td. sjukepleiarar, ambulansesjåførar, sekretærer i amk, politimenn, lærarar, taxisjåførar obs) bør ha det. Utan tvil finst det mange drittsekklegar på same måte som det finst drittsekksjukepleierar og drittsekkambulansesjåførar, og drittsekkar innan alle yrker. Eg reagerer på at du verkar å blande saman seksualmoralen hans med yrke, og at du brukar det til å karakterisere ei heil yrkesgruppe i tittelen på tråden. Korleis hadde du reagert om ein mann starta ein tråd med tittelen "Horesjukepleierar og deira lettlurte fanklubb"? At dei i ambulansen er kjekkare og får mindre oppmerksomheit er jo strengt teke ikkje hans feil.
Boost Skrevet 12. januar 2013 #14 Skrevet 12. januar 2013 Leger er i en yrkesgruppe hvor man må ha god tillit, gjelder de aller fleste innenfor helsesektoren. Hvis han kan bedra kona si, da kan han bedra pasienter og vi kan sette spørsmål ved han. Akkurat som kongen, den dagen han knuller annet enn Sonja og verden får vite det, blir det tillitskrise for alle parter. Nei, jeg mener ikke at konge og lege er det samme. Hvorvidt det er relevant for tråden er nå en annen sak, men i det yrket bør man ha godt omdømme. Det han gjør nå er å ødelegge for seg selv privat og i jobben.
Boost Skrevet 12. januar 2013 #15 Skrevet 12. januar 2013 Og ja, du bør fortelle det. Skulle typen min vært utro, så skulle jeg GJERNE fått vite det og takket vedkommende som sa det.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #16 Skrevet 12. januar 2013 Helsenorge er lite og leger har masse status = drar damer. Sett det der mange ganger. Mye grums i gangene der ja.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #17 Skrevet 12. januar 2013 Hva er det sykepleiere har sånn i mot leger? Anonym poster: a7a2cff7f7c9f2d9d91abd7e9aa64093
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #18 Skrevet 12. januar 2013 Hva er det sykepleiere har sånn i mot leger? Anonym poster: a7a2cff7f7c9f2d9d91abd7e9aa64093 Det lurer eg og på. Denne tråden sin bodskap vert nemleg for meg forstyrra av at eg får ein mistanke om at TS er sjukepleiar, og generelt misnøgd med legane på jobben sin. Mannen som vert skildra har oppført seg som ein drittsekk, men eg trur neppe det er fordi han er lege.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #19 Skrevet 12. januar 2013 Hvilket sykehus jobber vedkommende på? Høres ut som min date...
Gjest Nurse Betty Skrevet 13. januar 2013 #20 Skrevet 13. januar 2013 Og ja, du bør fortelle det. Skulle typen min vært utro, så skulle jeg GJERNE fått vite det og takket vedkommende som sa det. Nå har jeg snakket med kjæresten hans. Ringte henne først i gårkveld, og så ringte hun meg tilbake i dag. Det kom mye interessant ut av den samtalen. Hun virket både sjokkert og ikke overrasket. Tidlig i høst hadde hun fått tips fra en fake facebookprofil om at hun ikke måtte stole på han. Han hadde skyldt på en bitter og hevngjerrig kollega. Hun var likevel usikker på forholdet, men han hadde overbevist henne om at hun var den eneste og at han var lykkelig med henne. Graviditeten og siste utroskapen hadde skjedd samtidig. Han hadde blitt overlykkelig over å skulle bli far, men hun gjorde det slutt og ville bare ha closure. Så begynte de på igjen i jula, etter at han sverget på at han hadde fortalt alt. Hun ville i utgangspunktet heller ikke at dette skal lekke ut, fordi hun skal jobbe her i sommer og regner med han kommer til å prøve å sverte henne for å redde seg selv, slik som da han sa til andre at hun hadde lurt han. Bortforklaringen hans for å være utro, og hvilket episk sitat: «Alle damene prøver å utnytte meg! De overkjører meg og jeg får ikke til å si nei!» Jeg lurer på om det også gjelder 16-åringen? Mannen må være syk, og skifter forklaring alt ettersom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå