Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så innmari oppgitt over kjæresten/samboeren min. Jeg klarer ikke å tolke han på noen som helst måte. Jeg forstår meg ikke på han, da han ikke er særlig på å prate. Jeg føler han gir litt blanke i meg på mange måter.

F.eks

1. Jeg har flere ganger klagd over at han tenker for mye på seg selv i sengen og gir for lite av seg selv. Dette har han sagt han skal sjerpe seg på, men ingenting skjer.

2. Han er ikke i stand til å prate noe særlig om fremtiden eller oss. Han sier vi skal ha barn og hus, men så stopper det der. Det går ikke ann å prate om hvor vi vil bo, hvordan vi skal ha det eller når vi skal ha barn.

3. Han spør meg aldri om oppveksten min, hvordan jeg har hatt det på jobb en dag ect.

4. Han reagerer overhode ikke dersom det plutselig tikker inn en melding fra en gutt på mobilen min, selv når han vet det er en gutt som flørter eller ønsker å treffe meg.

5. De (få) gangene jeg har komt full hjem fra byen kl. 4 på morningen, har han ikke reagert. Og til og med når venninnene mine i tillegg kommenterer ting som "Den ene fyren på byen prøvde seg noe så sinnsykt på deg da" til meg, mens han overhører samtalen...reagerer han ikke.

6. Hvis jeg nevner at jeg er usikker på forholdet vårt eller han, så sier han bare "åja" og så går han å setter seg ved pcen sin. Ingen reaksjon...

7. Hvis jeg prøver å ha en samtale med han hvor jeg spør han hvordan han synes vi har det, da svarer han alltid "bra" og så er det med det..

8. Jeg kan våkne om morningen, snu meg mot han og fortelle at jeg har hatt DEN sexdrømmen. Før jeg rekker å fortelle videre så sier han bare "åja" og så går han å setter på kaffen.

Jeg føler at jeg kan gjøre som jeg vil. Hvorfor er han slik? Tro meg, det nytter ikke å spørre han..

Anonym poster: 1d8d63eb8a9a377ed79a1490151b4f5f

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Virker som han har mistet interessen/følelsene for deg.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvorfor orker du være sammen med en som er så i lite kontakt med følelseslivet OG ditt? Høres utrolig slitsomt ut.

Endret av irrlys
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er så innmari oppgitt over kjæresten/samboeren min. Jeg klarer ikke å tolke han på noen som helst måte. Jeg forstår meg ikke på han, da han ikke er særlig på å prate. Jeg føler han gir litt blanke i meg på mange måter.

F.eks

1. Jeg har flere ganger klagd over at han tenker for mye på seg selv i sengen og gir for lite av seg selv. Dette har han sagt han skal sjerpe seg på, men ingenting skjer.

2. Han er ikke i stand til å prate noe særlig om fremtiden eller oss. Han sier vi skal ha barn og hus, men så stopper det der. Det går ikke ann å prate om hvor vi vil bo, hvordan vi skal ha det eller når vi skal ha barn.

3. Han spør meg aldri om oppveksten min, hvordan jeg har hatt det på jobb en dag ect.

4. Han reagerer overhode ikke dersom det plutselig tikker inn en melding fra en gutt på mobilen min, selv når han vet det er en gutt som flørter eller ønsker å treffe meg.

5. De (få) gangene jeg har komt full hjem fra byen kl. 4 på morningen, har han ikke reagert. Og til og med når venninnene mine i tillegg kommenterer ting som "Den ene fyren på byen prøvde seg noe så sinnsykt på deg da" til meg, mens han overhører samtalen...reagerer han ikke.

6. Hvis jeg nevner at jeg er usikker på forholdet vårt eller han, så sier han bare "åja" og så går han å setter seg ved pcen sin. Ingen reaksjon...

7. Hvis jeg prøver å ha en samtale med han hvor jeg spør han hvordan han synes vi har det, da svarer han alltid "bra" og så er det med det..

8. Jeg kan våkne om morningen, snu meg mot han og fortelle at jeg har hatt DEN sexdrømmen. Før jeg rekker å fortelle videre så sier han bare "åja" og så går han å setter på kaffen.

Jeg føler at jeg kan gjøre som jeg vil. Hvorfor er han slik? Tro meg, det nytter ikke å spørre han..

Det er ikke noe mer fornuftig svar på disse tingene enn nettopp åja. Og du burde ikke være videre interessert i sexdrømmer, andre gutter og flørting heller, men fokusere på å ha det fint sammen med ham.

Anonym poster: 22590310b2a2f0f4b22d092240e5a36e

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde aldri giddet å planlegge en fremtid med en sånn taus stubbe. Tenk så frustrert du vil bli om 5-10-15 år! Blir jo smårar, begynner å snakke høyt med seg selv til slutt.

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke noe mer fornuftig svar på disse tingene enn nettopp åja. Og du burde ikke være videre interessert i sexdrømmer, andre gutter og flørting heller, men fokusere på å ha det fint sammen med ham.

Anonym poster: 22590310b2a2f0f4b22d092240e5a36e

Seriøst? Damen forteller hun har hatt en sexdrøm, a)mannen tusler ivei og setter på kaffien b) mannen tar det som en invitt og leker litt grab-ass.

Hva er mest normalt?

• Liker 7
Skrevet

Jeg pratet litt med han nå. Han åpnet seg faktisk litt.

Han fortalte meg at han elsker meg og vil være sammen med meg for alltid. At han vil få hus, barn og det som hører til med meg.

Når jeg spurte hvorfor han ikke reagerer på ting, så svarte han at han reagerer og bryr seg.

Men.. hmmm..han sier det nå ja men..Hva tenker dere? Hvorfor er han slik?

Skrevet

Han har introvert personlighet. Du må snakke med ham og be ham strekke seg for deg, dele mer, fordi det som er nå funker ikke for deg. Du trenger mer kommunikasjon. Han blir nok aldri en skravlebøtte om sine følelser, men han kan bli bedre hvis han vil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke han bryr seg så veldig om deg personlig, men det er vel kanskje ikke det viktigste?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han er ikke en kvinne. Vi er mer opptatt av slikt (nå snakker jeg helt helt generelt utifra mine erfaringer bare fra KG) enn menn.

1: Slutt og klag. Ta det opp på en ordentlig måte uten at det blir som å rakke ned på hans måte å være i sengen. Oppmuntre ham litt? Vise hva du liker? Ikke legg alt av skyld over på ham? Dere er jo to i sengen, altså likeverdige. Har du gjort ditt for at dette gir deg mer?

2:Han vet sikkert ikke hvordan dere skal ha det i fremtiden, så den tror jeg du kan la ham unnslippe. Holdt lenge ilag? Hvis ikke, så kanskje dette er noe som han vil ta som det kommer- når det gjelder boplass og slikt. Gjelder også barn. Men at han sier han vil ha hus og barn er jo kjempefint når det er tydelig noe du også vil. Men det tror jeg kommer av seg selv. Tror ikke du også? Er jo vanskelig i utgangspunktet å planlegge fremtiden i detalj.

3: Hvis han ikke spør, men det er ting i oppveksten du vil dele med ham- spesielt om det er noe han burde vite, så fortell ham i en samtale om hvem du er og hva du kommer fra- litt og litt :) At han ikke spør om hvordan dagen har vært er ikke så kjempe oppmerksomt mot deg, men han høres ut som den typen fyr som ikke tenker på den måten- og kanskje regner med at du forteller på eget initiativ om det har skjedd noe spesielt på godt og vondt?

4: Her reagerte jeg litt. Hvorfor tekster du med slike når du er i et forhold (hvis du gjør det, og forteller ham om det) om at du får meldinger med flørting og ønsker om treff, fra en annen FYR? Hvis du håper han viser sjalusi som tegn på at han bryr seg om deg, så kan jeg fort skrive til deg her og nå at han høres utifra dette ut som en rolig og avbalansert kar som stoler på deg. Er han likegyldig derimot, det er jo selvsagt ikke bra. Men det er ikke alltid det verste alternativet som er sannheten. Jeg ville ikke likt det om min kjæresten fortalte om slike meldinger, men hadde stolt på ham at han ikke flørtet tilbake og avviste.

5: At du kommer full hjem kl 4 etter en lang fest og moro ute på et utested eller to er ikke noe å laga drama av. Og sier en venninne at du ble lagt an på, så hører jo han også at du (forhåpentligvis) avviste ham og er dermed ei dame han kan stole på. Hadde det vært noe bedre om han forbydde deg å dra ut, lagde et helvete av det og begynte å ta til tårene fordi dama hans er attraktiv for andre enn han selv?

6: Hvis du prøver å få i gang en samtale, men gjør det som en kommentar som typen "Du, forresten, jeg er veldig usikker på forholdet vårt." , så vil det (for noen) naturlige vært at han ville spurt deg om hva du er usikker på og tatt hintet på å ha en oppklarende samtale. Men jeg kjenner til flere som reagerer på den måten, trekker seg litt unna og kanskje venter på at du finner ut av det du er usikker på. "Feil måte" å reagere på, men noen gjør det. Blir han lei seg, så viser han det kanskje ikke- og bruker pcen til å koble av om du ikke starter en samtale. Mennesker er forskjellige, og allerede har jeg konkludert ovenfor det du har skrevet at dette er en veldig rolig mann/type som ikke er så pratsom av seg på slike ting.

7: Klassiker, hehe. Mine erfaringer er at sier de at det er "bra", så mener de det. Mens jeg som kvinnelig tenker håper selvsagt på at han utdyper mer, om jeg skulle spørre. Kanskje du skulle godtatt svaret? Han sier ikke "nei" ihvertfall.

8: Kjedelig reaksjon fra han da, han kunne jo smilt og spurt litt mer om det for så å kanskje gjort det litt til virkelighet ;) Men personligheten hans krasjer kanskje litt med dine forventninger? Menn er fra mars, kvinner fra venus, vet du.. :P Nå håper jeg virkelig ikke du drømte den gangen om ting som ikke handlet om dere to.. Da ville det jo vært dumt å nevne det.

Jeg skriver litt spørsmål og egne tanker på hvert punkt, ikke som kritikk av deg, men kanskje du kjeder deg og gjør småting for å provosere frem litt mer reaksjoner og følelser? Ikke la det gå for langt, du vil vel ikke at han ikke skal kunne stole på deg? Personligheten hans virker som om at han er på andre siden av rommet sammenlignet med din, du ønsker mer bekreftelser og dype samtaler(evt mer sex/romantikk?), mens han er avslappet og rolig- og kommuniserer kort og kanskje for enkelt for deg?

Er han den typen som er avbalansert, trygg og rolig, men ikke gir deg "spenning" nok? Heller det enn en oversjalu mann som kontrollerer alt du gjør/sier og har et hissig temperament spør du meg personlig :)

Håper virkelig noe av dette jeg har nevnt her kan vekke noen nye tanker, for dette tok tid å skrive gitt..

Endret av minibelle
  • Liker 7
Skrevet

Han har introvert personlighet. Du må snakke med ham og be ham strekke seg for deg, dele mer, fordi det som er nå funker ikke for deg. Du trenger mer kommunikasjon. Han blir nok aldri en skravlebøtte om sine følelser, men han kan bli bedre hvis han vil.

Du kan ikke "diagnosere" han utifra et innlegg. Å mene at han har en introvert personlighet er helt latterlig.

Anonym poster: 06af8f103ae421b278298bbfa84e4cf5

Skrevet

Du kan ikke "diagnosere" han utifra et innlegg. Å mene at han har en introvert personlighet er helt latterlig.

Men på en annen side, det er jo også en mulighet, selv om det ikke er så lurt for oss her på KG og dele ut diagnoser og statuser på andre mennesker. Og som vi ikke bør være så bastant på, selv med utdannelse innenfor temaet som blir tatt opp er veldig gjenkjennende i det man har kunnskap i, selvsagt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde aldri giddet å planlegge en fremtid med en sånn taus stubbe. Tenk så frustrert du vil bli om 5-10-15 år! Blir jo smårar, begynner å snakke høyt med seg selv til slutt.

Den likte jeg!

Men ts, snakk med han eller gå. Hjelper heller IKKE at du snakker med andre gutter du vet flørter med deg og så videre! Da er du ikke særlig bedre selv syns jeg!

Skrevet

Han høres ut som en vanlig mann i mine øyne, sett bort fra det som hadde med sexdrømmer å gjøre... Men han høres ut om en introvert ja. De er ikke så lette å forstå seg på, men trenger ikke være noe galt med dem uansett :) Jeg syns det høres ut som om du maser litt på ham da... Han du vil at han skal være sånn og sånn. Det er jo veldig mange som prøver å forandre på kjæresten uten at det har noe for seg.. Du visste jo hvordan han var når dere flyttet sammen?

Anonym poster: 8b56f3def511f5628dfcbc9a860cb11d

Skrevet

Synes det høres ut som en behagelig fin mann jeg :) Rolig å fin, som nyter morgenkaffe.

Anonym poster: d6a53b25c64de578b7f547efcfe932db

• Liker 2
Skrevet

F.eks

Min konklusjon: Du er sammen med en MANN. Og han svarer/reagerer omtrent slik de fleste menn jeg kjenner ville ha gjort, inkludert gubben min.

Anonym poster: 42783d9536ae83ae95cc3463e7fc0d7c

• Liker 1
Skrevet

Min konklusjon: Du er sammen med en MANN. Og han svarer/reagerer omtrent slik de fleste menn jeg kjenner ville ha gjort, inkludert gubben min.

Anonym poster: 42783d9536ae83ae95cc3463e7fc0d7c

Kjedelig mann du har.

Skrevet

Om du lurar på om kjærasten din gjev faen i deg, og du rådspør eit forum; så ja. Vedkomande gjev faktisk blanke faen i deg.

Skrevet

Istedet for å lure på hva han vil, kan du spørre deg selv hva du vil med en mann du er så usikker på...

Anonym poster: 9ded84051e6d502c48996a2c85c383c9

Skrevet

Samboeren min er akkurat lik... Etter mange år har jeg skjønt at det er bare sånn han er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...