Gå til innhold

Hjelp, katten min har svelget en strikk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min har i kveld svelget en sånn tynn liten hårstrikk, vi rakk akkurat ikke å redde den før den forsvant - er dette farlig? Kjenner jeg blir så redd for pusen min :(

Anonym poster: a5f468b9689948f502ba1f443ec5ae3b

Skrevet

Den har jo ikke havnet i halsen, men i magen, så da bæsjer katten vel strikken ut en gang igjen. Men tror ikke det er så farlig :P du kan jo evt følge litt ekstra på katten framover bare for å se om den oppfører seg rart eller annerledes og det evt kan være strikken som gjør det... men regner med at ingenting skjer og at strikken forsvinner etter hvert.

Anonym poster: 5bf48809c8749fdd7530c0358e3f84ac

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar, det gjør godt for et bekymret mammahjerte! :frown:

Skrevet

Mest sannsynlig så får den nok bare en basj med strikkhåndtak =p

Anonym poster: f34f4eae3f9b3f19a784fe9e3f46b299

• Liker 1
Skrevet

Eller en bæsj som spretter veggimellom.....

Tror det skal gå helt greit Ts; du får følge litt med på katten.

Bikkja vår svelget en sokk engang; den kom ut hel.......med avføring i og rundt sokken...

Anonym poster: 4cce09a6ab30b65fabd48300bc16ba82

• Liker 1
Skrevet

Gode dere er, tusen takk for svar! Føler jeg kan slappe litt mer av nå, takket være dere :) Pusen oppfører seg ikke annerledes enn normalt, leker og er tilsyneatende i god form. Samme gamle godgutten :)

Skrevet (endret)

Pus har fått i seg en liten bit av en strikk en gang - den kom fort opp igjen med en hårball.

Jeg ville fulgt med litt i kassa til katten på hva som kommer ut igjen den neste dagen. For å være sikker på at den kommer ut igjen og ikke skaper problemer. Særlig om det er en slik med metallbit på. Det er jo en mulighet for at den setter seg fast i tarmene. Følg også med på allmenntilstanden og om pus drikker/spiser normalt. :)

Endret av ninuska_
  • Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet

Har en katt som har en skikkelig greie for hårstrikk.. Hårstrikkfetish.. :catmilk: Helt siden pusen var liten har han vært veldig opptatt av hårstrikk, fulgt med når jeg tar de ut av håret, prøvd å dra det av håndleddet, der jeg ofte har et strikk! Han tar strikket i munnen og bærer det målrettet med seg og legger det oppi matskålen sin der han samler de opp.. Innbiller seg vel at det er "byttedyr" eller noe.. Jeg har funnet opptil 9 strikk i den matskålen når jeg våkner om morgenen.. :overrasket:

Men nå helt i det siste har han begynt å ødelegge strikkene og bite de opp og spise biter, og kanskje hele strikk.., noe jeg ikke synes så mye om. Bekymret, for dette tror jeg potensielt kan være farlig! At det kan blokkere i tarmsystemet, pluss at han får i seg giftstoffer fra gummien og fargestoffgift.. Stort sett går det nok bra, og strikkbiten kommer ut igjen, men plutselig så kan det kanskje gå galt.. Så nå må jeg heretter huske på å gjemme hårstrikker når jeg drar de av. Ganske stress.. Fantekatt!! :roll:

Skrevet

En del av strikken kommer til å feste seg i magen, mens resten blir dratt lengre og lengre ut i tarmene med bæsjen. Til slutt kommer festet i magen til å ryke og det kommer til å være bæsj overalt. Flying poo!

Skrevet

Ene katta vår slukte en ballong. Oppdaget det ikke før jeg så den i avføringen i dokassa. Det går nok helt sikkert bra, men ta en tur til dyrlegen om pusen begynner å oppføre seg unormalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...