Gå til innhold

løpestreng vs innegjerdet gård!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en hund som ELSKER å være ute. Hos foreldrene mine har vi innegjerdet veranda, og han kan være ute på den i timesvis hvis han får lov! Men desverre er vi jo ikke der så ofte, og her hjemme har jeg ikke det, eller noen mulighet til å lage til dette veldig enkelt.

Jeg vil derfor enten han løpestreng eller gjerde inne verandaen/plattingen jeg har pluss litt av hagen for han. Men jeg er usikker på hva som er best av disse to! Det må være enkelt for meg og for han. Jeg har nå bundet båndet hans utenfor av og til, men han henger seg fast i alt! Må ut hele tiden for å få han løs. Vil dette skje med løpestreng også?

Det skal IKKE være noe alternativ til turgåing, dette får han i tillegg. Det er bare en ekstra mulighet for han å være ute, siden han elsker det og jeg ikke orker å stå i hagen i timesvis :P Han kommer heller ikke til å være ute så lenge at han trenger hus eller lignende for å varme seg :) Gård er ikke noe alternativ, jeg må kunne slippe han inn/ut fra verandadøren.

Jeg er som dere merker helt uerfaren, så dere som har erfaringer, hva ville dere gjort? Pris har selvsagt også noe å si, desverre.

Setter STOR pris på alle svar.

Anonym poster: 5f7287db8fa4ed008b39f00d18c5a797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig foretrekker jeg inngjerdet område til hundene mine.

Vi har løpestreng, men den tør jeg ikke la de stå i uten tilsyn (fare for at de surrer fast hals eller bein osv.). Dermed blir det gjerde til våren :) Er nok mye mer behagelig for hunden også, å slippe halsbånd/sele, lettere å legge seg ned og rulle litt når den skal slappe av osv.

Anonym poster: c76ba0eadd2f872479135e1f97b5dd40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også gård, selv om det er mer tidkrevende og kan bli dyrere. Hvis hunden din er en graver burde du f.eks. grave gården et stykke ned i bakken og legge steinheller i bunnen så han ikke får gravd seg ut.

Er hunden stor? For det finnes mange typer "bærbare" hundegårder som i prinsippet bare er et visst antall plastgjerder som du setter sammen. Kunne det vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er en tibetansk spaniel :) Han er bare valpen ennå, men graving er en av favoritthobbyene! I dag var han ute litt og har nå klart å sette fast båndet halvveis under verandaen. Sjekker han hele tiden, så det går FORT med han!

Tror nok jeg også hadde foretrukket gjerde, føler han får bevege seg mer fritt selv om det blir på ett mindre område enn med streng. Om det gir noen mening?

Plastgjerder høres topp ut det! Sålenge han ikke kommer seg løs eller kan sette seg selv i fare er jeg ikke opptatt av utseende.

Har noen av dere peiling på hvor mye en evnt innegjerding hadde kommet på? Hva er normalt stort område? Jeg har jo fordelen med at det blir gjerdet opp mot to vegger, så "bygger" jeg meg ut fra den ene av de, den andre går det rekkverk utifra, der jeg tenkte å bare ta opp noe hønsenetting siden "hullene" er såpass store at han lett kommer seg ut nå. Så trenger bare tre "vegger" til mitt lille hundegårdprosjekt :)

Anonym poster: 5f7287db8fa4ed008b39f00d18c5a797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Helt klart hundegård. Med løpestreng, så kan ulykker skje så fort. For eksempel så kan hundne finne på å brått jage ett eller annet og ta rennafart og når det ikke er mer bånd igjen, så får hunden et realt røkk i nakken og skade nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...