Gå til innhold

Hjelp meg og bli sunnere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen gode tips til at jeg kan spise sunnere måltider ;)

Spiser mye pommes til middagsrettene våre.

Det vil jeg tro ikke er så sunt ?

1. Hva spiser dere til for eks koteletter & kyllingfilet (kjøtt) ?

Vi spiser mye kjøtt i ukene og da blir d pommes & salat.

2.Er veldig avhenging av sjokoladet og sukker. Hvordan kan jeg slutte og bli så lysten på sjokoladet og sukker? ( Stor utfordring )

Takk for svar ;)

Anonym poster: 8e2cc5686e3f935e29f4e1a2f4454711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Til kjøtt/kylling så pleier jeg enten spise salat, ris, potetsalat, grønnsaker, potetbåter(skjærer opp potetene i båter, krydre med salt og pepper og inn i ovnen en stund, eller bakt potet.

2. Jeg elsker sjokolade og usunt godteri. Men det som funker for meg er enten å spise meg mett på vanlig mat, unngå å bli sulten, pusse tennene, tygge tyggis med forskjellige smaker (lakris, jordbær osv), drikke fun saft. Når du har vært en stund uten for eksempel sjokolade, så blir du til slutt ikke så avhengig av det. Det har jeg erfart selv iallefall. Så det første du må gjøre er å komme over det steget. :)

Anonym poster: 8ca367d8433a7be50b3aaa8905f8fcdb

Skrevet

Bytt ut pommesfrites med kokte poteter eller ris, og ha salat eller grønnsaker ved siden av. Middagen blir også hakket sunnere hvis du ikke bruker så mye saus. Med mindre du lager sausen selv av sunne varer, da :) Men hvis du er veldig glad i pommesfrites kan du jo prøve å lage det selv? Det finnes nok noen gode og sunne oppskrifter på nettet et sted.

Angående det med sjokolade og å være sugen på noe søtt, har jeg opplevd det samme som AB over meg her. Når man ikke har spist det på en stund, så kjenner man heller ikke suget etter det :) Så prøv å kutte det helt ut en stund, så merker du at suget gradvis forsvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...