Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i alle år brukt Stop24 deodorant fra apotekene, men nå har jeg flyttet til utlandet og får ikke tak i den og er litt fortvilet her. Finnes det en deodorant som er like bra, altså gir like god beskyttelse uten å lukte? Har forsøkt forskjellige fra Nivea og Dove, men de lukter ikke godt, dvs. man stinker deodorant! Jeg leter altså etter en deodorantkrem av et av de større kjente internasjonale merkene. Det kan godt være noe som parfymerier vanligvis har. Tips anyone?

Anonym poster: cd988add2120744ad7dff427b1620b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at stop24 har såpass god beskyttelse, er jo at den inneholder aluminiumklorid.

Jeg vil tro at ren aluminiumklorid er noe du kan få tak i på de aller fleste apotek overalt, - i Norge kan du få kjøpt dem i roll-on. Det er ikke en deodorant i grunn, men et middel du har under armene om natten. Stoffet "lammer" svettekjertlene, så vidt jeg har forstått, og gjør derfor at du ikke svetter.

Jeg brukte det en periode i puberteten, og trengte ikke bruke deodorant i det hele tatt. Nå er jeg imidlertid tilbake på "vanlig deodorant", fordi jeg ikke svetter særlig mye lengre, men kanskje aluminiumklorid kan være et alternativ for deg?

Skrevet

Jeg sluttet på Aluminiumklorid-heksahydrat i spritløsning (dvs. aluminiumklorid, bare det er morsommere å si), og da googlet jeg litt her og der fordi jeg trengte ny. Der var en som gikk igjen som best i test, den beskytter veldig godt, og den lukter godt. Den er fra Vichy og ser slik ut:

7471709.jpg

Skrevet

Takk for svar

Anonym poster: cd988add2120744ad7dff427b1620b34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...