AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Ah, jeg sliter så innmari med å finne riktig hårfarge. Jeg er brunette fra naturens side og har hatt en del forskjellige brunfarger oppigjennom. Men problemet mitt er at jeg er ganske rød-aktig i huden og uansett hvilken farge jeg farger håret i (føler jeg) så gjør det bare at jeg ser rødere og "syk" ut. Prøvde en såkalt kald farge nå sist, men den også har jo rødskjær så det holder og ser helt jævlig ut. Noen tips til hvordan man kan finne ut riktig farge UTEN å gå til frisøren? Sånne guides som står på KK og diverse andre sider på nettet gir jo ingen mening. Jeg klarer da ikke å se om blodårene mine er blå eller grønne, f.eks. Poenget er iallefall at jeg trenger en hårfarge som gjør at rødtonene i huden blir mindre fremtredene, og en farge som gir litt glød til huden. Anonym poster: 6c6b407aa656f2004bc4e3e9fc4b19d2
Professor Orm Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Kan du ikke sende bilde av huden og håret? Du kan jo poste et bilde av panna eller noe sånt hvis ikke du vil vise hele ansiktet. Sikkert masse frisører her
Jazne Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Jeg er med deg på den, er ikke lett å finne riktig tone på hårfarger med tanke på hudtone og/eller om man har (eller plaget med) rødtonene i huden. Jeg derimot må dekke alle de røde stedene i antiktet mitt, og sliter med å få en frisør til å kjønne at jeg IKKE vil ha så mye rødkjær i håret mitt -.- . var nok ikke så mye til hjelp, men en blanding vil jeg kanskje si? en 6/7 tonet hårfarge? med noen striper?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Jeg er med deg på den, er ikke lett å finne riktig tone på hårfarger med tanke på hudtone og/eller om man har (eller plaget med) rødtonene i huden. Jeg derimot må dekke alle de røde stedene i antiktet mitt, og sliter med å få en frisør til å kjønne at jeg IKKE vil ha så mye rødkjær i håret mitt -.- . var nok ikke så mye til hjelp, men en blanding vil jeg kanskje si? en 6/7 tonet hårfarge? med noen striper? Hva vil 6/7 tonet si? Jeg synes selv når jeg ser på bilder og sånn at huden ser mye freshere ut med en mørkere farge .. Men faren er at det blir for hardt på en måte. Ikke så lett Men er mest det med å finne en farge som ikke går i ett med huden på en måte. Ser jo helt sjuk ut da. Anonym poster: 6c6b407aa656f2004bc4e3e9fc4b19d2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Jeg sverger litt generelt nå til swarzkopfs natural & easy - pga at håret blir så fint i konsistensen av den. Så tar gjerne i mot tips til farger i den serien.. Anonym poster: 6c6b407aa656f2004bc4e3e9fc4b19d2
Jazne Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Hva vil 6/7 tonet si? Jeg synes selv når jeg ser på bilder og sånn at huden ser mye freshere ut med en mørkere farge .. Men faren er at det blir for hardt på en måte. Ikke så lett Men er mest det med å finne en farge som ikke går i ett med huden på en måte. Ser jo helt sjuk ut da. Anonym poster: 6c6b407aa656f2004bc4e3e9fc4b19d2 Noe som dette ? http://www.naturallycurly.com/curlreading/wp-content/uploads/2012/12/winter-hair-color_lowlights-rsbb380x260.jpg Jeg kan ikke bare ha en farge i håret mitt, det ser flatt , tynt, kanskje for mørkt eller for lyst. Jeg har nå striper, for det meste fodelt med kalde toner og noe varme toner for å se litt livlig ut. Uansett syntes jeg at hår ser best ut og mer naturlig ut med noe highlights eller downlights, uten å være frisør akkurat.
Jazne Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Og jeg liker denne trenden her, denne er ikke så skrikende men likevel fremhever fint. http://www.viphairstyles.com/wp-content/uploads/2012/12/Two-Toned-Hair.jpg
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Noe som dette ? http://www.naturallycurly.com/curlreading/wp-content/uploads/2012/12/winter-hair-color_lowlights-rsbb380x260.jpg Jeg kan ikke bare ha en farge i håret mitt, det ser flatt , tynt, kanskje for mørkt eller for lyst. Jeg har nå striper, for det meste fodelt med kalde toner og noe varme toner for å se litt livlig ut. Uansett syntes jeg at hår ser best ut og mer naturlig ut med noe highlights eller downlights, uten å være frisør akkurat. Men da må man vel til frisør? Men det du sa med 6/7 toner? Er det en skala av noe slag? Anonym poster: 6c6b407aa656f2004bc4e3e9fc4b19d2
Jazne Skrevet 11. januar 2013 #9 Skrevet 11. januar 2013 Ja er greit å gjøre det hos frisør. Ja enten tone nr 6 eller 7, det er i bruntoner. Står litt om det her http://cosmeticandhairaffair.blogspot.no/2010/04/tips-color-basics.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå