AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Hva tenker dere ang. å fortsette å bruke smykker/ klokker / klær man har fått av en eks? I mitt tilfelle gjelder det smykker, fikk en ordentlig fin diamantring av ene eksen for 5 (?) år siden. Synes den er for fin til å bare ligge å støve bort i smykkeesken, og bruker den derfor daglig, I tillegg bruker jeg ett innmari fint perlesmykke jeg fikk av en annen eks for 2 år siden. Har nå ny kjæreste, han har ikke spurt meg hvem jeg har fått disse av. Skjønner at jeg helst ikke bør rope det ut heller, så har latt være å si noe. Kan legge til at jeg vet at smykkene ikke betyr noe for meg uttover at jeg synes de er veldig fine! Bør jeg legge de vekk nå som jeg har ny kjæreste? Anonym poster: e6fdd2f396fb32d7c12b0eb4f82f3727
makkapakka Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Hadde sagt jeg hadde kjøpt det selv og aldri nevnt noen ekser. 5
challenger Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Så lenge du ikke har en emosjonell tilknytning til smykkene ser jeg ikke problemet med å bruke de. Du trenger jo ikke akkurat å si hvem det er fra:)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Det er det jeg tenker og! En hvit løgn dersom spørsmålet skulle dukke opp liksom, "tror jeg fikk det til konfirmasjonen for 10 år siden" eller noe sånt. :-P Liker ikke å juge, men liker ikke å såre kjæresten min heller. Og jeg vet han ville lagt mer i det enn hva jeg legger i det. Anonym poster: e6fdd2f396fb32d7c12b0eb4f82f3727 1
Gjest mann Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Jeg ville personlig aldri ha kommet på å spørre en kjæreste hvor hun har smykker, ringer og klær fra...Tror det ville gått bra om opplysningene kom frem også, kanskje litt kjedelig hvis det var veldig verdifullt, og mer enn jeg kunne hatt råd til å gi selv. Gå for sinnelagsetikk. Du går ikke med det fordi du føler noe for exene, så da betyr det ikke noe.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Jeg bruker smykker jeg fikk av eksen, de er fine og jeg har ikke noen problematisk følelsesmessig greie hverken med smykkene eller ham. Det er en ring som ser ut som en forlovelsesring (men ikke er det), den har jeg ikke brukt... men de andre går jeg med når jeg vil. Anonym poster: 7055bdf2dc86fa77f24d55f62b6c917e
Gjest brutal mann Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Atter en grunn for å ikke kjøper smykker til kjærester.
Gjest Nikee Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Ehm med tanke på hvor mange gaver vi gav hverandre i løpet av årene, julegaver, bursdag osv. så hadde det vært vanskelig å la dem være. Jeg har kun fått to smykker som jeg liker veldig godt, en skikkelig god vinterjakke, en klokke, veske, votter/luer osv. Jeg bruker dem fortsatt jeg, hvorfor skulle jeg ikke det? Man kan ikke akkurat kaste vekk slike ting heller.
Gjest brutal mann Skrevet 11. januar 2013 #9 Skrevet 11. januar 2013 Ehm med tanke på hvor mange gaver vi gav hverandre i løpet av årene, julegaver, bursdag osv. så hadde det vært vanskelig å la dem være. Jeg har kun fått to smykker som jeg liker veldig godt, en skikkelig god vinterjakke, en klokke, veske, votter/luer osv. Jeg bruker dem fortsatt jeg, hvorfor skulle jeg ikke det? Man kan ikke akkurat kaste vekk slike ting heller. Det finnes ikke én ting jeg har fått fra mine ekser som ikke er gitt til bake eller kastet. 2
Gjest loren Skrevet 11. januar 2013 #10 Skrevet 11. januar 2013 Jeg fikk et smykke av eksen min den dagen sønnen vår ble født. Dette smykket har jeg brukt omtrent hver eneste dag siden (altså i fem år). Det er et såkalt Englebarnsmykke med en gutt på, så det er direkte linket til sønnen vår i mitt hode. Jeg har nå supplert med en plate med en inskripsjon som er viktig for meg på samme kjede og bruker de sammen hele tiden. Selv om den ene delen av smykket er fra eksen min tenker jeg ikke noe over at jeg fikk det av han, og kommer til å fortsette å bruke det så lenge jeg liker det.
Gjest Wilhelmine Skrevet 11. januar 2013 #11 Skrevet 11. januar 2013 Bruker smykker jeg fikk av eksen ja. Skiltes som gode venner og det var en gave fra noen som betydde noe, ser ingen problemer med å bruke dem. Nå er jeg jo singel, så det er ingen til å stille spørsmål ved det heller, men jeg tror ikke det hadde endret noe.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #12 Skrevet 11. januar 2013 Jeg og eksen gikk fra hverandre for rundt 5mnd siden, og vel, det var sånn både og da men nå er vi gode venner igjen. Men jeg har alltid brukt, og bruker fortsatt, en ring og et kjede som jeg har fått av han. Kjedet fikk jeg 3mnd etter vi ble sammen, så det er altså litt over 6 år siden nå, og ringen fikk jeg for 2-3 år siden. Jeg nekter å legge de bort bare fordi jeg har fått de av han, jeg synes de er kjempefine og har alltid likt smykkene og jeg har hatt de på meg konstant siden jeg fikk de, de har ikke en spesiell mening akkurat,bortsett fra kjedet bittelitt, men mest bare at jeg synes de er kjempefine Om folk har et problem med det, noe såå lite.. Synd for dem da altså.. Anonym poster: 74af7e24521d0795c7029ac744298c36
Alit Skrevet 11. januar 2013 #13 Skrevet 11. januar 2013 Jeg og eksen gikk fra hverandre for rundt 5mnd siden, og vel, det var sånn både og da men nå er vi gode venner igjen. Men jeg har alltid brukt, og bruker fortsatt, en ring og et kjede som jeg har fått av han. Kjedet fikk jeg 3mnd etter vi ble sammen, så det er altså litt over 6 år siden nå, og ringen fikk jeg for 2-3 år siden. Jeg nekter å legge de bort bare fordi jeg har fått de av han, jeg synes de er kjempefine og har alltid likt smykkene og jeg har hatt de på meg konstant siden jeg fikk de, de har ikke en spesiell mening akkurat,bortsett fra kjedet bittelitt, men mest bare at jeg synes de er kjempefine Om folk har et problem med det, noe såå lite.. Synd for dem da altså.. Anonym poster: 74af7e24521d0795c7029ac744298c36 hvis du liker smykkene er vel ikke det noe problem
Gjest Nikee Skrevet 11. januar 2013 #14 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Det finnes ikke én ting jeg har fått fra mine ekser som ikke er gitt til bake eller kastet. Vel det får være ditt problem, jeg kaster ikke vekk gaver uansett hvem jeg har fått dem fra Jeg har brukt dem mye og de er fremdeles nyttige for meg. Det betyr ikke at jeg tenker på eksen min hver gang jeg tar dem i bruk. Det er kun ting, ikke en representasjon av eksen din. EDIT: jeg har derimot kastet en bibel som jeg fikk i gave fra et annet familiemedlem Endret 11. januar 2013 av Nikee
fruBeist Skrevet 12. januar 2013 #15 Skrevet 12. januar 2013 Hadde sagt jeg hadde kjøpt det selv og aldri nevnt noen ekser. Fordi ingen i omgangskretsen vet at slike smykker var gave fra en tidligere partner? Så sannheten kommer ALDRI fram? Jeg hadde heller gått for å ikke si noe i utgangspunktet, og heller svare ærlig ved spørsmål, uten noen lang forklaring. "Gave fra *navn* fint smykke, intet mer enn som så"
plix Skrevet 12. januar 2013 #16 Skrevet 12. januar 2013 Et smykke er en gave, og liker man gaver bruker man som oftest det. Jeg har brukt flere ting som jeg har fått av ekser, føles faktisk litt merkelig til tider men gjør så lite som mulig ut av det, og nevner ihvertfall ikke hvem jeg fikk det av om noen spør. Det vil si, om noen vet hvem det er fra, og så spør, så svarer jeg som nevnt at det var en gave- jeg går ikke rundt og legger mye i det selv om det er fra en eks. Men kjæresten min skal ikke trenge å høre at jeg har brukt et smykke/annet som ble gitt av meg fra eksen- uansett hvor komfortabel han evt skulle vært. fruBeist hadde en fin setning forresten, det er den typen jeg kjører selv. Men skal vi ut på en date kler jeg meg i andre smykker eller evt gaver fra ham- der går min usynlige grense "Gave fra *navn* fint smykke, intet mer enn som så"
Pene sko... Skrevet 12. januar 2013 #17 Skrevet 12. januar 2013 (endret) Hva tenker dere ang. å fortsette å bruke smykker/ klokker / klær man har fått av en eks? Anonym poster: e6fdd2f396fb32d7c12b0eb4f82f3727 Nei, jeg bruker ikke den slags. Gullet jeg har fått av ekser ligger pent plassert i et lite skrin innerst i en skuff. Vurderte å bruke noe av det en gang, men det føltes bare feil. Dermed blir det liggende. Endret 12. januar 2013 av Pene sko...
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #18 Skrevet 12. januar 2013 Smykker er greit, men føler du deg virkelig komfortabel med å bruke diamant ring eksen ga deg? Diamantringer symboliserer forlovelse for meg. Anonym poster: bc19a0e0a665e3301aca5da9c6952927
dobri123 Skrevet 12. januar 2013 #19 Skrevet 12. januar 2013 Har enda genser fra han, samt skåler, kjøkken utstyr osv. Ringene kastet jeg i skråningen der vi bor, men bare fordi min nåværende samboer visste hvem de var fra. Og jeg har alt to ringer fra mormor jeg bruker hver dag, så hadde ingen interesse av å beholde de!
Gjest My Skrevet 12. januar 2013 #20 Skrevet 12. januar 2013 Bruker dem ikke. En bagatell kanskje, men til syven og sist handler det om respekt for han jeg er sammen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå