Gå til innhold

Rense ovn - TIPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere renser deres ovn? Altså komfyr ovn :)

Jeg sliter med det, og klarer ikke å finne noe som funker eller at jeg får det til :(

Har til og med kjøpt meg H2Ox5 mopp, som jeg brukte en gang på den. Den grønne som de har reklamert så lenge på tvins. Brukte 3 timer på å vaske den, og hadde vondt i alt som er + at jeg hele tiden måtte fylle på vann på den dingsen.

Kan dere Vær SÅ Snill å komme med tips til meg? Hvordan gjøre det?

Takk takk takk på forhånd :)

Anonym poster: 83251e83ccfa0268c244cfea1d12e52e

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Tørker over med en våt klut bare.

Men så passer jeg alltid på å tørke over etter hver gang den er brukt, ha aluminiumsfolie på plate under risten om jeg skal bruke risten til f.eks hvitløksbrød som ofte kan dryppe.

Er livredd for å få en slik ovn som må skrubbes og skrubbes. Ei venninne hadde en ovn som ikke så ut, og vi gav opp etter et par timer med skrubbing

Skrevet

Oven min kunne trengt en skrubb, så jeg følger gjerne med her!

Gjest Raptuza
Skrevet

Svint stålull. Suveren. Kan og brukas på ovnsvinduet på innsida.

Gjest gjest17
Skrevet

Bruk salmiakk og vann i en langpanne som du setter i bunnen av ovnen. Sett ovnen på rundt 100 grader og la den stå på i ett par timer. Luft godt! Etterpå når det har kjølt ned bruker du skuresvamp, alt det fastbrente slipper med en gang.

:-)

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Svint stålull. Suveren. Kan og brukas på ovnsvinduet på innsida.

Nja, ville prøvd litt på kanten først. Jeg brukte det på ovnsvinduet mitt og fikk masse riper

Skrevet

Bruk salmiakk og vann i en langpanne som du setter i bunnen av ovnen. Sett ovnen på rundt 100 grader og la den stå på i ett par timer. Luft godt! Etterpå når det har kjølt ned bruker du skuresvamp, alt det fastbrente slipper med en gang.

Okej, tusen takk for et så fint og utfyllende svar :)

Anonym poster: 83251e83ccfa0268c244cfea1d12e52e

Skrevet

Uheldigvis har hunden min sensitive luftveier, så salmiakk bør vi styr unna.

Noen andre metoder? :)

Skrevet

Alle sånne ovnssprayer inneholder heftige stoffer, så da ville jeg styrt unne dem også!

Ellers: Et ganske naturlig alternativ kan være å blande natron med vann til en tjukk blanding, spre det utover ovnen, la det virke over natten og skrubb godt av neste dag. Har funnet tipset hos de smågale britiske damene som hadde realityserien "How clean is your house?", om du husker den :fnise: Det skal sies at jeg ikke har forsøkt det enda, men siden jeg er gravid tenkte jeg at jeg skulle prøve det neste gang! :)

Skrevet

Alle sånne ovnssprayer inneholder heftige stoffer, så da ville jeg styrt unne dem også!

Ellers: Et ganske naturlig alternativ kan være å blande natron med vann til en tjukk blanding, spre det utover ovnen, la det virke over natten og skrubb godt av neste dag. Har funnet tipset hos de smågale britiske damene som hadde realityserien "How clean is your house?", om du husker den :fnise: Det skal sies at jeg ikke har forsøkt det enda, men siden jeg er gravid tenkte jeg at jeg skulle prøve det neste gang! :)

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...