AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #81 Del Skrevet 19. januar 2013 Haha, jeg må rett og slett le litt av enkelte - helt utrolig at det går an å legge seg så mye bort i MITT liv, temmelig fascinerende Jeg ble for så vidt ikke frisk over natten, om du leser dette innlegget forstår du nok litt mer av det: http://lizbethosnes....tlig-sa-enkelt/ Hvorfor ikke spørre meg personlig, fremfor å ha en hel offentlig diskusjon OM MEG? Haha, og forresten, kunngjorde forholdet i september/oktober?! Haha, alt det merkelige dere dikter opp Fordi du ikke svarer på kommentarer som ikke er søte og hyggelige. Og ingen vist å benekte for har kommenter flere ganger uten at du poster den.Eller du gjør det en gang i blandt,og så får du mange sympati svar på den ene negative. Anonym poster: 80ec2022e864864da7f1e35110a11009 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #82 Del Skrevet 19. januar 2013 Da jeg var like tynn som Lizbeth for noen uker siden påsto at hun var så henviste fastlegen min til en ernæringsfysiolog. Har selv slitt med anoreksi i tenårene, og selv om jeg ble "frisk" så ligger det alltid en trigger i bakhodet. Tror de som virkelig har anoreksi/spiseforstyrrelser aldri blir helt friske og får et sunt forhold til mat og trening. Og hva når ungen begynner i barnehage/skole og drar med seg norovirus hjem og spyr i vinkel, og mest sannsynlig vil smitte foreldrene og? Dessuten har jeg aldri hørt om noen som får penger av Nav og slipper å jobbe fordi de er redd for oppkast! Har heller aldri hørt om noen som blir friske fra både anoreksi og angst over natta.....hvis Lizbeth virkelig ble det, så bør hun nå komme seg ut i jobb nå. Da rekker hun å tjene seg opp penger til at hun får permisjonslønn etter at ungen er født. Er vel 6 av 9mnd som kreves. Anonym poster: 133f7f9bd4b0d46319ecaf46f6eb50ec Hun har uten tvil opp til flere ganger skrevet lavere vekt enn det hun egentlig har.Utifra hennes "vekt" og høyde. Hadde hun sett betraktelig mer utmagra ut. Anonym poster: 80ec2022e864864da7f1e35110a11009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest susidusi Skrevet 19. januar 2013 #83 Del Skrevet 19. januar 2013 Hun har da ganske store pupper til å ha anoreksi? Eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #84 Del Skrevet 19. januar 2013 Når det kommer til bryster er det faktisk noen som ikke mister de, men ellers er det mye feil info ute og går når det kommer til både ene og det andre. Anonym poster: 80ec2022e864864da7f1e35110a11009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #85 Del Skrevet 19. januar 2013 Hun har da ganske store pupper til å ha anoreksi? Eller? Det varierer helt fra person til person. Du ser jo det når det kommer til trening; man kan ikke punktslanke seg. Noen mister først fettet på overarmene, andre brystene eller rundt magen hvis man er heldig Kommer jo veldig an på genetikk. Anonym poster: 65b86a8225f5299b76b33c051a518509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #86 Del Skrevet 19. januar 2013 Da jeg var like tynn som Lizbeth for noen uker siden påsto at hun var så henviste fastlegen min til en ernæringsfysiolog. Har selv slitt med anoreksi i tenårene, og selv om jeg ble "frisk" så ligger det alltid en trigger i bakhodet. Tror de som virkelig har anoreksi/spiseforstyrrelser aldri blir helt friske og får et sunt forhold til mat og trening. Og hva når ungen begynner i barnehage/skole og drar med seg norovirus hjem og spyr i vinkel, og mest sannsynlig vil smitte foreldrene og? Dessuten har jeg aldri hørt om noen som får penger av Nav og slipper å jobbe fordi de er redd for oppkast! Har heller aldri hørt om noen som blir friske fra både anoreksi og angst over natta.....hvis Lizbeth virkelig ble det, så bør hun nå komme seg ut i jobb nå. Da rekker hun å tjene seg opp penger til at hun får permisjonslønn etter at ungen er født. Er vel 6 av 9mnd som kreves. Anonym poster: 133f7f9bd4b0d46319ecaf46f6eb50ec Så enig. Kom deg ut i jobb, jente!!! Anonym poster: aaa04cf0005080d1479c2aa13bd23143 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #87 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Uff, Lizbeth. Denne latterlige bloggingen din måtte på et tidspunkt slå deg ned bakfra, og ikke overraskende kommer dette når du bestemmer deg for å bringe et uskyldig barn inn i livet ditt. Du har vist null dømmekraft der du har utlevert hver minste detalj om deg selv, sykdommene dine og menneskene rundt deg til absolutt hele Norge. Bloggen din har ikke en gang vært interessant å lese, kun tragisk, og bare til å le av. Du har null sans for mote eller interiør, skriver ikke godt, er ikke morsom, du er én i mengden, den eneste forskjellen på deg og en hvilken som helst annen jente er at du har hylt etter oppmerksomhet fra ukjente. Virker du moden ved denne oppførselen? Overhodet ikke. Du KAN ikke ærlig mene at du nå skal bli skånet for kritikk og diskusjon når du bringer et barn inn i det enhver kan se er et usunt miljø. Du må forholde deg til at du framstår som en fryktelig umoden og på et eller annet nivå en psykisk ustabil person. Da kan du ikke komme nå og hevde at alt bare var tull, fordi du bare ønsket oppmerksomhet. Jeg lurer veldig på hvem du bryr deg mest om, deg selv eller ditt ufødte barn. Bare å offentliggjøre til hele landet at du er gravid LENGE før sjansen for spontanabort er over, viser hvor ufattelig oppmerksomhetssyk du er. De fleste jeg kjenner velger å vente med å fortelle foreldrene sine dette, liksom. Du elsker oppmerksomheten du får rundt dette mer enn du ønsker å skåne barnet ditt fra uønsket publisitet. Hvis du bryr deg om barnet ditt, og ønsker å framstå som moden og voksen overfor barnevernet, sletter du bloggen din umiddelbart, glemmer det fryktelig usunne livet du lever på internett, og konsentrerer deg om å komme deg i jobb og gi noe tilbake til samfunnet. Vis barnet ditt at du er en rollemodell, en voksen, en mor. Anonym poster: 3555dbc7ecd4e864baf4d462d99e7e26 Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 19. januar 2013 av Yvonne 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2013 #88 Del Skrevet 19. januar 2013 Innlegg #87 går helt klart for langt. Skjerpe seg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. januar 2013 #89 Del Skrevet 19. januar 2013 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeniørspire Skrevet 19. januar 2013 #90 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg synes hun utleverer seg i overkant mye, nesten så det grenser til usunt. Men hun må selv bestemme hva hun velger å legge ut på nettet. Sjansen for at det kommer til å komme å bite henne i ræva i ettertid er stor dessverre, og hun får bare ta konsekvensene som kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #91 Del Skrevet 19. januar 2013 Haha, jeg må rett og slett le litt av enkelte - helt utrolig at det går an å legge seg så mye bort i MITT liv, temmelig fascinerende Jeg ble for så vidt ikke frisk over natten, om du leser dette innlegget forstår du nok litt mer av det: http://lizbethosnes....tlig-sa-enkelt/ Hvorfor ikke spørre meg personlig, fremfor å ha en hel offentlig diskusjon OM MEG? Haha, og forresten, kunngjorde forholdet i september/oktober?! Haha, alt det merkelige dere dikter opp Er ikke du Fotballfruens største fan? Hennes mål var jo kun å legge på seg maks 4-5 kg, og fortsette å jogge 3 mil hver dag frem til fødselen. Hva synes du om det? Anonym poster: e2e17770c78b6ebfffc85892c805f7d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #92 Del Skrevet 19. januar 2013 Vil også tilføye at jeg synes bloggen til rannveig er mye verre. Jeg tror du fikser dette jeg, Lisbeth. Men please ikke se så opp til fotballfruen. Ingen er eller kan bli som henne. Hun har trenemani, og kroppen tåler ikke slikt i lengden. Anonym poster: e2e17770c78b6ebfffc85892c805f7d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #93 Del Skrevet 19. januar 2013 Joa,men det er to forskjelige blogger da. Føler ikke at de kan settes opp mot hverandre. Anonym poster: 80ec2022e864864da7f1e35110a11009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Greni Skrevet 19. januar 2013 #94 Del Skrevet 19. januar 2013 Hvordan i alle dager kan dere, voksne (?) mennesker få dere til å sitte å mobbe andre i så stor grad på nett? Har dere virkelig ikke bedre å ta dere til? Etter å lest denne tråden ble jeg DYPT sjokkert over hvor ond det faktisk går an å bli. Sitte som anonym bak skjermen å spy ut en hel masse drit er søren meg så lavmål som det får blitt. Hvis dere synes bloggen hennes er så grusom og den støter dere i så stor grad som den gjør er det faktisk mulig å la være å lese den. Men nysgjerrigheten til dere gribber tar vel overhånd. Jenta sliter åpenbart med diverse, det å påstå at hun kun gjør det for oppmerksomhet er så taktløst og tankeløst å si. Mange vil si f.eks at de som kutter seg gjør det kun for å få oppmerksomhet. Men det ligger da vel jaggu meg mer bak? Det er vel ingen som gjør slike ting kun for å stå frem i lyset? Jeg tror det er et rop om hjelp, og da må de få den hjelpen og de støttende ordene. Hvis ikke er det så enkelt som å la være å bry seg. Og dere som får dere til å si at hun ikke egner seg til å være mor osv, bruk heller krefter og energi på å bry dere med egne unger og familie, sikker på at dere ikke er så forbanna perfekte heller. Alle vil vel sitt beste for barnet sitt, uansett. Kom ikke her å si at dere vet hvordan livet til andre skal leves. Er det rart det er krig i verden. SKAM DERE, bitre møkkakjerringer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #95 Del Skrevet 19. januar 2013 Gina 19/01/2013, kl. 15:35 (8 timer siden) Jeg følger med på diskusjonen om deg på kvinneforumet og jeg kan ikke forstå meg på disse menneskene! De må ha et lite interessant liv når de blander seg så i ditt. Har ikke de noen unger de skal ta seg av, en klessvask, handletur eller noe annet de kan bruke tiden sin på?! De kan ikke ha mye å finne på! Nå lurer de til og med på om du noengang har hatt spiseforstyrrelser. Ikke alle MÅ bli lagt inn på en klinikk eller lignende for å bli frisk. Uff, for noen sladrekjærringer! Dummeste kommentaren jeg har sett Anonym poster: a60e5a037ed6f1bd4c86982e6f862ce8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #96 Del Skrevet 19. januar 2013 Gina 19/01/2013, kl. 15:35 (8 timer siden) Jeg følger med på diskusjonen om deg på kvinneforumet og jeg kan ikke forstå meg på disse menneskene! De må ha et lite interessant liv når de blander seg så i ditt. Har ikke de noen unger de skal ta seg av, en klessvask, handletur eller noe annet de kan bruke tiden sin på?! De kan ikke ha mye å finne på! Nå lurer de til og med på om du noengang har hatt spiseforstyrrelser. Ikke alle MÅ bli lagt inn på en klinikk eller lignende for å bli frisk. Uff, for noen sladrekjærringer! Dummeste kommentaren jeg har sett Anonym poster: a60e5a037ed6f1bd4c86982e6f862ce8 Oh yes indeed Anonym poster: 80ec2022e864864da7f1e35110a11009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #97 Del Skrevet 19. januar 2013 Nå er alle innlegg fra før 2013 borte.. Anonym poster: d66e62334cb10694bd5b72e2eb937525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KeiraK Skrevet 19. januar 2013 #98 Del Skrevet 19. januar 2013 Ett tips til deg, Lizbeth; tank over konsekvensene av valgene du tar - både når det gjelder å stifte familie, å utlevere deg, "tulle" med diagnoser, og hva annet du måtte finne givende. Jeg har ikke lest bloggen din veldig ofte, men jeg har sett nettadressen din i kommentarfeltet hos mange, og det første som slo meg allerede da var at du hadde en utrolig lett holdning til det å ha anoreksi. Jeg skal ikke begi meg ut på tolkninger av hva du lider av, for som du selv sier; hvordan vet vi hva som er sant, og ikke sant? Det jeg kan fortelle deg, er at jeg, som tidligere anorektiker, synes det er utrolig trist at mennesker som deg, som spiller på diagnoser, senere velger å si at de ikke har diagnosen. De fleste som har det gram kunnskap om spiseforstyrrelser (ikke tilsiktet ordspill, nei), vet at mange spiseforstyrrede er redde for å bli ansett som en byrde, å ta for stor plass, å sulte seg/overspise for å få oppmerksomhet. Derfor gjør det meg rimelig forbanna når sånne som deg er så åpne om dette - for så å enten gå tilbake på det, eller å ha løyet om det. Det spiller ingen rolle om du har anoreksi eller en annen spiseforstyrrelse, dersom du var så syk som du tidligere har påstått, må man ikke ha en mastergrad i psykologi for å skjønne at det tar tid å bli frisk. Du har selv skrevet at du var alvorlig syk i november, og nå, to måneder etter, er du symptomfri? Du skriver på bloggen at dette barnet betyr alt for deg. Nå vet jeg ikke om du går i terapi, men dersom du ikke gjør det, få profesjonell hjelp. Det er vanskelig nok å være gravid, om man ikke har en diagnose i tillegg. Hvis du bryr deg om barnet sin velferd, mener jeg det eneste forsvarlige vil være å få profesjonell hjelp, dersom noe av det du har skrevet det siste året, faktisk er reelt. Bare du vet om det medfører riktighet, selvsagt. En siste sak; hvis du tror denne nye attituden skal få barnevernet eller andre til å se mer positivt på deg, så vil jeg si at du har feilet ganske dypt. Å være syk er ikke nødvendigvis en svakhet. Mange ressurssterke mennesker blir syke, men det ressurssterke mennesker gjør, er å jobbe med seg selv. De gjemmer seg ikke bak unnskyldninger, og de forandrer ikke forklaringer når sykdommen ikke passer inn i livet deres; de tar ansvar. Jeg har overhodet ingen ekspertise innen barnevern, og skal ikke påberope meg noen kunnskap om hva de vurderer på grunnlag av, men en ting kan jeg si; hvis jeg som legfolk skulle si hvem jeg hadde vært mest bekymret for; en mor som var spiseforstyrret, men som ønsket hjelp under svangerskapet, kontra en mor som skrev om spiseforstyrrelser i lang tid, men så påsto hun var helt frisk, hadde jeg helt klart vært mest skeptisk til sistnevnte. Ikke bare fordi jeg syntes det var usannsynlig, men en del av det å være ressurssterk og å ta konsekvenser for sine egne valg, og sitt eget liv, handler faktisk om å innse sine "svakheter". Først da kan man gjøre dem om til styrker. Jeg vet ikke hva som driver deg i bloggingen din, Lizbeth - om det er lesertall, oppmerksomhet, eller andre ting, men en ting bør du tenke over; alt du skriver nå vil bli lest i kontekst til hva du har skrevet før. Du har kanskje snudd svart til hvitt, men de fleste lesere er neppe så svart-hvitt i tankegangen. Leserne dine er kanskje unge, men jeg tror svært få av dem er dumme. Når man velger å ha en blogg, og å skrive så åpent om noe så privat som sykdom (som jeg mener man i prinsippet bør være restriktiv med), må man tåle at andre har synspunkter om en. At du nå anser deg selv som frisk, betyr ikke at alle andre gjør det. Vil også minne om at ingenting forsvinner på internett. Hvis du er redd for å bli dømt nord og ned som mor (som det kan virke som), er det alltids forum med sitater, som her, som dukker opp. Det vil være rekonstruksjoner av bloggen i noen måneder (sidene ligger vel lagret i google), og mye, mye mer. I tillegg har man jo kommentarer du har skrevet til andre. Det er ditt liv og din blogg, men et godt tips, både som blogger, person og menneske: vær deg selv. Ikke gjem deg bak en diagnose, en tilstand (gradviditet) eller andre ting. Folk er ikke dumme, og folk ser når noe ikke er ekte. Mange av bortforklaringene dine om sykdommen og din angst for oppkast framstår for de fleste som ganske tynne, fordi de fleste av oss vet at det skal mye til for å være ufør i så lang tid som du har vært. Jeg skriver ikke dette for å være slem, men om du vil bli respektert, respekter deg selv. Vil du dele, så del. Vil du ikke dele, så la være å skrive ting som ikke stemmer. Ingen har sagt at du må skrive b fordi du har skrevet a. Vil du ikke ha fokus på sykdommen din, så ikke skriv at du aldri har vært syk og lignende, skriv om andre ting. Personlig tror jeg at det eneste du oppnår ved å så usikkerhet rundt sykdommen din, er mer fokus på den. Jeg ønsker deg lykke til. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #99 Del Skrevet 19. januar 2013 Har hun sagt at hun ikke har diagnosen lenger da? Skjønner ikke helt jeg? Anonym poster: b6e562f1f792f0a9b0cd41571274d0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KeiraK Skrevet 19. januar 2013 #100 Del Skrevet 19. januar 2013 Har hun sagt at hun ikke har diagnosen lenger da? Skjønner ikke helt jeg? Anonym poster: b6e562f1f792f0a9b0cd41571274d0ca Hun påstår at hun nok aldri har hatt anoreksi. Det sto iallfall i et innlegg for noen dager siden. Vanskelig å forstå hva hun mener, egentlig. Men anoreksi eller ikke anoreksi - en eller annen form for spiseforstyrrelse må hun ha hatt, dersom ti prosent av det hun har skrevet, medfører riktighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg