Gå til innhold

Kjempefrustrert - kjempekrangel om filleting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært samboer med verdens kjekkeste mann og i dag var den store dagen hvor jeg skulle møte svigers. Avtalen var å møtes kl 18 på en restaurant byen men så fikk jeg sms med beskjed om at vi måtte flytte middagen frem middagen med 2 timer om det var greit for meg. Det passet meg helt supert fordi for da fikk jeg to timer ekstra. Men så fikk jeg en sur telefon 16:15 om hvor det ble av meg? Ifølge dem hadde jeg sagt ja til å komme 16 og nå sier samboer at han ikke vil være sammen med en hønsehjerne som ikke kan klokken. Hva betyr egentlig å flytte noe 2 timer frem?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal mann
Skrevet

Det betyr at noe skjer tidligere en avtalt.

• Liker 7
Gjest brutal mann
Skrevet

Forøvrig er samboeren din en hønsehjerne.

• Liker 8
Skrevet

Fram vil jo egentlig si tidligere, så.. Hvis ikke så hadde han nok brukt ordet "utsette" eller "senere". Men det er jo fort gjort å missforstå :)

Jeg hadde nok lett kunne ha tolket det feil i farten, jeg også :)

Men synes ikke det er noe å krangle over, uansett.

Skrevet

Det hadde jeg også garantert misforstått. Jeg vet ikke om jeg ville vært sammen med en som kalte meg for en hønsehjerne fordi jeg hadde misforstått noe, for å si det sånn...

• Liker 16
Skrevet

Skjønne deg Ts, Hørest ikke ut som du taper noe på at han slår opp med deg. Hvem i alle dager kommer med en så sur kommentar over en misforståelse..

• Liker 2
Skrevet

Ehh.. Dere har flyttet sammen uten at du i det hele tatt har møtt foreldrene hans, og det med en mann som faktisk snakker til og om deg på den måten? :klo:

Høres ikke ut som han er noe å samle på.

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde tolka det som at han mente kl.20 istede eller så kunne han vel brukt ordet tidligere.

Skrevet

Ordlyden var nøyaktig "vi må flytte middagen 2 timer frem i tid, passer det for deg pus" når man tenker tid som en akse så mener jeg det betyr 2 timer senere. Er så ulykkelig.

Skrevet

:fnise:

Anonym poster: d7f8f1a5d3359215983b0fd6aa732cd1

Skrevet

Hønsehjerne? Fordi du ikke hadde møtt opp..! He's a keeper.. :sarkasme:

• Liker 1
Skrevet

Å fremskynde noe betyr jo at det skjer tidligere enn planlagt. På den annen side forstår jeg feilslutningen godt, det er jo mer vanlig å møtes på restaurant klokka åtte enn klokka fire?

Forøvrig er dette en sak det er mer naturlig å humre av enn å hisse seg opp over, synes jeg... ;)

• Liker 5
Skrevet

Oops... Ikke akkurat beste førsteinntrykket...

To timer frem i tid betyr to timer tidligere. Som i frem mot dette tidspunkt. Men det å kalle kjæresten for dum og hønsehjerne gjør man bare ikke, så han er den største idioten i denne diskusjonen selv om det var du som missforstod.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også en av dem som ville tolket det til kl 20.

Og jeg hadde nok aldri tilgitt å bli snakket til på den måten så tidlig i forholdet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker frem= fremover i tid. Så, jeg ville møtt opp 20.00.

Anonym poster: 991db0aa70d18329ff692ec17849a9f1

Skrevet

Han kunne brukt ord som ikke kan misforstås, så må ta litt av skylden. "vi må flytte middagen fra 18 til 16 pus, passer det for deg?"

Jeg hadde ikke likt å bli kalt hønsehjerne...

Skrevet

Ordlyden var nøyaktig "vi må flytte middagen 2 timer frem i tid, passer det for deg pus" når man tenker tid som en akse så mener jeg det betyr 2 timer senere. Er så ulykkelig.

Med den ordlyden er det helt tydelig at man skal møtes kl 16 i steden for og det er definitivt en smule hønsehjerne å ikke kunne tidsangivelser ja. Frem i tid betyr nærmere enn før, altså tiden kommer fortere. Er det virkelig så mange som ville ha misforstått det??

Skrevet

Jeg er veldig overrasket over hvor mange som synes dette er en vanlig missforståelse, og at han har vært uklar. Det er jo et helt vanlig og kjent begrep?

På jobben brukes det stadig om å flytte møtet frem, jeg har aldri opplevd at medarbeidere har missforstått det når jeg har sendt en melding om at vi flytter møtetidspunktet frem en time. Det samme gjelder ovenfor mannen og venninner, det å flytte et tidspunkt frem brukes en del.

Frem i tid er lik tidligere, som i frem mot nåværende tidspunkt.

• Liker 12
Skrevet

Ehh.. Dere har flyttet sammen uten at du i det hele tatt har møtt foreldrene hans, (snip)

Jeg møtte ikke svigermor før bare noen dager før bryllupet :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde definitivt heller laget en kjempekrangel over å blitt kalt for en hønsehjerne......

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...