AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg er alene i kveld og har så lyst på pølser og potetmos, men vil gjerne gjøre det litt mer spennende enn bare å ha de to tingene med ketchup. Noen tips? Anonym poster: 9b7b7325ce56e4093a108ca9a14e0ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 11. januar 2013 #2 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg pleier å lage balsamicoløk til. Sjalottløk strimles ganske tynt, stekes på svak varme i en god klatt smør til de er myke og blanke. Tilsetter en klype eller to med sukker og steker med løken i et minutt eller så. Til slutt har jeg i passende mengde balsamicoeddik (en spiseskje eller to, kommer litt an på mengden løk) og lar det koke litt. Smakes til med salt og pepper. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadySizz Skrevet 11. januar 2013 #3 Del Skrevet 11. januar 2013 Lag en god salat ved siden av Og ha på masse ketchup,grov sennep og dressing på salaten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 11. januar 2013 #4 Del Skrevet 11. januar 2013 Denne oppskriften er ganske enkel og man trenger nesten bare løk, mel og ketchup. Blir bedre enn vanlige pølser med potetmos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #5 Del Skrevet 11. januar 2013 Ikke for smakens del, men skjær pølsene i passe biter (feks en grillpølse deles i tre biter) og så snitter du et plusstegn i hver ende. Du må skjære noen cm ned, minst to cm vil jeg tro. Da krøller pølsene seg morsomt i enden :)Og det jeg føler mange gjør feil er at de ikke steker/griller pølsene lenge nok. Da kommer ikke smaken skikkelig frem. Så ikke vær for utålmodig Anonym poster: 31a029ec585869928817dd4aa0bb0efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 11. januar 2013 #6 Del Skrevet 11. januar 2013 Nå er det alt for sent for middagen din tipper jeg, men som et tips til senere anledninger så kan jeg varmt anbefale å tilsette mengder med finhakket løk i den hjemmelagde potetstappen. Kan ikke gå galt Og masse grønn salat (f.eks. en blanding av ekeblad, ruccola, crispi og fersk spinat) og søte små Flavance tomater, toppet med noen dråper superb balsamicodressing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #7 Del Skrevet 11. januar 2013 Nå er det alt for sent for middagen din tipper jeg, men som et tips til senere anledninger så kan jeg varmt anbefale å tilsette mengder med finhakket løk i den hjemmelagde potetstappen. Kan ikke gå galt Og masse grønn salat (f.eks. en blanding av ekeblad, ruccola, crispi og fersk spinat) og søte små Flavance tomater, toppet med noen dråper superb balsamicodressing. Nei, jeg skal akkurat til å sette i gang. Takk for svarene! Jeg glemte å si at det er wienerpølser jeg har, og jeg har ikke sjalottløk og begrenset med salat, men jeg fant noe pepperrot, så det blir balsamicoløk som beskrevet over, sellerirot i potetmosen. Ved siden av har jeg litt revet pepperrot, sennep og ketchup. Anonym poster: 9b7b7325ce56e4093a108ca9a14e0ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #8 Del Skrevet 11. januar 2013 Du kan blande revet pepperrot i potetmosen også, det blir kjempegodt. Anonym poster: 7a18d684b578b444560de09efddd2927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. januar 2013 #9 Del Skrevet 11. januar 2013 Synes gressløk i mosen er godt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evitas Skrevet 11. januar 2013 #10 Del Skrevet 11. januar 2013 og bacon 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 12. januar 2013 #11 Del Skrevet 12. januar 2013 Kjøpe gode grove pølser (feks Idsøe sine) og lage hjemmelaget potetmos. Trenger ikke så mye mer for å gjøre det spennende da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boudicca Skrevet 12. januar 2013 #12 Del Skrevet 12. januar 2013 Bland potetmos og pølsebiter i en ildfast form og strø ost på toppen før du steker det til osten blir gylden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forståelsesfull Skrevet 12. januar 2013 #13 Del Skrevet 12. januar 2013 Hva med å kalle det potetmos og pølser i stedet for pølser og potetmos ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gmfosse Skrevet 13. januar 2013 #14 Del Skrevet 13. januar 2013 Tomatpølsegryte med potetmos er nyyydelig! http://husmorkjerringa.com/tomatpolsegryte/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå