Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil det si å ha samme verdier i et forhold?

Anonym poster: f50f3c7a678ad23895845d55838dd5e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En verdi er jo det man legger vekt på når man lever livet sitt, f.eks. at man ønsker å stifte familie eller at man ikke ønsker seg barn. Det er dumt å bli sammen med noen som ønsker å leve livet helt annerledes enn en selv.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg barn om 2 år til, mens mannen vil vente kanskje 5-6 år. Vil det si at vi har ulike verdier da og ikke passer sammen? Jeg vil kanskje gifte meg i fremtiden, det er han veldig usikker på.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg barn om 2 år til, mens mannen vil vente kanskje 5-6 år. Vil det si at vi har ulike verdier da og ikke passer sammen? Jeg vil kanskje gifte meg i fremtiden, det er han veldig usikker på.

Dere har like verdier om dere begge vil ha barn. Men tidspunktet er dere uenige om. Det er noe annet.

Giftemål er en verdi.

Skrevet

For min del handler det blant annet om blant annet hvordan man ser fremtiden iforhold til barn, giftemål og levemåte. Innunder levemåte tenker jeg også på om festing er det viktigste på planen til en eller om religion sitter sterkt hos en. Om den andre er stikk motsatt kan det skape store forskjeller og problemer i fremtiden tenker jeg.

Skrevet

Verdier kan jo handle om livssyn, menneskesyn og om hva man tenker om sitt eget liv. Hva er viktig i livet?

Skrevet

Ja, det kan være helt grunnleggende ting som livssyn, kultur (i vid forstand) og sånt. Og hvilke "store" ønsker en har for framtiden og med et forhold - barn, ekteskap osv. Samtidig ting som kanskje virker mindre grunnleggende men som betyr mye for om man fungerer sammen - hvor mye tid ønsker en å bruke i forholdet, hva skal den tiden brukes på (sitte foran tv, prate sammen, være aktive sammen?).

Anonym poster: 497ea05c67b9cfaece88d391db8087bd

• Liker 1
Skrevet

En som ikke vil gifte seg, kan jo være minst like sikker på at han ønsker å dele resten av livet med èn, som en som ikke vil gifte seg.

Jeg vil gifte meg, men om "min rette" ikke ønsker ekteskap, så vil jeg fortsatt være sammen med han. Kommer litt an på hvorfor han ikke vil gifte seg.

Så TS, er det med ekteskap en verdi hos deg? For noen er ekteskap en av tingene de aller mest ønsker å oppnå her i livet. For andre er det ikke det.. Det som kalles verdi av noen, er for andre ikke det. Så jeg er uenig i det *Maja* skriver om giftemål.

For meg er barn en verdi. Men folk som ikke ønsker barn, har selvsagt ikke denne verdien.

Anonym poster: 1547716f092aa0d9c115a3cfb660aeec

• Liker 1
Gjest brutal mann
Skrevet

Hva vil det si å ha samme verdier i et forhold?

At han har ca 1/4 eller mer større formue en henne.

Gjest winston
Skrevet

At han har ca 1/4 eller mer større formue en henne.

Morsom du..

Gjest brutal mann
Skrevet

Morsom du..

Eller kynisk om du vil.

Gjest Sunshine22
Skrevet

Begrepet verdi for meg betyr ønsker for fremtiden( barn, ekteskap ), livssyn, kultur og menneskesyn, samt hva som er viktig for et forhold som f.eks likevekt, trofasthet, respekt, sex, samarbeid osv.

For meg er det viktig at en fremtidig mann deler mine kjerneverdier og ønsker for fremtiden!:)

Skrevet

Jeg tenker verdiene som er viktige for oss er grunnlaget for hvordan vi prioriterer. For noen er det viktig med stort hus eller "rett adresse" kanskje samtidig med et arbeid som de synes gir prestisje eller makt. Andre vil kanskje prioritere å reise og oppleve andre steder i verden. Noen vil prioritere en hobby/interesse - som bil, maling, håndarbeid, sport... Noen vil ha et stort nettverk med venner og familie - og bruker mye tid på det. Og de fleste vil vel ha litt av "alt" for å finne sin balanse i livet.

Jeg tror også hvordan man forholder seg til/hva man tenker om andre mennesker går på verdier. Enten man ser verden som et hierarki hvor det gjelder å klatre - eller som et puslespill hvor hver brikke er viktig og bringer noe til helheten.

Det er mye lettere å bygge et stabilt forhold med glede og trygghet for begge om man jobber mot samme mål :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...