AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Jeg er ikke ute etter å diskutere Marte Krogh sine uttalelser denne uken, det er allerede behørig gjort i andre tråder. Men, jeg er interessert i å høre hvordan folk løser dette. Jeg ser jo flere klarer å få til 3-4 treningsøkter i løpet av uken, samtidig som man har et "normalt" liv ved siden av. Selv har jeg to barn på 1 og 4 år, og jobber fullt (8-16). Tiden mellom 16 og 1930 ønsker jeg jo gjerne å bruke med familien. Når barna er lagt skal da alle pliktene som følger med å ha et hus gjøres. Jeg forsøker å få til 1-2 økter i uka, og mannen vil gjerne det samme. Men da forsvinner jo også mye av tiden vi kan bruke sammen - vi har ingen vi kan bruke som barnevakt for å trene, det må spares til mer ekstraordinære ting. Hvordan løser andre dette? Hvor mye rekker dere å trene når dere har små barn? Og hva "ofrer" dere for å få det til? Anonym poster: 1133bad6801e6fdf21974464bf4b628f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Kan du ikke stå opp en time før du pleier? Så får du gjort unna en treningsøkt da. Anonym poster: 9253b35e9f0850ebf1ef22c641af6d10
Gjest *Maja* Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 En morgenjogg gjør mye for helsen og kroppen. Stå opp en time tidligere, hopp oppi joggeskoene og ta deg en runde rundt nabolaget. Da er du ferdigdusjet og klar til barna skal stå opp og du trenger ikke å tenke mer på trening. Om du vil ha inn styrke så invester i et sett manualer, ankelvekter, matte og fitnessball så er det mye du kan gjøre hjemme i din egen stue I tillegg er jo kostholdet alfa omega.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Nå skal jeg være vanskelig Mannen starter på jobb kl 7, og drar ofte hjemmefra rundt 6.30. Så det er ikke så lett å skvise inn noe der. Er ikke alltid man sover natta gjennom, og da er det tøft å motivere seg til å stå opp 5.30.. så jeg håper det finnes andre måter man har gjort noe. Egen stue er helt klart en mulighet. Jeg har vel tenkt tanken før og gjort noen investeringer, men som fort blir liggende inne i et skap Anonym poster: 1133bad6801e6fdf21974464bf4b628f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Kosthold er forresten ikke noe problem. Vi spiser normal, sunn variert mat. Lager det meste fra bunnen av, noe som jo også er med på å ta litt tid. Det er ikke overvekt og vektreduksjon som ligger til grunn for ønsket om å trene - jeg skal ikke nødvendigvis gå ned noe. Men jeg vil ta vare på helsa mi Anonym poster: 1133bad6801e6fdf21974464bf4b628f
Athene Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 I og med at du leverer barna hver dag,er det vel normalt at mannen henter en del? Da hadde jeg prioritert en liten time med trening rett etter jobb 1-2 ganger i ukedagene. Barna får en sprek og fornøyd mamma igjen, så tiden er absolutt verdt det. Så gjør du vel ikke husarbeid fra 1930 til leggetid hver dag? Kutt ut TVen, ta en økt i det barna er lagt. Jeg trener også på morgenen og kommer litt senere på jobb, eller trener i lunsjen. Men ikke alle arbeidsplasser er fleksible her. Også har du jo helgene? De bør man jo alltid utnytte maks. 1
Gjest aam1972 Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Kosthold er forresten ikke noe problem. Vi spiser normal, sunn variert mat. Lager det meste fra bunnen av, noe som jo også er med på å ta litt tid. Det er ikke overvekt og vektreduksjon som ligger til grunn for ønsket om å trene - jeg skal ikke nødvendigvis gå ned noe. Men jeg vil ta vare på helsa mi Anonym poster: 1133bad6801e6fdf21974464bf4b628f Håper du får dette til. For min del så klarte jeg ikke å trene skikkelig før barna ble større og jeg fikk mer tid. Nå har jeg en god rutine, og ser på de årene uten trening som en liten "glipp". Null stress :-), viktigste er at du har god generell livskvalitet. Lange søndagsturer med barnevogn og familie på slep brenner masse kalorier :-)
absinthia Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Jeg fikk meg Wii og trener hjemme i stua til den med alt gra zumba til wii fit plus. Ellers funker det fint å ta 15 minuttersøkter der du løper alt du klarer.
Gjest Gagaen Skrevet 11. januar 2013 #9 Skrevet 11. januar 2013 Ta med barna på løpetur , tren på lekeplassen , eller simpelten ; vær med barna og lek
Gjest Little princess Skrevet 11. januar 2013 #10 Skrevet 11. januar 2013 Hva med å investere i en joggevogn? (Etter det jeg har sett så finnes de med plass til både ett og to barn) så kan du putte ungene i den og løpe en times tid? Kanskje ikke dødsaktuelt nå midtvinters, men det er jo bare et par måneder til det er helt bart, også kan du ta lett styrketrening hjemme Jeg og min samboer har planer om å kjøpe en slik vogn til sommeren værtfall, kjedelig å trene inne på et treningsstudio på sommeren.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #11 Skrevet 11. januar 2013 For de fleste er nok hjemmetrening det som må til - samt noen økter avogtil her og der hvor man jogger ute. Jeg vil tro de som prioriterer endel trening prioriterer ned rydding, f.eks. Jeg tror det er for ambisiøst å planlegge mer enn 2 økter i uka når man har barnehagebarn - det er lettere når de selv begynner i idrett osv. 2 økter i uka og et bra kosthold gjør masse. Jeg kommer til å kjøpe kettlebells, samt kanskje ellipsemaskin om det er plass. Sistnevnte vet jeg fort blir lite brukt, og koster mye - så det får jeg se på. Men kettlebells, samt noen treningsvideoer kan være greit. Gjøres når barna har lagt seg Anonym poster: 3b65e2d9a686088897cc5853a40f58e1
Gjest aam1972 Skrevet 11. januar 2013 #12 Skrevet 11. januar 2013 For de fleste er nok hjemmetrening det som må til - samt noen økter avogtil her og der hvor man jogger ute. Jeg vil tro de som prioriterer endel trening prioriterer ned rydding, f.eks. Jeg tror det er for ambisiøst å planlegge mer enn 2 økter i uka når man har barnehagebarn - det er lettere når de selv begynner i idrett osv. 2 økter i uka og et bra kosthold gjør masse. Jeg kommer til å kjøpe kettlebells, samt kanskje ellipsemaskin om det er plass. Sistnevnte vet jeg fort blir lite brukt, og koster mye - så det får jeg se på. Men kettlebells, samt noen treningsvideoer kan være greit. Gjøres når barna har lagt seg Anonym poster: 3b65e2d9a686088897cc5853a40f58e1 Jeg var alt for trett til å trene når barna mine endelig var i seng. Men alt er en fase, og plutselig er det andre problemstillinger man står overfor.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #13 Skrevet 12. januar 2013 Da jeg hadde barnehagebarn kjøpte jeg tvillingjoggevogn og hentet guttene mine i den. Løp frem og tilbake til barnehagen med hund og to barn i vogn. Kjempefin mosjon. Eller jeg løp etter leggetid, gjerne så sent som ni - da var husarbeidet ferdiggjort. Nå synes jeg det er for sent å trene, men det er en tilvenningssak. Noen ganger gjorde jeg også slik som beskrevet lenger opp - hadde en økt tidlig på morgenen. Nå er barna større og jeg nyter å kunne gå fra dem om ettermiddagen etter at de har fått middag og leksene er unnagjort. Anonym poster: 54cbf9bda4789f72eaef544461b54eb4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #14 Skrevet 12. januar 2013 Jeg var alt for trett til å trene når barna mine endelig var i seng. Men alt er en fase, og plutselig er det andre problemstillinger man står overfor. Javisst, for de fleste vil det jo være slik. Det var mer en henspeiling til når man eventuelt kan få tid(men ikke nødvendigvis ork) til å trene. Livet er ikke over om man dropper organisert trening i et par tre år - sålenge man passer på kostholdet, og prøver å bevege seg når man kan. Det har jo ingen helseeffekt om man er totalt utslitt for man er igang med oppvarmingen - søvn er en enda viktigere prioritering, og forholdet. Anonym poster: 3b65e2d9a686088897cc5853a40f58e1
kulu-kulu Skrevet 12. januar 2013 #15 Skrevet 12. januar 2013 Livegym.no Ungene kan jo være med på dansetimene (4 åringen) , og de har mor og barn trening. Dans, zumba,styrke,pilates,yoga osv..og det koster bare 50 kr i mnd Verdt å sjekke ut
Gjest O___o Skrevet 12. januar 2013 #16 Skrevet 12. januar 2013 Ta med barna på sykkeltur/skogstur/skitur. Pakk med niste og en overraskelse. ( muffins, et kinderegg til hver, en ny hårspenne eller lignende ) Et vennepar av meg tar barna med på tur i skogen én fast dag i uken - hvor de spiser middag ute i naturen. Det krever litt planlegging - men er absolutt verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå