Gå til innhold

Hva har du i kurven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! :)

Vet ikke om denne er under riktig kategori, så moderator får bare flytte om den er feil...

Imorgen skal vi på piknik. Det ert da meg, vår 2 åring og mannen.

Gleder meg veldig. :)

Spørsmålet er egentlig, hva vi skal ha med i piknik kurven?

Vi går ut etter 2 en gang, så det hadde vært det beste om det var noe man kunne fylle magen med istedenfor middag.

Hva har dere med når dere er ute ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å grille pølser og pinnebrød? Smaker og lukter godt:)

Skrevet

Kakao :)

Anonym poster: 99e7fcf45aba8cdabb1dfa69e593b905

Skrevet

Ja, hvis dere skal gå et sted dere kan tenne bål så er pølser og pinnebrød en veldig god idé!

Hvis dere ikke kan tenne bål, så er det mulig å ta med varme pølser på termos? Eller god brødmat og varm sjokolade på termos?

:heks:

Skrevet

Fyre opp et bål er ikke så aller verst idee. :) Vi prøvde det forrige helg, med resultatet ble at de brant først mye, så etter 1-2 min dabbet det av til det tilslutt døde helt. Alt på under 4-5 min,

Nå hogget gubben tykke greiner og brakk kvister selv, så tørket han de i ovnen en liten stund., kanskje det var grunnen til at det ikke tok fyr som det skulle??

Skrevet

Pastasalat :) med godt brød til.

Pølser på termos. Kakao er et must.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi hadde piknik i dag. Kakao, skiver, oppskjært frukt, rosiner, appelsiner. Det var dessverre for kaldt til å spises ute, hvis ikke hadde vi tent bål (eller engangsgrill?) og grillet pølser :)

Skrevet

Lapskaus kanskje? :)

Anonym poster: 9d45c4fc75dff622aae7a7f5b3e29df7

Gjest Surrehodet
Skrevet

Pølse på termos er en vinner om ikke dere kan grille.

Eller ta med pannekakerøre og steikepanne.....

Skrevet

Vi pleier å ta med pannekaker på 1,5 liters flaske, og steke på primus!:)

Hender vi har ferdigstekt kjøttdeig i matboks og lager gryte også..:)

Skrevet

Egg og bacon stekt i muffinsformer! muffinsbrett, kle formene med bacon, knekk et egg i hvert baconrede. Om ønskeligger, ha i litt småkutta grønnsaker som løk, vårløk, broccoli, champinjong. Litt ost på toppen og steker til eggene er så fast som man liker de. Det kan hende at baconet trenger seg en runde i ovnen før resten tilsettes.

Pizzaboller?

Et alternativ til varm drikke kan være varm eplejuice med kanel. Kanelen kan fort bli liggende som en brun guffe i den varme juicen, men ser for meg at om du filtrerer det gjennom et kaffefilter vil du slippe grums, men fortsatt ha smaken.

Skrevet

Vi hadde med engangsgrill, grillpølser, brus, lomper, ketchup, sennep og rekesalat. Til dessert hadde vi grillet banan fylt med sjokolade i folie :)

Skrevet

Vi hadde med engangsgrill, grillpølser, brus, lomper, ketchup, sennep og rekesalat. Til dessert hadde vi grillet banan fylt med sjokolade i folie :)

Skrevet

Et alternativ til varm drikke kan være varm eplejuice med kanel. Kanelen kan fort bli liggende som en brun guffe i den varme juicen, men ser for meg at om du filtrerer det gjennom et kaffefilter vil du slippe grums, men fortsatt ha smaken.

Kanelstang. La trekke til passe smak, ta ut. Tørk og bruk på nytt neste gang. Null grums. :)

Skrevet

Vi tar med ved i sekken og tenner bål. Ostesmørbrød pakket i folie slenges i glørne mens barna leker, eller bare ser i bålet og venter. Koker gjerne kaffe i kjele på bålet, og har med varm drikke på termos i tillegg.

Skrevet

Kanelstang. La trekke til passe smak, ta ut. Tørk og bruk på nytt neste gang. Null grums. :)

Det hadde ikke jeg tenkt på! Takker for tips :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...