Gå til innhold

Hadde du noen rare utseendekomplekser som liten eller ung?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var barn, så skjemtes jeg fælt for at jeg hadde firkantet form på ansiktet, samme nese som bestefar (ja, det var noe familien sa, som jeg tolket bokstavelig og trodde nesene våre var prikk like i størrelse og alt, hahaha!) Dessuten sa familien mine at jeg hadde STOOOORE øyne, sånn som kuene. Det var nok godt ment, men jeg oppfattet også dette som uhyre stygt. Jeg hadde i en periode også en vrangforestilling om at jeg hadde samme type oppstoppernese som en viss fremskrittpartipolitiker. I dag må jeg jo nesten flire av det, tenker sjelden over at jeg har spesielt firkantet ansikt eller rar nese.

Har dere andre hatt noen merkelige komplekser som ga seg med årene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På barneskulen hadde jeg litt komplekser for leppene og øyebryna mine, jeg synes det så litt jentete ut men når jeg kom oppi åra gikk det fra å være femi til å være ala George Clooney look så jeg skal ikke klage nå :P

Store øyne er veldig søtt på jenter forresten :-)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Da jeg var ni syntes jeg at jeg hadde alt for små pupper :ler:

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Massevis.

Familien min sa alltid at jeg lignet så mye på onkelen min, det førte til at jeg gikk rundt å følte meg maskulin og stygg gjennom både barndommen og tidlig ungdom. Jeg likte heller ikke hendene mine (var lenge plaget av et slags utslett, lenge etter det forsvant hadde jeg fortsatt et utrolig negativt forhold til hendene mine), føttene mine (for store), høyden min (for høy), nesen min, håret mitt og brystkassen (for synlige kragebein). Og de søte små puppene mine selvsagt, de ga meg mange fortvilelser :P

Endret av Raindrops
Gjest BC-jenta
Skrevet

LOL - ja. Jeg syntes jeg hadde ekstremt oppstoppernese. Jeg har ikke det i det hele tatt, kun en vanlig ganske rett nese. Da jeg gikk på VGS fikk jeg for meg at jeg var smellfeit. Når jeg ser bilder tilbake på den tida, så jeg jo helt smashing ut i figuren. Så etter jeg har fisi ut en unge om noen uker, har jeg faktisk som mål å se sånn ut som jeg gjorde på den tida. For da så jeg skikkelig bra ut:D

Skrevet

Store øyne er veldig søtt på jenter forresten :-)

Hei, jeg fikk høre at jeg hadde små, runde øyne, så ikke driv her og forsterk kompleksene!

Anonym poster: 6a6af0cd779cf3d57de1d00e6d90cdcc

• Liker 2
Skrevet

Syns jeg hadde stor nese. Og det stemte spes i puberteten. Den var definitivt for stor å klumpete for ansiktet mitt. Er visst noe med at øvre del av ansiktet vokser fortere enn nedre del. Nesa mi er mye mindre og mer definert nå.

Hatet også de høye kinnbeina mine og min spesielle øyeform, nå er det vel det jeg er mest fornøyd med fordi jeg skiller meg litt ut.

Skrevet

Jeg fikk høre at jeg var tykk på barneskolen og trodde derfor at jeg var for tykk både på barneskolen og ungdomsskolen, men når jeg ser tilbake på bilder var jeg jo ikke tykk i det hele tatt! Blir så forbanna.

Anonym poster: e8d98ec165f9225b8e0ff72b9d5355f0

• Liker 2
Skrevet

På grunn av en del kommentarer fra en viss guttegjeng i tenårene, låste jeg meg inne på rommet mitt og gikk bare ut for å gå på skolen. Der ble jeg i 2 år fordi jeg trodde jeg var så stygg. Får litt vondt av å tenke tilbake på det nå som voksen.

Anonym poster: 9e71acc8ed3d8bd72b2365fb26f88d9b

Skrevet

Synes jeg hadde så stor rumpe i forhold til alle venninnene mine, og prøvde konstant å slanke meg for at den skulle bli mindre. Det gjorde den ikke, because I got it from my mama.

Den dag i dag squatter jeg som aldri før, og ingenting er bedre enn en stor og spretten rumpe. Lol SWAG.

• Liker 3
Gjest scorpius
Skrevet

Hadde skikkelig komplekser for at jeg hadde høyt hårfaste... av alle ting! Jeg var vel rundt 12-13 år, og kom på en god ide; barbere den "trekanten" som stakk litt utenfor. Det var i det øyeblikket at jeg innså at jeg så bedre ut med det høye hårfestet som jeg hadde. Spesielt da det begynte å vokse ut.

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg hadde skikkelig komplekser for leppene mine, siden barna alltid tegnet meg på tavla med stoooore lepper. Husker jeg lå i senga om kvelden og bet på dem, i håp om at de skulle se mindre ut neste dag. Jeg bestemte meg også for at dagen jeg ble voksen skulle jeg operere dem mindre, siden det aldri fungerte. Er glad jeg aldri tok den operasjonen, hehehe. :danse:

Skrevet

LOL - ja. Jeg syntes jeg hadde ekstremt oppstoppernese. Jeg har ikke det i det hele tatt, kun en vanlig ganske rett nese. Da jeg gikk på VGS fikk jeg for meg at jeg var smellfeit. Når jeg ser bilder tilbake på den tida, så jeg jo helt smashing ut i figuren. Så etter jeg har fisi ut en unge om noen uker, har jeg faktisk som mål å se sånn ut som jeg gjorde på den tida. For da så jeg skikkelig bra ut:D

Jeg og var overbevist om at jeg var ei skikkelig feit blubbe. Skammet meg skikkelig over det, men på alle bilder ser jeg akkurat ut som de andre...hehe!

Skrevet (endret)

Synes jeg hadde så stor rumpe i forhold til alle venninnene mine, og prøvde konstant å slanke meg for at den skulle bli mindre. Det gjorde den ikke, because I got it from my mama.

Den dag i dag squatter jeg som aldri før, og ingenting er bedre enn en stor og spretten rumpe. Lol SWAG.

Me too, me too! :D

Jeg følte konstant at jeg var for bred over hoftene og røven. Nå er det egentlig det jeg er mest fornøyd med. Pæreform, jadda, men jeg elskern.

Var heller ikke fornøyd med at jeg hadde katte-øyne, nå liker jeg det.

Fikk også høre at jeg hadde skikkelig stor panne...og det stemmer forøvrig, men nå føler jeg at det bare ser fint ut. Merkelig, det der, hvordan noe man hater for 10år siden når er noe man virkelig liker..

Endret av Binta Ba
Skrevet

På grunn av en del kommentarer fra en viss guttegjeng i tenårene, låste jeg meg inne på rommet mitt og gikk bare ut for å gå på skolen. Der ble jeg i 2 år fordi jeg trodde jeg var så stygg. Får litt vondt av å tenke tilbake på det nå som voksen.

Anonym poster: 9e71acc8ed3d8bd72b2365fb26f88d9b

Ja, det er jo veldig trist. :( Det er ikke alt man kan klare å lev av i ettertiden heller. :/

Gjest Stronger
Skrevet

Jeg hadde store komplekser for ørene mine, etter å ha sett en dokumentar på tv om ei jente som hadde ører som sto rett ut og som måtte operere de. De første årene på barneskolen gikk jeg aldri med håret bak ørene eller i hestehale! At jeg hadde store ører var jo bare innbilning, men har i ettertid fått meg til å tenke på at program som man egentlig tenker på som ufarlige for barn, sånn som denne dokumentaren, kan gjøre vel så mye skade som en skrekkfilm..

• Liker 1
Gjest BC-jenta
Skrevet

Det som er greia med meg, er at jeg har alltid vært mye større enn gjennomsnittet av hva jenter stort sett er. Og når en er i en sårbar alder, så innbiller en seg at stor=tjukk. Jeg var vel nesten 180 på ungdomsskolen, og var mer utvikla enn mange andre. Ser jo på bilder at jeg ser kjempefin ut, men på den alderen vil en jo bare være lik alle andre...tror det er viktig foreldre og andre rollemodeller gir mye positiv feedback der altså, så en ikke går rundt og føler seg som en freak bare fordi en ikke får på seg Levis 501 i str 26 i livvidde (sier ikke det er noe galt å ha det i størrelse, bare at jeg var vel i den størrelsen som 10-åring kanskje:P) Kan legge til sånn i ettertid at jeg har fått mye komplimenter pga høyden min:)

Skrevet

Min store panne ble alltid nevnt, misliker mitt tynne hår i tillegg til det. Er lav. Blek. Så er det noe som ikke gjelder utseende men jeg har mislikt stemmen min... verste at det har gått utover ganske mye.

Skrevet

Me too, me too! :D

Jeg følte konstant at jeg var for bred over hoftene og røven. Nå er det egentlig det jeg er mest fornøyd med. Pæreform, jadda, men jeg elskern.

Var heller ikke fornøyd med at jeg hadde katte-øyne, nå liker jeg det.

Fikk også høre at jeg hadde skikkelig stor panne...og det stemmer forøvrig, men nå føler jeg at det bare ser fint ut. Merkelig, det der, hvordan noe man hater for 10år siden når er noe man virkelig liker..

Haha ikke sant.

Av en eller annen grunn ser jeg for meg at du er en blanding av J.Lo, Megan Fox og Rihanna. Haha.

Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Har alltid hatt en del komplekser, men noen av dem har selvsagt gitt seg. Før mente jeg at jeg hadde for store øyne og lepper og panne. Det syns jeg ikke lenger. Ellers så mente jeg før at jeg hadde alt for små pupper. Små pupper har jeg fortsatt, men nå liker jeg dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...