Gjest Tristessa Skrevet 14. mars 2004 #1 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg har i det siste begynt å tenke over hvor utrolig mye jeg sitter stille. Greit nok, jeg går til og fra skolen hver dag, ca. 45 minutter til sammen. Utenom dette gjør jeg egentlig ikke stort, med unntak av noen svippturer til byen som knapt nok kan kalles trening det heller. På grunn av dårlig rygg gjør jeg ryggøvelser titt og ofte for å holde problemene i sjakk, men føler at dette repertoaret hører mer hjemme på gamlehjem enn i rutinene til en 18-åring. Jeg har ikke råd til å trene på treningssenter, og har heller ikke lov av fysioterapaut/kiropraktor til å drive veldig belastende arbeid/jogging. Er det da noe som helst jeg kan gjøre som ikke tar så veldig lang tid som vil gi meg litt bedre samvittighet? Har ikke et problem med overvekt, men energinivåene er det så som så med. Er mer glad i å trene styrke/spenst/bevegelighet enn gørrkjedelig kondistrening (tredemøller, sykling, jogging). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. mars 2004 #2 Del Skrevet 14. mars 2004 Hva med å gå på turer? Fjell eller ulendt terreng er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 14. mars 2004 #3 Del Skrevet 14. mars 2004 Liker å gå tur, ja. Bare synd at det tar litt tid å komme seg til fjell her fra hvor jeg bor. Har ikke lappen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. mars 2004 #4 Del Skrevet 14. mars 2004 Nei, men å gå på tur er ganskel enkelt. Du kan jo gå rundt kvartalet ditt 25 ganger....eller no? Gå tur, kan alle. Det er det enkleste.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 14. mars 2004 #5 Del Skrevet 14. mars 2004 Jepp, jeg vet. Skal drikke opp kaffen min og ta en svipptur rundt dammen. Egentlig er jeg fornøyd så lenge jeg får gjort en times tid pr. dag hvor jeg har et høyere aktivitetsnivå enn sofasløving. Egentlig tror jeg at jeg "glemmer" hvor mye jeg beveger meg i forbindelse med til/fra byen/skole og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. mars 2004 #6 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg tilbringer også en del tid på rumpa. Planen er å sykle til jobb når det blir skikkelig vår og sommer. Det tar ikke så lang tid og egentlig er det ganske flatt. Ellers må jo hunden ut og trimme, så jeg får meg en tusletur nå og da. En kort gåtur i løpet av kvelden er bedre enn ikke noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 14. mars 2004 #7 Del Skrevet 14. mars 2004 Så egentlig kan jeg da si til meg selv at 20 minutters gåtur til byen for å gå på kafè er bedre trening enn ingen trening? Og med turen tilbake blir det tilsammen førti minutter? Hm. Kanskje jeg ikke ligger så dårlig an alikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. mars 2004 #8 Del Skrevet 14. mars 2004 Så egentlig kan jeg da si til meg selv at 20 minutters gåtur til byen for å gå på kafè er bedre trening enn ingen trening? Og med turen tilbake blir det tilsammen førti minutter? Hm. Kanskje jeg ikke ligger så dårlig an alikevel? Du ligger ikke veldig dårlig ann nei, de 20 minuttene er absolutt bedre enn ingenting! jeg pleier å gå til butikken, velger da en butikk som er litt langt unna, og da får jeg en dose daglig trim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 14. mars 2004 #9 Del Skrevet 14. mars 2004 God samvittighet - gikk en veldig frisk tur i dag -førti minutter. Godt å røre på seg, selv om ryggen er vond som fy. *stolt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå