Gå til innhold

hjelp! har klart å søle vann på keyboardet! hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Charlotte1
Skrevet

hadde et lite uhell, nettopp og klarte og velve vannglasset over keyboardet. løp og tørket med håndkle med en gang og holdt det opp ned sånn at vannet rannt ut. Men når jeg senere skrudde det på for å se om det virket, så var det mange noter som det ikke kom noe lyd fra og noen av dem fikk en helt anne lyd enn det de skal ha! :( hjelper det å ha en teknisk/elektrisk person til å se på det, eller må jeg kjøpe et nytt et?

takknemlig for svar :lillesky:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok drept det når du snudde det opp ned. Keyboard er lagd slik at det skal en del veske til for å drukne det, hver tast er beskyttet men når du snudde det opp ned gjorde du slik at det var mulig for vannet å renne inn. Du blir nok mest sannsynlig nødt å kjøpe et nytt dessverre.

Om det skjer igjen ikke snu keyboardet, la det stå flatt mens du pirker av tastene, så tørker du det med alle tastene av.

Gjest Charlotte1
Skrevet

Du har nok drept det når du snudde det opp ned. Keyboard er lagd slik at det skal en del veske til for å drukne det, hver tast er beskyttet men når du snudde det opp ned gjorde du slik at det var mulig for vannet å renne inn. Du blir nok mest sannsynlig nødt å kjøpe et nytt dessverre.

Om det skjer igjen ikke snu keyboardet, la det stå flatt mens du pirker av tastene, så tørker du det med alle tastene av.

åh, så jævlig kjedlig, men takk for hjelpen :grine:

Skrevet

Jeg helte en halvliter vann i mitt tastatur, teknisk support ba meg snu keybordet opp ned og la det stå på et varmt gulv 1 døgn eller noe, til det var tørka. Utrolig nok funka det helt fint ettepå, og det gjør det nå og, 4 år senere.

Men jeg slo ikke på keybordet, lot det tørke helt først.

Anonym poster: abd18bb65de01caddea08c51886b6a1f

Gjest Charlotte1
Skrevet

Jeg helte en halvliter vann i mitt tastatur, teknisk support ba meg snu keybordet opp ned og la det stå på et varmt gulv 1 døgn eller noe, til det var tørka. Utrolig nok funka det helt fint ettepå, og det gjør det nå og, 4 år senere.

hahaha oi da har du og kajalle helt forskjellige svar! tror jeg prøver å legge det opp ned på varmeflisene, siden ingen ting kan bli verre uansett. takk for tipset!! :hug:

Skrevet

Det er ikke å snu det opp ned i seg selv som er problemet, det er å snu det tilbake mens vannet ennå er der. Han ventet til vannet var tørket før han snudde det tilbake.

Skrevet

Ingen problem :)

Det er forskjell på tastatur, noen tåler vann bedre enn andre. Feks noen tastatur har en slags plate under tastene som hindrer vann i å gjøre mye skade osv.

Det fant jeg ut da jeg sølte et glass vann ned i en laptop.

Som du skjønner, har slutta å drikke vann nær datautstyr nå :P

Gjest Charlotte1
Skrevet

prøvde det i dag, og alt var som det skulle :laugh: nå skal jeg aldri ha drikke i nærheten igjen!!

Skrevet

prøvde det i dag, og alt var som det skulle :laugh: nå skal jeg aldri ha drikke i nærheten igjen!!

Bra! Kløner, foren dere og del erfaringer :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...