Gå til innhold

Katt og skinnsofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er tiden inne for ny sofa. :)

Til nå har jeg kun hatt stoffsofaer. Det har liksom aldri falt meg inn å gå for skinn (kaldt, klamt o.s.v..), men nå kjenner jeg det er veldig fristende med noe som er lettvint. I tillegg har jeg en slags allergi jeg ikke helt klarer å finne ut av. Det later til at jeg reagerer på endel type møbelstoffer med å bli tett og ekkel. Så altså, jeg vurderer skinn for første gang.

Problemet er at jeg har en katt som klorer. Hun klorer på sofaen, spisestuestoler og det meste, til tross for at hun har klorebrett (klorer der også), og er ute og klorer som hun vil. :unsure:

Jeg har en liten skinnstol stående og den har riper og hakk etter klør, og jeg har generelt inntrykk av at det ikke skal mange klorene til før det ser sånn ut.

Hvis jeg kjøper en skinnsofa, blir det en kvalitetssofa i øverste prisklasse, og da kan jeg jo ikke risikere at den blir ødelagt etter 2 uker.. Noen tips å komme med? Noe jeg kan gjøre bortsett fra å kjefte og stresse på katten, for det gidder jeg ikke.

Anonym poster: 642c4d2281914d70f8ae2c495387348c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir fort riper i en skinnsofa ja. Vi hadde det før men har heldigvis en katt som ikke klorer på annet enn klorestativet sitt. Har sett tips om å henge opp aluminiumsfolie der katten klorer. Men har ikke prøvd det ut selv da. Egentlig burde denne tråden ligge under Kjæledyr, mange flinke kattemennesker der :)

Skrevet

Er på en måte kjempeheldig med katten vår, klorer ikke møbler, gulv, tepper, eller noe.

Mindre heldig på den måten at det er meg hun klorer. :S

Har hørt at enkelte gnir skinnsofaer med litt sitronsaft, katter markerer ikke på det, eller noe sånt noe. Kanskje noen vet mer om det?

Anonym poster: ca3b3d9840f2391aa933539bf8fcb3e9

Skrevet (endret)

Heng opp aluminiumsfolie langs ryggen og sidene på sofaen med tape og se om det får henne til å slutte med kloringen. Det fungerte veldig godt mot uønsket kloring for katta vår.

Endret av Minya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...