AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Skal ut å reise snart, men hva er lurest(hva sparer jeg mest på?) når det kommer til euro? Ta ut penger på gardermoen? Betale med kort overalt? Eller ta ut penger når jeg kommer til landet? Eller en blanding av å ta ut penger og å bruke kort? Altså betale større beløp med kort, og småbeløp cash? Har DnB om det spiller noen rolle. Anonym poster: d1c2b8dd774bade131465079be03bfa8
Glynis Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Da må du først opplyse om kostnadene dine ved bruk av bankkort i utlandet. Koster det noe å ta ut i minibank? Koster det noe å betale med kort? 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Da må du først opplyse om kostnadene dine ved bruk av bankkort i utlandet. Koster det noe å ta ut i minibank? Koster det noe å betale med kort? Aner ikke Regner med det er et eller annet gebyr for det ene og andre ja.. Noen som har DnB som kanskje vet? Anonym poster: d1c2b8dd774bade131465079be03bfa8
matba Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Jeg har dnb student og betaler ingenting for å bruke kortet i utlandet. jeg bor i utlandet nå, og hari kke engang giddet å skaffe franskt bankkort jeg betaler nesten bare med kort, bare vær obs på at mange butikker krever at du handler for ett vist beløp først
Neket Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Du får gå innom nettbanken din og se på prislisten da!
lilleGrethe Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Det billigste er å bruke Visa- eller kredittkortet til betaling når du kjøper noe. Da betaler du kun en liten prosentsats for valutakostnaden. Som regel trenger man noe kontanter, og da er det best å ta ut hele summen du forventer å bruke på en gang, da det er gebyr for uttak i minibank i utlandet med DNB. Såvidt jeg vet lønner det seg med uttak i utlandet fremfor uttak på Gardermoen, men skal ikke garantere det. Du finner prisene for bruk av bankkort i utlandet i nettbanken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå