AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Jeg er i en litt vanskelig situasjon. Har involvert meg med en mann som er nysingel. Vi har kjent hverandre i noen år, men har aldri hatt noe på gang før han ble singel. Han ville ut av forholdet mens hun vil at de skal fortsette og prøve. Vi tar det rolig men følelsene mine blir sterkere og sterkere og jeg tror dette kan utvikle seg videre. I dag møtte jeg på eks kona hans i jobbsammenheng og det å vite hva som foregår som hun ikke vet om gjorde vondt. Spesielt fordi det var mange andre der som også viste. Så hva gjør jeg nå? Jeg synes det er for tidlig å fortelle noe til henne, men jeg orker ikke "gå bak ryggen" hennes heller, selv om det er slutt mellom dem. Jeg tenker at vi kanskje burde ta en pause fra "forholdet" vi har? Til hun har fått bearbeidet følelsene sine og han også har fått vært litt alene? For hvis det blir meg og han til slutt er det viktig for meg å ha et godt forhold til henne som da er moren til hans barn! Hva tenker dere? Ville det betydd noe for dere hvis det hadde kommet frem at vi har holdt på, men at vi trakk oss vekk fra hverandre av hensyn til hennes følelser? Eller vil hatet mot meg eventuelt komme uansett? Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 La han ta seg av ekskona si. Hvorfor skal damer gå rundt å ha dærlig samvittighet og føle ansvar for alt mellom himmel og jord? Du har da strengt tatt ingen ting med hans ekskone å gjøre, men hvis du føler at det er nødvendig så kan du høre med mannen om han har noen tanker rundt dette. Om hun vil hate deg så er det bare noe du må ta med på kjøpet.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 La han ta seg av ekskona si. Hvorfor skal damer gå rundt å ha dærlig samvittighet og føle ansvar for alt mellom himmel og jord? Du har da strengt tatt ingen ting med hans ekskone å gjøre, men hvis du føler at det er nødvendig så kan du høre med mannen om han har noen tanker rundt dette. Om hun vil hate deg så er det bare noe du må ta med på kjøpet. Jo jeg har med hans ekskone å gjøre i jobbsammenheng, og det vil jeg fortsette å gjøre i lang tid fremover. Jeg ønsker at vi kan ha et godt forhold på sikt hvis dette utvikler seg, så selvfølgelig har jeg lyst til å ta hensyn til hennes følelser også. Praten med han skal jeg ta, vil bare høre andres tanker rundt dette også. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Jo jeg har med hans ekskone å gjøre i jobbsammenheng, og det vil jeg fortsette å gjøre i lang tid fremover. Jeg ønsker at vi kan ha et godt forhold på sikt hvis dette utvikler seg, så selvfølgelig har jeg lyst til å ta hensyn til hennes følelser også. Praten med han skal jeg ta, vil bare høre andres tanker rundt dette også. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169 Du får skille mellom jobb og privatliv og som sagt la mannen ta seg av dette. Du har jo ikke stjålet mannen hennes og trenger ikke å begynne å blande følelser inn i arbeidsforhold. Det er uprofesjonelt.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Du får skille mellom jobb og privatliv og som sagt la mannen ta seg av dette. Du har jo ikke stjålet mannen hennes og trenger ikke å begynne å blande følelser inn i arbeidsforhold. Det er uprofesjonelt. Vi har ikke noe arbeidsforhold, vi bare sees innimellom via jobben. Hva ville du tenkt om hun som mannen har jobbet tett med i flere år som blir hans nye dame rett etter at det ble slutt? Hadde du virkelig ikke følt at hun hadde stjålet mannen din? Jeg prøver å sette meg litt inn i hennes tanker og følelser. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Vi har ikke noe arbeidsforhold, vi bare sees innimellom via jobben. Hva ville du tenkt om hun som mannen har jobbet tett med i flere år som blir hans nye dame rett etter at det ble slutt? Hadde du virkelig ikke følt at hun hadde stjålet mannen din? Jeg prøver å sette meg litt inn i hennes tanker og følelser. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169 Jeg skjønner bare ikke hvorfor du skal sette deg inn i hennes tanker og følelser. Du skaper jo bare problemer og bekymringer for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Jeg skjønner bare ikke hvorfor du skal sette deg inn i hennes tanker og følelser. Du skaper jo bare problemer og bekymringer for deg selv. Fordi jeg prøver å skape mindre bitterhet og ødeleggelser med tanke på samvær med ungene osv, når forholdet blir kjent. Noen ganger tror jeg det er lurt å tenke litt lengre frem enn her og nå. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Fordi jeg prøver å skape mindre bitterhet og ødeleggelser med tanke på samvær med ungene osv, når forholdet blir kjent. Noen ganger tror jeg det er lurt å tenke litt lengre frem enn her og nå. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169 Ja, da får du bare prøve det. Min erfaring og mange andres er at det er best å ha et ikke-forhold til eksen. Hvis du ikke overlater alt som har med henne å gjøre til mannen så sitter du plutselig der med hele suppa og blir beskyldt for både det ene og det andre og bare oppleve masse ubehag. Jeg har sett flere som har prøvd å etablere et forhold til ekskona fordi alt liksom skulle bli så enkelt og koselig. Gikk i dass etter en stund hver bidige gang.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #9 Skrevet 11. januar 2013 Ja, da får du bare prøve det. Min erfaring og mange andres er at det er best å ha et ikke-forhold til eksen. Hvis du ikke overlater alt som har med henne å gjøre til mannen så sitter du plutselig der med hele suppa og blir beskyldt for både det ene og det andre og bare oppleve masse ubehag. Jeg har sett flere som har prøvd å etablere et forhold til ekskona fordi alt liksom skulle bli så enkelt og koselig. Gikk i dass etter en stund hver bidige gang. Jeg har et veldig godt forhold til stemoren til mine barn, så selv om du og mange andre har annen erfaring så betyr ikke det at alle opplever det slik. Men der var det også jeg som gikk ut av forholdet, og ikke han. Beskyldninger takler jeg, for jeg vet sannheten, men samtidig er det lurt å være voksen og kanskje la ting få roe seg litt før man går inn i ett forhold. Jeg skal uansett snakke med han om det i kveld så får vi se. Men takk for innspill. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #10 Skrevet 11. januar 2013 Vi har ikke noe arbeidsforhold, vi bare sees innimellom via jobben. Hva ville du tenkt om hun som mannen har jobbet tett med i flere år som blir hans nye dame rett etter at det ble slutt? Hadde du virkelig ikke følt at hun hadde stjålet mannen din? Jeg prøver å sette meg litt inn i hennes tanker og følelser. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169 Slik du skriver det har dere ikke hatt et forhold før etter at han ble skilt? Stemmer det? For hvis det viser seg at dere har flørtet, vært jobb-kjærester, hatt et seksuelt forhold eller liknende - da blir du hennes hat-objekt for evig og alltid. Noen kommer til å fortelle henne at dere har hatt et forhold, sånt holdes ikke hemmelig. Er det sånn at dere bare har vært godt venner og nå som begge er single ønsker å utforske forholdet til hverandre, bør det være greit for eks-konen, selv om hun sikkert blir lei seg for det. Og den som skal fortelle henne dette, er hennes eks-mann. Han kan på en veldig pen måte fortelle at han har begynt å date deg, og ønsket at eks-konen fikk vite det av han i stedet for gjennom andre. Det kan hende hun blir sur på deg og ser deg som den som står i veien for deres gjenforening, men hvis du er blid og hyggelig mot henne og ikke sier noe stygt om henne til noen, vil hun etterhvert komme over det og kunne forholde seg til deg som man forholder seg til en kollega som man ikke kjenner veldig godt. Anonym poster: 315bbb03451301c1f93c8ab85e6eff3d 1
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2013 #11 Skrevet 11. januar 2013 Hun vil ha han, og du vil ha han. Når dere har pult og elsket noen mnd, og forelskelsen er over, så vil nok han mest sannsynlig gå til bake til moren til barna, hvis hun står med åpne armer. Dette kan hun gjøre også av bitterhet og for å få hevn på deg. Det er ikke mange menn som klarer å være alene, så hvis du f.eks ikke tar imot han, så krabber han tilbake, eller til ei ny dame. Atferden til folk er ganske lik gjennom livet.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #12 Skrevet 11. januar 2013 Slik du skriver det har dere ikke hatt et forhold før etter at han ble skilt? Stemmer det? For hvis det viser seg at dere har flørtet, vært jobb-kjærester, hatt et seksuelt forhold eller liknende - da blir du hennes hat-objekt for evig og alltid. Noen kommer til å fortelle henne at dere har hatt et forhold, sånt holdes ikke hemmelig. Anonym poster: 315bbb03451301c1f93c8ab85e6eff3d Vi har ikke hatt noe annet enn vennskap før han gikk fra henne. Problemet er at veldig mange vet at vi nå tilbringer mye tid sammen, og vi skjuler ikke følelsene for hverandre når vi er ute blant folk. Dermed vet jeg at det bare er et tidspørsmål før hun får vite. Han bryr seg ikke, og sier at så lenge vi vet at vi ikke har holdt på før det ble slutt så holder det, men jeg ønsker altså å ta hensyn til hennes følelser også. Tanken er at vi kanskje burde ta en liten pause, både for at hun skal få bearbeidet følelsene sine, men også for at han skal få kjent litt på hva jeg er for han. Jeg vet 100% at han ikke vil gå tilbake til kona, sånn som h*n under her sier, men samtidig gir jo jeg han den omsorgen og intimiteten de ikke har hatt. Jeg begynner å bli skikkelig glad i han og er vel litt redd for å bli såra ved å være rebounden hans. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #13 Skrevet 11. januar 2013 Hun vil ha han, og du vil ha han. Men han vil ikke ha henne. Samtidig er det ikke sikkert han vil ha meg heller når det kommer til stykket. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
Gjest hh Skrevet 11. januar 2013 #14 Skrevet 11. januar 2013 Herregud.. . Jeg hadde blitt rå lei meg hvis ny dama til eksen sa det istedenfor han... Da virker det bare som om du vil smør det rett i tryne hennes at du på en måte tok mannen hennes.. Mer logisk/normalt at mannen sier det selv ja.. Det var jo ikke du som var i ett forhold med henne....
Gjest Lurekvinne Skrevet 11. januar 2013 #15 Skrevet 11. januar 2013 Om jeg hadde vært på eksen sin plass, skulle jeg aldri trode at alt dette ikke hadde vært planlagt eller påbegynt før forholdet var helt ferdig. Skulle nok ikke like deg da! Om jeg hadde vært deg, skulle jeg ikke bekymre meg om hva eksen tenker og fortsatt i livet med fakta at noen ikke liker meg med god grunn. Mao: vokse opp! Du kan ikke ha smøret, pengen fra smøret og den som lager det!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #16 Skrevet 11. januar 2013 Vi har ikke hatt noe annet enn vennskap før han gikk fra henne. Problemet er at veldig mange vet at vi nå tilbringer mye tid sammen, og vi skjuler ikke følelsene for hverandre når vi er ute blant folk. Dermed vet jeg at det bare er et tidspørsmål før hun får vite. Han bryr seg ikke, og sier at så lenge vi vet at vi ikke har holdt på før det ble slutt så holder det, men jeg ønsker altså å ta hensyn til hennes følelser også. Tanken er at vi kanskje burde ta en liten pause, både for at hun skal få bearbeidet følelsene sine, men også for at han skal få kjent litt på hva jeg er for han. Jeg vet 100% at han ikke vil gå tilbake til kona, sånn som h*n under her sier, men samtidig gir jo jeg han den omsorgen og intimiteten de ikke har hatt. Jeg begynner å bli skikkelig glad i han og er vel litt redd for å bli såra ved å være rebounden hans. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169 Jeg er den du svarer på innlegget til her, og jeg synes ikke du skal bekymre deg for om det er for tidlig for kona hans. Det er det sikkert, og det er nok veldig vondt for henne. Men ekteskap går ikke over i løpet av en uke, det kan godt hende at hun har vært forberedt en stund selv om hun ikke er enig i bruddet. Jeg tror heller ikke på at mann går tilbake til kona som så mange sier her inne. Mange har tenkt på bruddet i lang tid og valget er veloverveid og ikke noe impulshandling. Om mannen trenger litt tid for seg selv? Ja, det er jo det man rådes til. Samtidig mener jeg at livet går fort og når kjærligheten står foran deg griper du den! Man kan rett og slett ikke være fornuftig og gjøre det man burde i en sånn situasjon, men hoppe uti det og se hvor det bærer. Ønsker deg lykke til! Anonym poster: 315bbb03451301c1f93c8ab85e6eff3d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #17 Skrevet 12. januar 2013 Herregud.. . Jeg hadde blitt rå lei meg hvis ny dama til eksen sa det istedenfor han... Da virker det bare som om du vil smør det rett i tryne hennes at du på en måte tok mannen hennes.. Mer logisk/normalt at mannen sier det selv ja.. Det var jo ikke du som var i ett forhold med henne.... Hvorfor i alle dager skulle JEG sagt det til henne?? Det hadde aldri falt meg inn. Men jeg frykter at hun snart får vite det av noen for ryktet har spredd seg. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #18 Skrevet 12. januar 2013 Om jeg hadde vært på eksen sin plass, skulle jeg aldri trode at alt dette ikke hadde vært planlagt eller påbegynt før forholdet var helt ferdig. Skulle nok ikke like deg da! Om jeg hadde vært deg, skulle jeg ikke bekymre meg om hva eksen tenker og fortsatt i livet med fakta at noen ikke liker meg med god grunn. Mao: vokse opp! Du kan ikke ha smøret, pengen fra smøret og den som lager det! Jeg klarer fint å sette meg inn i eksen sin situasjon og det er nettopp derfor jeg skrev denne bekymringen min også. Jeg har blitt dumpa og eksen fant seg raskt ny dame, tankene mine svirret selvfølgelig også, slik som hennes vil gjøre, men jeg og stemora til sønnen min har et greit forhold i dag, så det er faktisk mulig. Hvis man gjør det rett. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #19 Skrevet 12. januar 2013 Jeg er den du svarer på innlegget til her, og jeg synes ikke du skal bekymre deg for om det er for tidlig for kona hans. Det er det sikkert, og det er nok veldig vondt for henne. Men ekteskap går ikke over i løpet av en uke, det kan godt hende at hun har vært forberedt en stund selv om hun ikke er enig i bruddet. Jeg tror heller ikke på at mann går tilbake til kona som så mange sier her inne. Mange har tenkt på bruddet i lang tid og valget er veloverveid og ikke noe impulshandling. Om mannen trenger litt tid for seg selv? Ja, det er jo det man rådes til. Samtidig mener jeg at livet går fort og når kjærligheten står foran deg griper du den! Man kan rett og slett ikke være fornuftig og gjøre det man burde i en sånn situasjon, men hoppe uti det og se hvor det bærer. Ønsker deg lykke til! Anonym poster: 315bbb03451301c1f93c8ab85e6eff3d Takk for konstruktivt svar. Vi snakket om dette i går, og hun har sagt til han at han må gi beskjed hvis han får seg ny dame, men at det vil knuse henne. Gjorde ikke akkurat ting lettere for meg. Men, det vi har er ikke noe enda. Vi er fortsatt i en bli kjent fase og kan ikke si om dette vil utvikle seg eller ikke så det er ikke noe å fortelle enda heller. Vi ble enige om at han ikke skulle si noe, men hvis hun fikk vite det og konfronterte han med det så skulle han si at ja vi treffes men det er også det. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169
Ferny Skrevet 12. januar 2013 #20 Skrevet 12. januar 2013 Vi har ikke noe arbeidsforhold, vi bare sees innimellom via jobben. Hva ville du tenkt om hun som mannen har jobbet tett med i flere år som blir hans nye dame rett etter at det ble slutt? Hadde du virkelig ikke følt at hun hadde stjålet mannen din? Jeg prøver å sette meg litt inn i hennes tanker og følelser. Anonym poster: d0f34a4798ad718df28e25ef14fcd169 Tror jeg hadde syntes det var utrolig vondt, om jeg var henne. Han kan jo umulig ikke ha lagt merke til deg tidligere, ettersom dere nå har et forhold. Jeg skjønner hvordan du tenker. Jeg ville enten tatt en pause fra mannen, eller fortsatt - men vært helt sikker på at det ikke kom ut til kollegaene dine før dere offisielt er sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå