AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Hva er primer og highlighter ? Noen som er snille og vil forklare, og hvordan de brukes? Jeg er ganske ny på dette her Anonym poster: 5916258e5c5618487027a2e0eff18cec
Wonders Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Jeg vet ikke, for jeg bruker ikke dette. Jeg trenger concealer for alle penga. Har til tider rød og kvisete hud... Jeg får sikkert litt bråk nå som jeg banner i kirka, men; Hudpleiere dytter på produkter, det er jobben dems. Selv har jeg ikke penger til 3 kremer før selve dekkkremen asså...
Apefinger Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Primer brukes etter fuktighetskrem og før sminke for at sminken skal sitte bedre, fylle i porer og glatte ut fine linjer. Rett og slett så hudsminken ser bedre ut og sitter bedre. Highlighter brukes for å gi mer definisjon til ansiktet, og kan brukes på neserygg, over kinnbein, i amorbuen og under øyenbrynene.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Okej, du over meg: Hvilken primer er best da? Og når brukes highlighter? før sminken eller? Anonym poster: 5916258e5c5618487027a2e0eff18cec
Athene Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Primer brukes før sminken. For meg er det et must-produkt. Det jevner ut huden, gjør at foundationen ser mye bedre ut på, og gjør at foundation+pudder+rouge sitter perfekt selv når jeg har på sminken i bortimot 20 timer. Jeg bruker også en egen primer på øyelokkene, det gjør at enhver øyeskygge sitter jevnt og blir mer fargesterk, og du slipper striper som kan komme gjennom dagen. Highlighter brukes på områder du vil fremheve, blant annet på kinnbenene. Det former ansiktet, gir en fin glød, og gjør at man ser mer ungdommelig ut, jeg bruker ikke highlighter i det daglige, men på fest er det et must for å gjøre det beste ut av utseendet. Jeg tyr til make up forever for primer, urban decay og Mac for øyelokk, og highlighter har jeg i en mengde nyanser og med ulike skimmerevner, fra mange merker. Her føler jeg at kvaliteten ikke er så avgjørende.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Athene, tusen så takk for et fint svar Men jeg eier jo ikke kinnbein, uansett, har prøvd alt men ikke disse to. Selv om jeg har hatt på rouge, så får jeg de ikke fram, Anonym poster: 5916258e5c5618487027a2e0eff18cec
She_Leiva Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Primer bruker du etter fuktighetskremen før du skal sminke deg, den legger seg som ett beskyttende lag på ansiktet ditt og hjelper deg å oppnå en så jevn påføring av foundation/pudder/alt annet du måtte ønske. Jeg som for eksempel bruker endel mineralsminke i pudderform synes en primer funker litt som ett "lim" slik at pudderet fester seg fint på huden og ikke bare drysser av (det gjør ikke det altså, men det kan kjennes litt sånn ut.) Gjør også at porene ikke synes så godt om man har flytende foundation. Samme med en primer til øyelokkene. Den hjelper skyggen i å sitte jevnere, gir en flottere og mer pigmentert farge, samt av det gjør at fargen sitter lengre uten og bli skjoldete og ujevn. Jeg synes også at det blir litt enklere å påføre løse skygger med en god primer da de ikke drysser like mye som om man sminker rett på tørt øyelokk. Highlighter kan være så mangt. Jeg for min del bruker bare enn Skimmer-skygge i en farge som passer uttrykket jeg ønsker å gi "dagens-"sminke. Denne påfører jeg på plasser som jeg gjerne vil fremheve litt. Da er det gjerne snakk om, neserygg, litt over og under brynene og på kinnbena. Dette funker på samme måte som at jeg bruker Bronser (en mørkere "skygge" i pudderversjon) på plasser jeg ønsker å forminske, som sidene av ansiktet, og under haka for å fjerne "dobbelhaka" litt. Jeg bruker PrimeTime fra BareMinerals, dette er en tynn primer som for meg legger seg fint og holder huden min både pent sminket og glødende i flere timer. På øyelokkene bruker jeg Urban Decay's Primer Potion, denne er veeeldig god og litt tykk, som igjen gjør det lett og legge en fin skygge. Som highlighter bruker jeg en løs shimmerskygge fra Bare Minerals. Jeg bruker fargen "Celestine" som har ett hint av lilla i seg også, men det kler hudfargen min og sminkestilen jeg går for til hverdags.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Åh så fint, dere forklarer så bra at jeg får lyst til å ha den primer`en nå Jeg bruker Glominerals pudder og litt solpudder på kinnene. Før det tar jeg på litt fuktighetskrem, men jeg har alltid følt at sminken blir borte etterhvert. Jeg er frisør og liker alltid å se bra ut, men mot slutten av dagen har jeg nesten ikke noe pudder igjen, og det har irrittert meg i lang tid nå. Men med dere snille jenter der ute, så har jeg lært noe nytt nå, juhuuu! Kanskje dere vil synes at jeg er rar, men man lærer seg nye ting så lenge man lever Hilsen TS Anonym poster: 5916258e5c5618487027a2e0eff18cec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå