AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Hei, jeg skal søke en stilling som jeg (hvis jeg får) skal starte i rundt starten av mars, men termin er i slutten av mai, hva skal jeg gjøre? Er det noe lovverk på dette? Må evt framtidig arb. Giver vite at h*n ansetter en gravid som har mindre enn 3 mnd til termin eller kan jeg skrive under evt ansettelsespapirer som da blir i startea/ midten av februar og fortelle da, eller må jeg fortelle evt før jeg skriver pga den korte tiden til permisjon? Håper på et forklarende svar Anonym poster: 168c119f249e885f9f43e8c99a79a058
Gjest Doh Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 § 12-7. Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp. Utdrag fra arbeidsmiljøloven. Skal du være borte under et år må du altså si fra minst fire uker før du går ut i permisjon.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Ok, gjorde jo det litt klarere, takk:) Anonym poster: 168c119f249e885f9f43e8c99a79a058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå