Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet opp i et dilemma.

Fra februar skal jeg over i ny jobb og i dag fikk jeg en mail fra min nåværende sjef der han lurte på om jeg kunne levere tilbake ipaden min nå "om jeg ikke bruker den".

Saken er bare det at jeg har trodd den var min.

Grunnen til det er følgende: Under lønnsforhandlingene i fjor sommer så fikk jeg et tilbud fra ham, over bordet. Jeg spurte ham hvor mange prosent dette tillegget var og han sa omtrent tre prosent. Jeg sa jeg ville tenke over det til dagen etter.

I mellomtiden regnet jeg etter og tillegget viste seg å være på 1,7 prosent. Temmelig langt fra tre. Jeg konfronterte ham med det (fikk svaret - ja, ja - det var nesten to prosent) og sa samtidig at det var greit med det lille tillegget om jeg fikk ipad. Etter litt frem og tilbake så sa han ja til det.

Er det da galt av meg å mene at den er min, som en del av min lønn? :vetikke:

Anonym poster: 63b44e9a807b11abcaa332a86b9e3ff2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke galt , jeg ville svart det på mailen. Nå vet jeg ikke om du har det skriftlig , men uansett en muntlig avtale bør telle. Kan jo forh. bare være at sjefen har glemt det dere ble enige om.

De er jo litt kjipe hvis de uansett tar tilbake en brukt ipad synes jeg.

Skrevet

Du tar ikke feil i å ha antatt at ipad'en var din. Problemet i denne sammenheng er jo at det mangler skriftliggjøring av avtalen. Ja, en muntlig avtale er like bindene, men mye vanskeligere å etterprøve.

Men svar på mailen med henvisning til samtalen dere hadde om lønn og si at du antok at den var en del av lønnsøkningen i fjor.

Skrevet

Jeg syns det høres ut som en selvfølge at det er din og ikke kun et arbeidsverktøy når du fikk den etter lønnsforhandlinger og som et alternativ til lønn. Det er ingen som er fornøyd med å få lav lønnsøkning hvis de får f.eks heve/senke-pult eller ny kontorstol tenker jeg, fordi lønn er personlige goder og noe helt annet enn tilrettelegging av arbeidshverdagen.

Som de andre sier er jo problemet at det virker som om du ikke har det skriftlig. Jeg ville svart på mailen og gjort det svært klart at du fikk iPad som en del av lønnsforhandlingene og anser den som din personlige eiendel, og se hva han svarer. Kan jo håpe på at han ikke gidder å krangle på det selv om han tydeligvis har et annet syn enn deg?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det ikke skriftlig nei. Vi satt på samme kontor da dette foregikk og hele "forhandlingen" foregikk over skilleveggen mellom pultene - og muntlig selvsagt.

Jeg får bare forsøke å formulere meg ryddig og fint - og si det sånn jeg har oppfattet det. Blir litt satt ut over at jeg tydeligvis har oppfattet det hele så feil og føler meg igrunnen lurt :sukk:

Anonym poster: 63b44e9a807b11abcaa332a86b9e3ff2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...