AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Vi lurer på om vi kan ønske oss dette eller om det kan oppfattes som frekt? Anonym poster: 24b58291630bc7b911ed540a0de9df6e
Arkivskap Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Jeg mener at brudeparet må få ønske seg akkurat hva de vil uten at det kan oppfattes som frekt! Om det er penger, gavekort eller lysestaker skal egentlig ikke ha noe som helst å si! 2
Litjpusi Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Vi har ønsket oss gavekort fra et reiseselskap OG gavekort fra flere andre plasser som Elkjøp (tørketrommel), IKEA (garderobeskap) osv osv. Men vi har også satt opp et servise slik at de som absolutt ikke ønsker å gi penger/gavekort har mulighet til å kjøpe noe "fysisk". Om folk vil oppfatte det som frekt eller ikke, bryr jeg meg faktisk katta om! Det er en ønskeliste og ikke en kravliste, så folk får gi det de vil tenker jeg 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Om det oppleves som frekt kommer helt an på mottakeren, og ser man på dette forumet her så er det mange som opplever det som frekt (av en eller annen merkelig grunn). Pengegaver har jeg lest her er fy-fy. Selv hadde vi ønskelister ute men fikk BARE penger til tross for at det kun var våre foreldre vi hadde ønsket oss penger av). Våre gjester ga med andre ord med glede penger. Resultatet er at vi har fått 1 stk blomstervase og resten i penger. Personlig synes vi det var litt stusselig å BARE motta penger da men... Vi ville nemlig gjerne begynne å spare på et servise. Et perfekt eksempel på at det kan gå alle mulige veier dette...;-) Anonym poster: a67143d0c7a455078ccef152f0c7a748
Gjest lisha Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 jeg syns brudeparet må få ønske seg det de vil om de ikke ønsker seg servise, så trenger de heller ikke å sette det opp! vi kommer til å ønske oss penger slik at vi kan kjøpe oss noe vi ønsker oss
Ea_ Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Det synes jeg absolutt man kan ønske seg, jeg har med glede gitt reisegavekort i flere bryllup selv. Jeg kan ikke tenke meg en bedre gave å gi (eller få) enn en opplevelsesgave. Vi kommer til å ønske oss reisegavekort til vårt bryllup også, men en del andre alternativer også.
Tarzani Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Jeg synes også det bør være greit å ønske seg gavekort. (Hvilket gavekortet det er, er for min del ubetydelig). Vi har bodd sammen i 4 år og huset er jo fylt opp som det er! Vi kommer nok til å ønske oss noen få ting, men først og fremst bidrag til bryllupsreise.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Jeg mener at brudeparet må få ønske seg akkurat hva de vil uten at det kan oppfattes som frekt! Om det er penger, gavekort eller lysestaker skal egentlig ikke ha noe som helst å si! Vel, men hva kan brudeparet gjøre og ønske seg som du faktisk vil oppfatte som frekt?
Arkivskap Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Vel, men hva kan brudeparet gjøre og ønske seg som du faktisk vil oppfatte som frekt? Kan faktisk ikke komme på noe som er frekt å ønske seg nei. De kan selvfølgelig gjøre mye frekt, men det er ikke saken her.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Kan faktisk ikke komme på noe som er frekt å ønske seg nei. De kan selvfølgelig gjøre mye frekt, men det er ikke saken her. Nei vel.
CathFoto Skrevet 14. januar 2013 #11 Skrevet 14. januar 2013 En gang var det noen som ønsket seg heldagsfoto i bryllupet sitt fra meg i bryllupsgave, jeg skulle egentlig være gjest og endte opp med 14 timer jobbing+redigering. Ønsket ble lagt frem på bryllupsdagen siden og gaven var allerede innkjøpt. Så en bryllupsgave som allerede var kjøpt ut i fra deres liste OG en jobb verdt 25.000,- synes jeg var frekt. Men klarte ikke å si nei, så får skylde meg selv. Men så lenge folk ikke ønsker seg det så er jeg ganske fleksibel :0) 2
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2013 #12 Skrevet 14. januar 2013 En gang var det noen som ønsket seg heldagsfoto i bryllupet sitt fra meg i bryllupsgave, jeg skulle egentlig være gjest og endte opp med 14 timer jobbing+redigering. Ønsket ble lagt frem på bryllupsdagen siden og gaven var allerede innkjøpt. Så en bryllupsgave som allerede var kjøpt ut i fra deres liste OG en jobb verdt 25.000,- synes jeg var frekt. Men klarte ikke å si nei, så får skylde meg selv. Men så lenge folk ikke ønsker seg det så er jeg ganske fleksibel :0) Fy flate, jeg har ikke ord, Cath. Håper du holdt de her menneskene unna døra di ei god stund etterpå.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #13 Skrevet 14. januar 2013 En gang var det noen som ønsket seg heldagsfoto i bryllupet sitt fra meg i bryllupsgave, jeg skulle egentlig være gjest og endte opp med 14 timer jobbing+redigering. Ønsket ble lagt frem på bryllupsdagen siden og gaven var allerede innkjøpt. Så en bryllupsgave som allerede var kjøpt ut i fra deres liste OG en jobb verdt 25.000,- synes jeg var frekt. Men klarte ikke å si nei, så får skylde meg selv. Men så lenge folk ikke ønsker seg det så er jeg ganske fleksibel :0) Anonym poster: 1dbf8446a739c15c65cfba4c0b8172e4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #14 Skrevet 14. januar 2013 En gang var det noen som ønsket seg heldagsfoto i bryllupet sitt fra meg i bryllupsgave, jeg skulle egentlig være gjest og endte opp med 14 timer jobbing+redigering. Ønsket ble lagt frem på bryllupsdagen siden og gaven var allerede innkjøpt. Så en bryllupsgave som allerede var kjøpt ut i fra deres liste OG en jobb verdt 25.000,- synes jeg var frekt. Men klarte ikke å si nei, så får skylde meg selv. Men så lenge folk ikke ønsker seg det så er jeg ganske fleksibel :0) Anonym poster: 1dbf8446a739c15c65cfba4c0b8172e4
CathFoto Skrevet 15. januar 2013 #15 Skrevet 15. januar 2013 Fy flate, jeg har ikke ord, Cath. Håper du holdt de her menneskene unna døra di ei god stund etterpå. Kremt, det er det jeg burde gjort....
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2013 #16 Skrevet 15. januar 2013 Kremt, det er det jeg burde gjort.... Vel, det er ikke så enkelt bestandig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå