Gå til innhold

Grunning!

magolia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hva slags grunning du bruker.

Det står som regel på boksen hvor lang tid det tar før den er overmalbar og støvtørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oljebaserte grunningen vi maler med nå står det at det tar 8 timer før den er overmalbar. Siden det er rett på treverk (nyinnkjøpte lister) og jeg er supergjerrig på malinga, tar det en knapp times tid før de er støvtørre. Det er nok en del kortere tid enn det som står på malingsboksen, ja.

Desto tjukkere lag med maling, jo lengre tid tar det på å tørke. Men desto tynnere lag med maling, jo lettere synes skjolder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit om jeg kaprer en liten bit av tråden til et eget spørsmål Magolia? (Gjør det uansett...)

Har en kjøpmannsdisk jeg skal male, og har fått råd om å grunne den først, men hva slags maling bruker jeg da? Er det en egen maling som heter grunning? Er det samme hva slags farge grunningen har? Er desverre helt grønn på dette området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør etter heftgrunn der du kjøper maling.

Det er mulig å få blandet i den fargen du skal male med, men ikke alle gjør dette. Fargen blir uansett ikke den samme som malingen, men det er mulig at du sparer deg for et strøk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...