AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Jeg lurer på noe som har plaget meg leeenge nå. Forklarer det nøye og detaljert slik at dere får mest mulig innsikt i det hele. Jeg er en gutt på 27 år. Jeg og eks-kjæresten ble sammen i januar i fjor (2012) og det varte til midten av juni. Vi hadde kjent hverandre fra jobbsituasjon siden våren 2011 (jobba 3 måneder sammen), altså et snaut år før vi ble sammen. Sommeren 2011 byttet hun jobb, og vi hadde ikke kontakt igjen før rett før jul 2011. Da tok hun kontakt med meg, og spurte meg om vi skulle finne på noe. Etter 3 dater, ble vi kjærester. Nå til poenget mitt; bare få dager før vi var på aller første date hadde hun blitt dumpa av forloveden sin! De hadde vært forlovet i nesten et år, og vært kjærester i ca. 2 år. Dette var ikke noe jeg tenkte på der og da.. Ikke før hun dumpa meg, uventet og brutalt, i fjor sommer etter 5 måneders forhold. Vi hadde et flott forhold, en fantastisk kjemi, men likevel var jeg aldri skikkelig forelska i denne jenta. Det plagde meg underveis i forholdet at følelsene mine ikke var absolutt helt til stede, og var ærlig med henne om det fra starten. Jeg burde kanskje ha avsluttet forholdet tidlig, men dette var mitt første forhold og jeg var usikker på meg selv samtidig som jeg syns det var flott å ha en kjæreste! Og vi hadde en kjempeflott forhold. Men jeg lurer på om eksen min noengang hadde følelser for meg..? Jeg tenker at hun MÅ ha hatt kjærlighetssorg da vi var ute på første date, bare en uke etter hun ble dumpa! Og 1 måned etter bruddet hennes, var vi sammen? Har jeg blitt brukt som en rebound? I ettertid har hun påstått hardnakket at hun hadde ekte følelser for meg. En venninne fra jobben hadde også snakket med henne ( da vi jobbet sammen, og hun fremdeles var forlovet), at hun ville vært sammen med meg om hun ikke var forlovet.. Det tyder jo på at hun likte meg? Eller? Vet det er dobbeltmoralsk av meg å bekymre meg for dette, når følelsene mine heller ikke var helt tilstede. Ikke der de BØR være iallefall. Men etter at jeg ble dumpa, fikk jeg en voldsom kjærlighetssorg som ikke er helt over enda. Det tyder jo på at det har vært visse følelser der.. Anonym poster: 0dd6a1c89b68519eae30a11483d127d4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 TS her! Absolutt ingen svar å få? Anonym poster: 3f8f8a8279d2d1560eba16f62cee3200
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Det kan godt hende hun hadde eke følelser for deg. Kan hende det var hun som dumpet han hun var forlovet med fordi hun ikke hadde følelser for han lenger. Hun må jo ha følt seg utilstrekkelig i det forholdet. Det er ikke alltid lurt å være ærlig om følelsene sine. Endret 11. januar 2013 av Evilposelos
Gjest Rebound Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Tror ikke du var en rebound. Hadde du vært en simpel rebound ville forholdet endt veldig tidlig. Dere hadde ikke havnet i et forhold. Hun hadde bare knullet på deg en håndfull ganger i en kort periode før hun dumpet deg rått og brutalt.
123bell Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Jeg må si meg enig med gjest over her, hørtes ikke ut som noen typisk rebound. Det kan helt sikkert være at hun egentlig ikke var klar for noe nytt forhold da, i og med at det kun hadde gått noen få dager fra bruddet med exen til deres 1 date.
kulu-kulu Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Vel..jeg ble sammens med en mann på jobb, ikke lenge etter jeg hadde gått ut av et forhold på over 10 år. Jeg var hodestups forelska , kunne ikke få nok av fyren , med eller uten klær. Følte at dette var helt rett , selv om han ikke var helt min type , hverken utseendemessig,sosialt eller psykisk,men det føltes så rett. Etter 3 mndr landa jeg , så meg i speilet og spurte megselv hva jeg holdt på med. Men jeg var jo blitt gla i han , så jeg prøvde en stund til. Det toppet seg på en ferietur , da alt bare ble helt feil. Jeg gjorde det slutt etter vi kom hjem. Han ble knust Jeg så det ikke da , men så husket jeg en kommentar fra en annen kollega , som hadde nevnt dette med rebound . Det var aldri min intensjon å bruke han som rebound , jeg var oppriktig forelsket , og trodde at dette var noe. Så noen ganger , bruker man noen som rebound , uten å være klar over det selv. Jeg er ikke stolt av det , hadde jeg visst at han var en rebound , hadde jeg aldri villa kødda med følelsene hans Om du var en rebound , kan godt hende , kanskje - kanskje ikke
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Vel..jeg ble sammens med en mann på jobb, ikke lenge etter jeg hadde gått ut av et forhold på over 10 år. Jeg var hodestups forelska , kunne ikke få nok av fyren , med eller uten klær. Følte at dette var helt rett , selv om han ikke var helt min type , hverken utseendemessig,sosialt eller psykisk,men det føltes så rett. Etter 3 mndr landa jeg , så meg i speilet og spurte megselv hva jeg holdt på med. Men jeg var jo blitt gla i han , så jeg prøvde en stund til. Det toppet seg på en ferietur , da alt bare ble helt feil. Jeg gjorde det slutt etter vi kom hjem. Han ble knust Jeg så det ikke da , men så husket jeg en kommentar fra en annen kollega , som hadde nevnt dette med rebound . Det var aldri min intensjon å bruke han som rebound , jeg var oppriktig forelsket , og trodde at dette var noe. Så noen ganger , bruker man noen som rebound , uten å være klar over det selv. Jeg er ikke stolt av det , hadde jeg visst at han var en rebound , hadde jeg aldri villa kødda med følelsene hans Om du var en rebound , kan godt hende , kanskje - kanskje ikke Du er ikke alene, for å si det sånn. Mine venner har i ettertid spurt meg hva i huleste jeg så i ham... Anonym poster: 62dc88122dad82875e5076278596f3d4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Det kan godt hende hun hadde eke følelser for deg. Kan hende det var hun som dumpet han hun var forlovet med fordi hun ikke hadde følelser for han lenger. Hun må jo ha følt seg utilstrekkelig i det forholdet. Det er ikke alltid lurt å være ærlig om følelsene sine. TS her. Jeg kan bekrefte at det var HAN som dumpet HENNE. Anonym poster: 3f8f8a8279d2d1560eba16f62cee3200
AryaUnderfoot Skrevet 11. januar 2013 #9 Skrevet 11. januar 2013 Jeg har hatt en rebound, men jeg såg ikke før forholdet var over at det var det vi var for hverandre. Tror jeg var en rebound for han og på mange måter, så no hard feelings mellom oss hvertfall. Men midt oppi det trodde jeg at jeg var forelska, og vi prøvde til en viss grad å få forholdet til å vare.
Gjest XenA Skrevet 11. januar 2013 #10 Skrevet 11. januar 2013 Hva med folk som hopper rett i nytt forhold etter et langvarig og bare er hodestps forelsket. Ting går fort i svingene. Den nye partneren er aaalt man skulle ønske seg. Gifte seg fortest mulig og planer for livet. Egentlig var man over X før det ble slutt oppdaget mann osv. Er det troverdig? Eller høres det ut som rebounding? Vennine som gjorde det. Synes hele greia er merkelig og tenker hun er i en bobble eller noe.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #11 Skrevet 11. januar 2013 Vel..jeg ble sammens med en mann på jobb, ikke lenge etter jeg hadde gått ut av et forhold på over 10 år. Jeg var hodestups forelska , kunne ikke få nok av fyren , med eller uten klær. Følte at dette var helt rett , selv om han ikke var helt min type , hverken utseendemessig,sosialt eller psykisk,men det føltes så rett. Etter 3 mndr landa jeg , så meg i speilet og spurte megselv hva jeg holdt på med. Men jeg var jo blitt gla i han , så jeg prøvde en stund til. Det toppet seg på en ferietur , da alt bare ble helt feil. Jeg gjorde det slutt etter vi kom hjem. Han ble knust Jeg så det ikke da , men så husket jeg en kommentar fra en annen kollega , som hadde nevnt dette med rebound . Det var aldri min intensjon å bruke han som rebound , jeg var oppriktig forelsket , og trodde at dette var noe. Så noen ganger , bruker man noen som rebound , uten å være klar over det selv. Jeg er ikke stolt av det , hadde jeg visst at han var en rebound , hadde jeg aldri villa kødda med følelsene hans Om du var en rebound , kan godt hende , kanskje - kanskje ikke Men man kan jo bli forelska i helt feil type selv om det ikke er i sammenheng med at man nettopp har blitt singel og ikke er over eksen..? Og våkne opp etter en stund og se at man virkelig ikke passer sammen selv om det føltes bra i starten. Eller hva hvis rebound-forelskelsen er i en man faktisk passer og funker sammen med, forelskelsen og forholdet varer - vil den andre likevel være en - kanskje livslang - rebound? Selv om du helt sikkert beskriver din egen erfaring riktig, tror jeg ikke en skal generalisere for mye. Er en forelska er jo følelsene genuine selv om personen/forholdet blir feil. I mitt hode er definisjonen på en rebound mer at det er en man trøster seg med for å komme seg videre, samtidig som en kjenner selv at følelsene ikke er helt med..? I hvert fall da det er litt problematisk og en egentlig er i stand til å være åpen om det ovenfor den andre. Uansett tror jeg trådstarter bør legge fra seg bekymringene - jenta har sagt hun hadde oppriktige følelser for ham - mens han ikke klarte å involvere seg helt selv. Anonym poster: 63267418d6c350e75364511d26a7fdad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå