Gjest taco1 Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Jeg veier ikke så mye, men jeg har ganske mye fett på kroppen, og ingen muskler. Jeg har ikke trent på mange måneder, og er ganske inaktiv for tiden. Spiser også akkurat det jeg føler for. Men har en stabil vekt likevel. Nå vil jeg prøve å få en stram og litt mindre kropp til sommeren, dvs jeg må bli kvitt det ekstra fettet og få meg litt muskler. Hvordan skal jeg gå fram? Skal jeg begynne å spise mindre kalorier og trene, eller skal jeg bare trene? Endret 10. januar 2013 av taco1
Alina X Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Styrketrening er nok hovednøkkelen hvis du ønsker å stramme opp. Du kan trene cardio til oppvarming ca 30min(feks tredemølle,stepmaskin,jogge ute,løpe ute osv)for å få opp pulsen og bli varm, og tren styrke 2-3 x i uka a 60min(feks mandag,onsdag og fredag). Alle har vi godt av å spise sunt, uansett om vi veier lite,normalt eller mye. Å spise sunt er nøkkelen for en fungerende og frisk kropp. La oss si en som veier 40kg bare spiser salat, er dette sunt?Nei..men er det en dundre på ca 200(hehehe)som bare spiser salat I EN PERIODE så er det greit(nå er ikke salat bare grønt med litt tomat og agurk, men også ispedd feks kylling,ost,tunfisk,linser mm). Jeg kan ikke si noe om du bør spise mindre da jeg ikke kjenner deg eller kroppen din, men spise sunt det bør du, jeg og alle andre så absolutt gjøre. Selv så er jeg vel normalvektig. Spiser forholdsvis sunt, men dessverre ikke alltid like regelmessig, noe jeg skal skjerpe meg mye på. Skeier ut en gang i blandt for kosens skyld, og får ikke dårlig samvittighet av det da jeg holder meg i form resten av tiden. Av trening går jeg mye tur, og trener på treningssenter 2-3 ganger i uken. Noen ganger trener jeg hjemme og, men liker best senteret for der har de apparater, blir litt kjedelig uten litt motstand:)
Gjest *Maja* Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Jeg veier ikke så mye, men jeg har ganske mye fett på kroppen, og ingen muskler. Jeg har ikke trent på mange måneder, og er ganske inaktiv for tiden. Spiser også akkurat det jeg føler for. Men har en stabil vekt likevel. Nå vil jeg prøve å få en stram og litt mindre kropp til sommeren, dvs jeg må bli kvitt det ekstra fettet og få meg litt muskler. Hvordan skal jeg gå fram? Skal jeg begynne å spise mindre kalorier og trene, eller skal jeg bare trene? Kan du skrive opp hva du spiser en typisk dag? Høyde, vekt og alder gjør det også lettere å komme med konkrete råd.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Kalorier har ikke så mye å si, så lenge du ikke spiser mer enn normalt. Men prøv å spise sunt. Mye proteiner (google it!) og styrketrening kombinert med kondisjonstrening ca. 3 ganger ukentlig. Anonym poster: f6161e61f06a75dabef44b88e80a4c67
Gjest taco1 Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Styrketrening er nok hovednøkkelen hvis du ønsker å stramme opp. Du kan trene cardio til oppvarming ca 30min(feks tredemølle,stepmaskin,jogge ute,løpe ute osv)for å få opp pulsen og bli varm, og tren styrke 2-3 x i uka a 60min(feks mandag,onsdag og fredag). Alle har vi godt av å spise sunt, uansett om vi veier lite,normalt eller mye. Å spise sunt er nøkkelen for en fungerende og frisk kropp. La oss si en som veier 40kg bare spiser salat, er dette sunt?Nei..men er det en dundre på ca 200(hehehe)som bare spiser salat I EN PERIODE så er det greit(nå er ikke salat bare grønt med litt tomat og agurk, men også ispedd feks kylling,ost,tunfisk,linser mm). Jeg kan ikke si noe om du bør spise mindre da jeg ikke kjenner deg eller kroppen din, men spise sunt det bør du, jeg og alle andre så absolutt gjøre. Selv så er jeg vel normalvektig. Spiser forholdsvis sunt, men dessverre ikke alltid like regelmessig, noe jeg skal skjerpe meg mye på. Skeier ut en gang i blandt for kosens skyld, og får ikke dårlig samvittighet av det da jeg holder meg i form resten av tiden. Av trening går jeg mye tur, og trener på treningssenter 2-3 ganger i uken. Noen ganger trener jeg hjemme og, men liker best senteret for der har de apparater, blir litt kjedelig uten litt motstand:) Vet ikke om jeg orker å trene SÅ mye, hvertfall ikke nå i starten. Jeg har egentlig aldri trent noe særlig styrke, bare øveleser med egen kroppsvekt. Jeg trener for det meste inne hjemme (eller når jeg trente litt før da), så har ikke så mye utstyr jeg kan bruke. Men jeg har noen vekter tilgjengelig, romaskin, benk og vektstang, kanskje jeg får prøve å bruke de? har også trimsykkel. Skal begynne å jogge ute etter hvert tenker jeg. Kan du skrive opp hva du spiser en typisk dag? Høyde, vekt og alder gjør det også lettere å komme med konkrete råd. Jeg har ikke noen typiske dager spise-messig, jeg spiser veldig uregelmessig. Vet jeg spiser for mye noen dager, og for lite noen dager. Men har ikke oversikt over kaloriene, eller hva jeg bør ligge på. Jeg er 170 cm, veier rundt 52 kg og er 20 og noe. Kalorier har ikke så mye å si, så lenge du ikke spiser mer enn normalt. Men prøv å spise sunt. Mye proteiner (google it!) og styrketrening kombinert med kondisjonstrening ca. 3 ganger ukentlig. Anonym poster: f6161e61f06a75dabef44b88e80a4c67 Så jeg trenger ikke å spise mindre kalorier? Jeg vil jo få vekk det ekstra fettet, men samtidig bygge litt muskler. Endret 11. januar 2013 av taco1
Gjest *Maja* Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Med din vekt og høyde så må det være en veldig skjevfordeling mellom muskler og fett. Du trenger mer muskler. Kostholdet bør bestå av god sunn mat så kroppen får i seg de riktige næringsstoffene. I ditt tilfelle tipper jeg et snitt på 16-1800 kalorier. Kylling, fisk, grovekornprodukter, egg, grønnsaker, frukt, nøtter etc. Start med vekt trening for å bygge opp muskelmassen. Det er viktig at du spiser godt når du skal bygge muskler. Få hjelp på treningsstudioet til å sette opp et treningsprogram og vise deg hvordan du skal bruke vekter/apparater
Gjest taco1 Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Med din vekt og høyde så må det være en veldig skjevfordeling mellom muskler og fett. Du trenger mer muskler. Kostholdet bør bestå av god sunn mat så kroppen får i seg de riktige næringsstoffene. I ditt tilfelle tipper jeg et snitt på 16-1800 kalorier. Kylling, fisk, grovekornprodukter, egg, grønnsaker, frukt, nøtter etc. Start med vekt trening for å bygge opp muskelmassen. Det er viktig at du spiser godt når du skal bygge muskler. Få hjelp på treningsstudioet til å sette opp et treningsprogram og vise deg hvordan du skal bruke vekter/apparater Skjevfordeling mellom muskler og fett, hva betyr det? Jeg har ganske høy fettprosent tror jeg i hvertfall, hvis det er det du mener. Var veldig tynn før jeg la på meg alt fettet. Trenger definitivt mer muskler ja. Skal begynne på en slags diett snart, for min irritable tarm. Det er nesten som lavkarbo, men ikke helt, for jeg kan spise potet og ris bl.a., men er en veldig sunn diett. Og skal få inn mer rutiner på måltider, mer kontroll over hva jeg spiser. Vil jeg miste fett-vekt hvis jeg ligger på 16-1800 kalorier?
Gjest *Maja* Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Skjevfordeling mellom muskler og fett, hva betyr det? Jeg har ganske høy fettprosent tror jeg i hvertfall, hvis det er det du mener. Var veldig tynn før jeg la på meg alt fettet. Trenger definitivt mer muskler ja. Skal begynne på en slags diett snart, for min irritable tarm. Det er nesten som lavkarbo, men ikke helt, for jeg kan spise potet og ris bl.a., men er en veldig sunn diett. Og skal få inn mer rutiner på måltider, mer kontroll over hva jeg spiser. Vil jeg miste fett-vekt hvis jeg ligger på 16-1800 kalorier? Ja, det betyr at du har for mye fett i forhold til muskler. Siden du nevnte at du spiser godt så tipper jeg at du har et greit kaloriinntak, men at du spiser feil mat. Du har lav vekt så du skal ikke ligge for lavt på kalorier. Jeg har selv irritabel tarm så er også tvunget til å spise rent. Jeg kan derimot nesten ikke spise noe, så hos meg går det i veldig mye rene råvarer. Om du legger om kosten så vil du merke forskjell. Når kroppen får god og sunn mat som den klarer å utnytte så vil den også føles strammere og mer fit da mye drittmat ofte gjør en oppblåst og at kroppen holder på vann. Om du starter med skikkelig styrketrening og noe kardio så vil du nok ganske fort merke forskjell Endret 11. januar 2013 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #9 Skrevet 11. januar 2013 Sånn generelt; hvorfor blir alle som ikke trener styrke sett på som idioter og uvitende fjotter? Trist å se at folk som spiser sundt og trener jevnlig blir latterliggjort fordi de ikke trener styrke. "Du forbrenner jo masse muskler i stedet for fett om du ikke trener styrke. Vil du se dvass ut eller vil du se definert ut?" Er typiske spørsmål man får fra de som sitter på sin høye fitness-hest og ser ned på de som ikke har hverken tid eller energi til å løfte jern, og i stedet velger en normal sunn livsstil med god kondisjon. Anonym poster: da0563808ec0910ca6b8ec2c2951831c
Gjest *Maja* Skrevet 11. januar 2013 #10 Skrevet 11. januar 2013 Sånn generelt; hvorfor blir alle som ikke trener styrke sett på som idioter og uvitende fjotter? Trist å se at folk som spiser sundt og trener jevnlig blir latterliggjort fordi de ikke trener styrke. "Du forbrenner jo masse muskler i stedet for fett om du ikke trener styrke. Vil du se dvass ut eller vil du se definert ut?" Er typiske spørsmål man får fra de som sitter på sin høye fitness-hest og ser ned på de som ikke har hverken tid eller energi til å løfte jern, og i stedet velger en normal sunn livsstil med god kondisjon. Anonym poster: da0563808ec0910ca6b8ec2c2951831c Hvor i denne tråden har du lest dette? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå