AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Heisann! Allerede i morgen skal jeg være utplassert på en dyreklinikk. Trenger da råd og tips. Hva gjør man som regel første dagen? Jeg er 18 år og skal ikke starte på NVH før om ca 2 år. Jeg går ikke på skole, så jeg har OT tjenesten som står bak meg, og skaffet meg denne utplasseringen (får ikke lønn) gjør det kun for erfaringen skyld, siden dette er noe jeg virkelig vil. Så noen tips hadde vært supert hvis noen har erfaringer! Anonym poster: ffc60895957d7ca8c13116a4d54f5bd0
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Jeg studerer til veterinær og har jobbet mye på dyreklinikk før studie. Nå hadde jeg mye erfaring før det igjen og jobbet hos en veterinær som jeg kjente godt fra før. Så det jeg gjorde den første dagen var å undersøke pasienter, klippe klør, vaksinere, ta blodprøver osv.. Men dersom du ikke har vært borti slikt arbeide tidligere regner jeg med at du kankje får bli med inn på undersøkelser, holde dyr, kanskje prøve å barbere om det skal gjøres og generelt være med på det som skjer. Det er veldig gøy å jobbe på klinikk så ta med deg all den kunskapen du kan få. Og hvis du har planer om å studere til dyrepleier eller veterinær ville jeg kjøpt meg en anatomibok (for eksempel konig og liebich sin anatomy of domestic animals. Gjerne på tysk om du kan tysk da det i den engelske versjonen ikke har latinske oversettelser til alt, noe som er en stor fordel å ha). Etterhvert får du kanskje litt mere frihet og kan gjøre enkle ting som å klippe klør på hunder osv.. Men du kan nok ikke regne med å gjøre det alene på en liten stund ihvertfall:) lykke til! Anonym poster: faa0994fb7f870dc777e61bd121e8515
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Første dagen: hold deg i bakgrunnen - vis interesse for å hjelpe til med rengjøring og forefallende. Ikke gi velmenende råd til eiere før du vet at det du sier er riktig (godkjent av klinikken). Husk at det er mye man kanskje ikke tenker på i starten, som å tolke forskjellige dyr i stressende situasjoner, riktig håndtering av kunder (det å gi feil råd eller si generelt feil ting kan fort gi klinikken dårlig rykte...) Prøv å hjelpe til, men ha full forståelse for at ting tar tid å kunne - og enkelte ting har klinikken kanskje regler på at kun utdannete/eller personer under utdanning (og veiledning) får lov til. Slikt varierer veldig fra til klinikk til klinikk. Når man er ufaglært (og ny) er det mange ting man kanskje ikke tenker på konsekvensene av - så vær lydhør på de klinikkens ansatte både for pasientenes, men også din egen sikkerhet... Anonym poster: f8c00a136b701689749aaa67c62bdfef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå