Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hennemor
Skrevet

Makan! Jeg har noe på gang med en fyr på studiestedet mitt. Han kommer bort til bordet i kantinen til meg og en venninne og sier hei og prater kort før han skal treffe en annen der. Min venninne har aldri truffet han, men jeg bare sre at hun blir helt fra seg, smelter fullstendig og bare må ta på seg "se på, er ikke jeg lekker"-flørte- og sikleblikket. Naturlig nok ble han ganske satt ut av en så åpenbar "ta meg"-holdning...!

Hun har vært gift i ti år, sammen med samme fyr i 12, siden hun var 20. Den første!!! To små barn. Slitne klær, tørt, ustelt hår...

Jeg bare smilte - til han.

Hva er det som skjer når kvinner har vært gift så lenge for tidlig??? Er det tidsklemma som gjør at man mister alle hemninger. Jeg likte ikke helt det jeg så der... ingen direkte trussel for meg, men mest synd for henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær litt forsiktig med å dra alle over en kam her. Det er vel ikke alle damer som har vært gift en stund som oppfører seg sånn!

Skrevet
Slitne klær, tørt, ustelt hår...

Hvis hun er en venninne så syns jeg ikke du bør omtale henne på den måten... :roll:

Skrevet

Hva er det som opprører deg?

Er det at hun sikler på din fyr? Eller at hun gjør det selv om hun har slitne klær og tørt, ustellt hår, eller er det det at hun er gift?

Trille

Skrevet
Vær litt forsiktig med å dra alle over en kam her. Det er vel ikke alle damer som har vært gift en stund som oppfører seg sånn!

Dette var en stor generalisering. Jeg tror du uttaler deg slik fordi du er skuffet eller føler deg truet av hennes atferd. Men jeg kan forsikre deg om at denne atferden er ikke forbeholdt til gifte kvinner, men til individer. :wink:

Gjest Hennemor
Skrevet

Jeg vet at jeg ikke var pen i uttalelsene mine her, men har ikke sagt noe som ikke stemmer. Jeg vet at denne oppførselen ikke gjelder alle - det gjelder noen. Jeg beskrev en enkelthendelse. Har ikke sette henne slik før heller...men jeg stusset og spant videre...til noe mer generelt kanskje...?...

Det var oppførselen hennes som irriterte meg. Kanskje jeg følte et snev av trusel, men det er å lage scenarioer...

:wink:

Skrevet

Det hørtes faktisk ut som om du ble sjalu..

Selv om dama er gift, må hun da få se!

Ikke noen pen måte du omtaler henne på heller forresten... :-?

Skrevet

Det jeg reagerte på, Hennemor, var at det virker som om at du syns venninnen din ikke har lov å flørte fordi hun har giftet seg tidlig med sin første sexpartner, har barn og at hun i tilleg til det har slitte klær og ustellt hår.

Ville du tenke annerledes hvis hun var ugift, hadde hatt flere sexpartnere og var velstellt i moteriktige klær?

Eller satt på spissen: Har velstellte lov å flørte mer?

Hilsen Trille (flørter gjerne selvom jeg har tørt hår som kunne trenge en klipp)

Gjest Hennemor
Skrevet

Nei, en rålekker dame hadde såklart vært en mye større trussel! :oops: :hoho: Jeg ser hva du mener. For den saks skyld, så mente jeg ikke å si at hun var "stygg". beskrivelsen av håret osv var for å understreke en mulig travel hverdag... (Eller bare dårlig hårpleie?)

Jeg nekter henne ikke å flørte - selv om jeg helst skulle sette at hun holdt seg unna han, da. Innrømmer det selvsagt. Liker ikke å "konkurrere" med venninner heller...en uting (Dette var ekstremt uskyldig, et langt, meget hett blikk, så jeg synes ikke det er feil selv om hun er gift. Jeg regner med at hun ikke tenker mer på han en gang...)

Men jeg synes mye i hennes oppførsel tydet på at hun kanskje mangler noe...i hvert fall akkurat nå kanskje... Jeg bare satt sammen et bilde av tidlig gift og en del andre faktorer...

Men jeg aner ikke hvordan det er å ha vært sammen med noen så lenge?!

No big deal! Bare en betraktning

Skrevet

Du syns hennes oppførsel kunne vitne om at hun kanskje manglet noe...!

Jeg syns din omtale av situasjonen og din venninnne kunne vitne om at du kanskje manglet noe...folkeskikk!

Skrevet

Tror ikke helt jeg skjønte koblingen her med utseendet og blikket. Jeg tyder innlegget ditt dithen at du ble sjalu men, men......? Har ingen andre lov til å sende flørteblikk til dine bekjente?? Og hva hadde blikket med alt det andre å gjøre - gift i 10 år, sammen i 12, den første?? En annen ting - kaller du det å miste alle hemninger??? :hoho::hoho: Kanskje hun er sliten ja, stakkar, men la henne da få lov til å se på en mann med lyst hun også, og hvis hun ikke er noe trussel, hvorfor likte du da ikke det du så???.......!

Gjest Anonymous
Skrevet

JEG forstår hva du mener (tror jeg). Du stiller deg kanskje spørsmål om typisk gifte kvinner blir slik (flørtende, smådesperate, sikler på andres menn, etc.) fordi de giftet seg så tidlig og er litt lei- spenningen er borte osv. Litt småslitne er de også, fordi de startet så tidlig...

Ja, kanskje mange kvinner da blir slik. Patetisk? Ikke sikkert. Kan hende dette er bare helt naturlig i livets spill. :-)

Gjest Svipper innom
Skrevet

Hennemor: hva med å ha litt medlidenhet med din sliten venninne? La henne titte på andre, herregud, alle kikker da litt i blant på det som er vakkert...? Enten det er en andemor med ungeflokken, soloppgangen en varm sommerdag eller en flott fyr, som tilfeldigvis er interessert i DEG...

Vær stolt av at du har funnet en som andre også synes er flott, og gjør noe for din venninne. Gi henne en bursdagsgave i form av en skjønnhetspleiedag; massasje og velvære, frisør, manikyr/pedikyr.....Velvære er viktig og og når hun så er velstelt og dere sitter på et sted med et glass vin (eller en øl eller hva som helst) gratulerer du henne så hjertelig med dagen og påpeker hvor begeistret mannen hennes kommer til å bli....

Gjest Embla s
Skrevet

Det jeg ville reagert på i din historie, er det faktum at hun flørtet på en "kom og ta meg NÅ" måte med han du har noe på gang med mens du satt der. (går ut i fra at hun vet at dere har noe på gang)? Hvis forholdet deres er hemmelig/hun ikke vet, ser jeg overhode ikke noe galt i dette. Det kan jo også hende at hun rett og slett var i godt humør og at hun slett ikke mente å flørte på en slik måte som du oppfattet? Ser uansett ikke hva dette har med hårfrisyre eller antall år hun har vært gift. Det kan jo tvertom hende at det at hun (og kanskje mannen hennes?) evner å flørte/smile til andre er det som gjør at de holder ut i "gode og ONDE dager" ?!

Gjest Anonymous
Skrevet
Du er definitivt sjalu på henne!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...