Gå til innhold

Inngangsbillett i bryllup

Gjest anonym

Vil du betale for å delta i et bryllup?  

1 stemme

1. 1. Vil du betale for å delta i et bryllup?

• Ja
      6
    • Hvis det kostet under en viss sum så kanskje
      12
    • Tror ikke det.....
      12
    • Nei
      24
    • Bare hvis det var istedet for gave
      8

Anbefalte innlegg

Ville du ha gått i et bryllup der du var nødt til å betale for inngang?

Jeg snakker ikke om kjøpsbar kontra fri bar, men en greie der du måtte være med på å fex betale for maten, reisen til et sted (det ikke i utgangspunktet er naturlig å reise til) eller cover charge til mottagelsen.

Og da snakker jeg om i tillegg til gaven, og at det ikke dreier seg om bestevenninden eller nærmeste familie.

Hvilken pris ville du eventuellt betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prinsessen

Nei det ville jeg ikke. Jeg syns folk har for høye forventniger til andres interesse for eget bryllup. Det er den største dagen for brudeparet, men det er ikke den største dagen for en venn og kona hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha betalt for å gå i andres bryllup. Aldri hadde jeg tatt betalt av gjestene i mitt bryllup heller..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke betalt inngangsbilett i et bryllup. Har aldri hørt om at noen krever inngangspenger heller.

Men jeg ville reist dit brudefolkene hadde valgt å holde bryllupet sitt, ingen problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg var invitert i et bryllup som var lagt opp til spleiselag. De hadde giftet seg alene, men inviterte til "fest på lokalet" noen uker senere. Det var ungdomsfest, med innleid god musikk og ganske enkel bevertning. De var unge og nyetablerte og ba alle spytte i, jeg tror det var 200 kroner. Da stilte de med alt, kjøpte noen ti-litersdunker med sprit og hadde det gående til den lyse morgen. Jeg lot ikke være å dra på grunn av inngangspengene, men det var i grunnen et helt ok opplegg. Bare ikke noe jeg ville gjort selv. De la ikke vekt på at de hadde giftet seg heller, da, men det var underforstått at det var i den forbindelse. Tror ikke noen hadde med andre gaver enn moro-gaver og brennevin.

Dette var på Bygda da, og blant venner de kjente. Det hadde nok ikke gått i alle kretser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville reist dit brudeparet hadde valgt å holde bryllupet ja, men ikke om det ble krevd inngangspenger tror jeg..Har heller aldri hørt om det! Men jeg synes ikke det er riktig at brudeparet skal betale reise og opphold, selvom det er noen som kommer langveis fra! Trodde ikke det var vanlig....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist dit brudeparet hadde valgt å holde bryllupet, ja..  ..Men jeg synes ikke det er riktig at brudeparet skal betale reise og opphold, selvom det er noen som kommer langveis fra! Trodde ikke det var vanlig....!

:enig_animasjon:

Hadde kommet i et spleiselag bryllup også, jeg. Ihvertfall om det var gaven til brudeparet.

Feirer de langt borte tar vi det som en ferie, så fremt vi vet om det i god tid, og dermed kan få dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri tatt meg fri fra jobben, brukt om ferie dagene mine for å reise i ett bryllup!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri tatt meg fri fra jobben, brukt om ferie dagene mine for å reise i ett bryllup!!

Vennene dine setter sikkert stor pris på å vite at du setter dem så høyt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen av mine venner ønsket å ta inngangspenger til festen - ja så hadde jeg da selvfølgelig betalt det! Men det er mulig at jeg da måtte ha kjøpt en litt rimeligere gave ut fra hvor mye penger totalt jeg måtte bruke på bryllupet (overnatting, inngang ++) Jeg ønsker jo å dele dagen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peluche, jeg har en jobb jeg aldri kan avspasere. Jeg jobber julaften og nyttårsaften. De fire ukene jeg har vil jeg gjerne spare til sammenhengende ferier!Mine venner hadde forstatt og har aldri hatt ett torsdag til mandag bryllup. De fleste i min venne gjeng har jobber hvor dette er uaktuellt. Ærlig talt, synd du er ganske barnslig nå, både i denne tråden og den andre du har startet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville betalt, men det kommer helt an på hvor mye. Det må tilpasses vår lommebok også.

Har det vært en nær venninnes bryllup ville jeg gjort alt for å være der. Det samme gjelder nær familie.

Nå skal det sies at jeg ble invitert i bryllup i USA i januar og takket nei pga. kostnader og pga. ferie.

Et spleiselagbryllup hadde jeg deltatt i om brudeparet ikke ville at vi skulle spleiset på en "kongelig" middag og fest :sjarmor: men holdt kostnadene rimelig godt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville ikke ha noe problem med å være med til å gi parret en drømmedag, men jeg ville sikkert anse inngangsbilletten som gaven og bare gi en flaske vin med et fint kort.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo ikke ha et torsdag til mandagsbryllup som grunn for at noen av gjestene kanskje trenger en fridag eller to ekstra? Vi måtte reise 70 mil en vei i fjor sommer og trengte derfor feriedag på fredag. Hadde vi satt oss i bilen på lørdag hadde det blitt et temmelig stramt program ettersom vielsen var klokka 11.00.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må jo ikke ha et torsdag til mandagsbryllup som grunn for at noen av gjestene kanskje trenger en fridag eller to ekstra? Vi måtte reise 70 mil en vei i fjor sommer og trengte derfor feriedag på fredag. Hadde vi satt oss i bilen på lørdag hadde det blitt et temmelig stramt program ettersom vielsen var klokka 11.00.....

Synes det hører med til et "skikkelig" bryllup jeg. Nå velger vi å flytte mye, mange av oss, og da synes jeg i grunnen vi skylder "våre" å prioritere dem når det er sånne arrangementer. Har så dårlig råd selv at jeg har i grunnen full forståelse for om noen vil ha bryllup a la kurv-fest... Peppes Pizza er mer enn bra nok mat for min gane ihvertfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Ja, hvis det kostet under en viss sum. Men gaven vil bli mindre.

Også steder i Norge (eks der bruden kommer fra) kan ligge kronglete til, var i bryllup i en liten bygd i Nord Norge i forifjor, brukte ca 1 døgn på å komme oss dit, med fly og hurtigrute. Men det var jo et valg vi tok, vi kunne jo latt være å dra.

Har gjerne med en flaske vin eller speliser på maten, men som sagt: blir nok lite med gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Jeg ville aldri tatt meg fri fra jobben' date=' brukt om ferie dagene mine for å reise i ett bryllup!![/quote']

Jøss. Det kjenner jeg flere som har gjort. Man må ofte det, om de skal gifte seg et annet sted enn man selv bor. Eks i Danmark fordi bruden er derifra og man er bestevenn med brudgommen. Eller fordi fetteren dinhar flyttet til Svarige. Eller fordi broren din gifter seg med en jente fra verdens minste bygd i Nord Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...