AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har tre måneders oppsigelsestid og føler at det er hemmende i forhold til nyansettelse et annet sted. Snart er januar forbi og de fleste stillinger jeg synes er intressante har ansettelse i relativt nær framtid. Burde jeg si opp jobben nå og satse på å håve inn en jobb nærmere 1.april, eller burde man alltid si opp etter at man har fått ny jobb? Jeg jobber i et yrke der vi med utdanning er ettertraktet og nærmest jaktet på. Likevel vet jeg ikke om jeg tør å si opp før jeg har fått ny jobb. Har mange faste utgifter, blant annet huslån. Jeg ønsker ikke å ha sjefen min som referanse, hvem kan være referansen min? Hvor negativt er det å ikke ha sjefen som referanse? Sjefen fra den forrige jobben kan mest sannsynlig være referansen min, så jeg har jo en overordnet som stiller opp dersom det trengs, men likevel. Anonym poster: 0eb8f1af73250484e4e36e2b8d1249ac
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Jeg ville ikke sagt opp stillingen du har nå. 3 mnd oppsigelsestid er jo helt ordinært, og de fleste seriøse arbeidsgivere forstår da det. Hvis utdanningen din er så ettertraktet i tillegg så burde det jo ikke være noe problem. Du kan alltids ha en kollega som referanse og det er vanskelig å si hvor negativt det er å ikke ha leder som referanse (kommer jo helt an på ny potensiell arbeidsgiver) På generelt grunnlag er det sikkert best å ha leder som referanse, men det det dukker nok hele tiden opp gode søkere som ikke har leder som referanse. Anonym poster: 5d9c53ff9833cf5776130ffe3ed8bd54 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå