hello Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Jeg er 25 år gammel jente som vurderer å ta hele siste året av mitt studium i utlandet eller evt høstsemesteret. Problemet er at jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal dra eller ikke! Jeg har mange interesser og venner i byen jeg bor i nå. Derfor har jeg det godt her jeg er nå.Er likevel ikke så veldig avhengig av de vennene jeg har her, siden de er mer studievenner enn bff`s for å si det på den måten. Har vært singel lenge. Altså lite som skjer på den fronten, Får derfor ofte tanker om at jeg vil dra langt av gårde for at noe skal "hende" i livet mitt.. Og dermed tanken om utveksling. Jeg lurer likevel på om det er "verdt" det. Altså å legge ned masse energi i å bli kjent med masse nye folk i det nye landet . Folk som man ikke vil møte igjen de resterende årene av sitt liv. Jeg er som sagt 25 år og føler for å bygge et stabilt liv i Norge. Viss jeg drar et år på utveksling vil jeg komme tilbake ferdigutdannet og på " bar bakke" sosialt mht kjæreste og sånn. Hva tenker dere?
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Reis! Jeg tok et halvt år i utlandet og angrer ikke et sekund på at jeg reiste.
Cupcake92 Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Reis! Jeg var i England og har aldri angret. Det smarteste jeg noensinne har gjort for meg selv :-) Endret 11. januar 2013 av Cupcake92
Sapree Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Ikke tenk, bare reis! Jeg har vært ett halvt år borte i to omganger selv om jeg har kjæreste i Norge! Det gir så mye å dra på utveksling, du uvikler både deg selv, språk og får flere perspektiver
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Jeg er 25, har studert i utlandet i to år nå og anbefaler det. Det blir litt dumt å bli hjemme bare fordi du må bygge deg opp en kjæreste, det er ikke slik det funker! Og du har jo mer å by på av deg selv etter et år i utlandet også. Jeg synes det er mer å vinne enn å tape. Først følte jeg at jeg gikk glipp av mye hjemme, så fant jeg ut at det gjorde jeg overhodet ikke. De gode vennene består og folk på fest har mye å spør om når jeg forteller hvor jeg har bodd. Det er jo kjempekjipt hvis du blir hjemme og har et helt ok år der ingenting spesielt skjer, så kunne du heller vært i utlandet. Det er nå du har sjansen! Anonym poster: af2940ebf7ac5c6ebb6d86bd53934764 1
Xmir Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Reis! Det er dødskjipt å angre på de tingene man ikke gjorde!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Ikke et spørsmål engang reis. Bare pass på å maks ut utenlandsoppholdet, bli kjent med nye mennesker delta på alt mulig artig, osv. utveklsingen er vel i regi av skolen din? da drar nok flere norske med deg, man blir nok langt bedre kjent med dem i utlandet enn i norge siden de også vil være venneløse der. Kanskje blir du kjæreste med en av dem også? Anonym poster: 1d6fb7f3a91b52a1632256dee5a14c10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå