Gå til innhold

Tror lillebror er homofil - fortelle det til mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lillebror på 18, er ganske sikker på at han er homofil pga noe jeg kom over ved et uhell da jeg overtok den gamle mobilen hans. Han har ikke sagt noe til meg om dette og jeg har naturligvis heller ikke nevnt noe. Vi har et nært forhold og jeg håper han føler han kan komme til meg om han ønsker å snakke om det. Men selvfølgelig må dette komme etter hans initiativ. Vi kommer fra en liberal familie og jeg vet dette er helt uproblematisk for oss alle, inkl foreldrene våre. Likevel tror jeg mamma aldri har tenkt tanken om at han kan være homofil. Hun kan innimellom komme med kommentarer som jeg ser at lillebror blir ukomfortabel av, for eksempel maser hun fælt om ikke han skal ta med en jente hjem snart. Vi har fordelt litt arv etter en bestemor av oss og han har fått sin del av smykkene fordi "hun håper jo inderlig at han får en kone engang". Vi så tilfeldigvis en episode av homsepatruljen for en tid tilbake og hun kom da med en del generaliserende kommentarer om homofile. Ikke stygt på noen måte, men likevel.. Ser at lillebror blir ille til mote.

Nå lurer jeg: bør jeg nevne til mamma at jeg har tenkt tanken om at han kan være homofil (uten å si noe om hvorfor mistanken kom) og be henne være mer hensynsfull i uttalelsene sine? Min bror er stille og forsiktig og sier ikke så mye, er redd for at kommentarene hennes kan gjøre at han ikke vil komme ut til oss.. Eller er jeg helt på jordet?

Takk for svar, har tenkt mye på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke være i buisness å tro noe som helst, du skal vite. Uansett skal du holde kjeft pga det der har du ingenting med.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor gjøre det?

Svigerbroren min fortalte han var homofil da han var 22 år, jeg haddetenkt mitt men sa ingenting

Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg synes at det skal komme fra ham selv

• Liker 3
Skrevet

Ok. Bør kanskje holde meg utenfor ja! Men tenkte altså ikke å oute han på noen måte, mer nevne for henne at det jo ikke er noen selvfølge at han er hetero så det kan være greit å tenke seg litt om.. Dette gjelder jo ikke bare ovenfor ham heller egentlig, men også på generelt grunnlag.

• Liker 1
Skrevet

Veldig enig med dem over her. Du har ingenting med det å gjøre. Jeg hadde ikke likt å bli ''out'et'' av noen andre, uansett hvem. La det ligge.

Anonym poster: f28ea91099026eabde5bdf9b9b29d7fa

• Liker 1
Skrevet

Syntes ikke du skal si noe sånt. Det du derimot kan gjøre er å snakke med broren din. Spørre om han syntes moren din kommer med ubehagelige kommentarer iblant. Verken mer eller mindre enn det.

• Liker 2
Skrevet

Skal du snakke med noen, så snakker du med din bror. Hadde min bror begynt å komme med mistanker om min legning til mamma da jeg var 18, på hadde jeg følt meg utrolig naken og eksponert.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville heller bedt henne om å slutte med de tullete og generaliserende kommentarene sine rett etter at hun har sagt dem. Uten å nevne noe om broren din.

• Liker 6
Skrevet

Ok. Bør kanskje holde meg utenfor ja! Men tenkte altså ikke å oute han på noen måte, mer nevne for henne at det jo ikke er noen selvfølge at han er hetero så det kan være greit å tenke seg litt om.. Dette gjelder jo ikke bare ovenfor ham heller egentlig, men også på generelt grunnlag.

Men da kan du jo kanskje nevne at hun kan holde visse kommentarer for seg selv, fordi det kan fort plutselig være noen rundt henne som kan reagere? :)

Sånn, generelt liksom, og ikke nevne at den og den kanskje reagerer.

Jeg har ikke stort imot homofile, og gjør meg ingenting om folk rundt meg er det, men jeg har vært litt uheldig og sagt et par ting i nærheten av ei venninne, og hun viste seg å være lesbisk.. :fnise:

Men, tror ikke hun reagerte akkurat, men man vet jo aldri ;)

Anonym poster: 15b6147deb83303f9a0d6a030c65f578

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...