AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Jeg har ingen tro på konseptet, og jeg har ikke til hensikt å melde meg inn noe slikt på tross av at jeg er desperat! Jeg har en brudekjole som ikke passer fra knærne til hofter så jeg må drive heftig fettforbrennende trening. Etter at jeg fikk den litt (les; meget) ubehagelig konstateringen tirsdag har jeg på flere måtter våknet fra at dette kommer til å få helt fint, jeg kan trene meg inn i brudekjolen uten noen store problemer. Det som har skjedd er at jeg i kilo har gått opp i vekt selv om målebåndet viser markante forskjeller. Så idag har jeg tatt en kroppsanalyse som avdekker at jeg veier MYE + at kroppen min består av over 50% fett... Nå som jeg har samlet meg litt etter denne opplevelsen føler jeg meg faktisk ganske så forfulgt av hun som var min PT OG som er ansvarlig for dette Light club greine som hun mener jeg virkelig trenger. Det som skjedde da jeg snakket med en annen som hjalp meg med analysen er at jeg fikk beskjed om å skrape vekk alt av spinning og muskelbyggende kardio som jeg har gjort mye av. Det blir elipse og tredemøllen som blir min venn, sammen med rask gange av trening. + (Samboeren min spanderer på meg Grete Roede Maxi kurs noe som vil passe meg godt). Jeg har sagt og jeg fortsetter å sier at jeg på ingen måte er fornøyd med behandlingen jeg har med PT, føler det har manglet kjemi og at det er et kjøpe-press uten sidestykke. Noe jeg gjentok slik at jeg får en PT time sammen med en ny. Så når jeg da kom ut av Meny/butikken og møtte på dette blide sørlandsmarerittet mitt klarte jeg ikke annet enn å si at jeg sliter med vekten, og at spinningen blir kuttet ut. For min del kommer jeg nok også til å begrense styrkeøktene på beina enn så lenge. Da begynner hun å mase om dette Light Club greine igjen. Mener det er det jeg trenger og er løsningen på alt. Enden på visa er at jeg kommer meg opp trappene til leiligheten faller sammen i tårer først og fremst pga min egen vekt, men også på den totale mangelen av forståelse og råd i riktig retning der jeg ikke trenger å betale for hvert minutt jeg trener. Jeg har sagt at jeg ikke har økonomi til PT eller dette kurset. Jeg tror også det er feil siden jeg skal ned så mye som mulig, ikke bare noen pyntekilo for å pynte på fasaden. Jeg har en timeglassfigur bruker str 46/48, har absolutt treningslyst og bærer min kilo bra, men likevel skal jeg ned mye og trenger derfor noe helt annet enn mange av de andre som deltar på kurs. Hvorfor kan de (hun spesielt) la meg være i fred! Kroppen min er jo mindre, den er bare ikke lettere. Føler meg enormt sårbar selv om jeg pakker det inn med galgenhumor, er helt sikker på at jeg klarer det også ved hjelp av GR og kardiotrening. Men nå bare rant det over av følelser og frsustrasjon. Sikkert bare meg, men likevel. Synes det er kjedelig å ikke bli latt være ifred med mindre man har en super-kjemi og det er jeg som kunde som tar kontakt. Anonym poster: af6bdc387e6d14862bda71de3512069e Innlegget er redigert for identifisering. Yvonne (mod) Endret 11. januar 2013 av Yvonne
Miss moneypenny Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Skjønner deg godt, det er veldig plagsomt når man blir pressa og plaga. Men kan det hende hun mener det godt? At hun virkelig tror at hennes løsning er best, og ønsker å hjelpe deg? Hvis du ikke får henne til å forstå må du nesten bare si fra i klartekst. Lykke til i kampen mot kiloene, heier på deg
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Kutt henne ut, kutt ut treningssenteret. Poenget er at du skal føle deg vel og gjøre noe som er bra for deg og din kropp. Det er jo ikke noe poeng i å blir fra seg av økonomiske bekymringer og dårlig samvittighet. På meg høres det ut som om dette blide sørlandsmarerittet overselger og er fullstendig usensitiv i forhold til dine ønsker og behov. Det er egentlig dermed utelukket at hun er i stand til å hjelpe deg. Nei, spis sunnere og finn treningsformer som gjør deg glad. I verste fall får du spandere på deg en annen kjole Lykke til! Anonym poster: fbf81d8358fc89e53790d50064e32afd 1
Strixvaria Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 PT-ene på ELIXIA er et mareritt uten like. Du kan nesten se dollar-tegn i øynene deres idét du går inn døra der, og de har sååååå fine tilbud atte - bare et par tusen kroner her og der, så blir du så stram og tynn så! Jeg blir kvalm. Men de er lært opp av ELIXIA til å oppføre seg sånn, de får en råbra provisjon når de selger, og de vet at dersom de maser lenge nok vil mange til slutt bare overgi seg, og følgelig har de tjent penger på det til slutt. Har du mulighet kan du jo gå på et annet senter? Evt. kutte ut hele PT-greia? Du trenger ikke PT for å trene bra. Du kan helt fint kjøre intervall og langtrekk både på mølla og ellipse uten at PT-en står der. Kutt ut de som ikke tilfører deg noe positivt, og hvis du møter kjerringa på senteret trenger du jo ikke å snakke med henne - prøver hun seg kan du gjøre deg selv en stor tjeneste ved å si det som det er; "jeg er ikke interessert i noen av disse tilbudene dine, og jeg vil helst trene i fred". 2
Gjest O___o Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Strl 46/48 og timeglassfigur? Den var ny for meg. Hvis jeg var deg, ville jeg trent styrke tre dager i uken, samt svømt / spinnet to dager. Svømming = Skånsomt for leddene dine. Sykling = Skånsomt for knærne dine. Jeg ville laget en fast matplan. Mandag - Fredag = Kylling eller fisk annen hver dag, med en hel del grønnsaker. Bruk gjerne saus til - men dropp pasta/ris/poteter. Lørdag - Søndag = Rødt kjøtt/Luksusmat og rødvin. Blir lettere å unngå å sprekke / gi opp. Som alternativ til snop kan du kutte opp frukt og dyppe i smeltet mørk sjokolade. Smoothie er fine mellommåltid. Bruk mager kesam og mager cottagecheese fremfor yoghurt/rømme. Masse lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Strl 46/48 og timeglassfigur? Den var ny for meg. http://bp1.blogger.c...h/PChrsita1.jpg ? Anonym poster: 5dbd19d807d3b12893dc7b4e2a50f8d4 5
Gjest Tigress Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 http://bp1.blogger.c...h/PChrsita1.jpg ? Anonym poster: 5dbd19d807d3b12893dc7b4e2a50f8d4 http://bp1.blogger.c...h/PChrsita1.jpg ? Pære? Ganske så klar pære også?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #9 Skrevet 12. januar 2013 Tanken om at hun gnåler og maser fordi hun jobber på provisjon har aldri slått meg! *føler meg dum* Men jeg har etter et par dager i fullstendig sjokk, først og fremst over min egen kropp sett i et nytt lys og med nye briller bare kommet frem til at jeg må gjøre min greie og si tydelig ifra hvis det blir mer mas. Jeg fikk som sagt tilbus om ny PT time med hun som veide meg, men vegrer meg veldig for å si ja mtp nytt mas... Trenger en plan frem til jeg begynner på GR første uken i februar. Det er maten som er problemet mitt, ikke viljen eller innsatsviljen på Elixia. Kommer hvertfall ikke til å delta på en eneste mer spinningtime der hun er instruktør heller ikke hvis navnet lyser opp på noe annet. Synd for jeg liker meg på senteret, det ligger nære her jeg bor og fasilitetene passer meg godt. Alt i alt er jeg ved godt mot, og må bare lære meg å bli litt tøffere - ikke føle meg så enormt utilpass og misplassert som jeg har gjort tidligere pga størrelsen min. Vi er jo en del store der nå i januar. Er egentlig litt glad for at jeg har fått dette sparket i baken. Kiara Anonym poster: af6bdc387e6d14862bda71de3512069e
Gjest kiara_pusen Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 Informasjonsmøte på senteret neste lørdag, gjett hvem som skal holde seg laaaaaaaaaaaaangt unna. Var så mye annet kjekt på menyen, så håper det ikke er altfor mye folk og styr der den dagen.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Huff! For en kjerring. Jeg hadde lagt inn en klage på henne personlig, og byttet til et annet senter.. Har vært på Elixia før, og den jævla gnålinga og fotfølginga og "hei kevlarsjäl!"-opplegget gjorde meg sprø. Noen av oss får bedre utbytte av mer upersonlige treningssenter
Geparden Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Noen av oss får bedre utbytte av mer upersonlige treningssenter Jeg ser for meg når du kommer til skranken og ber om "en upersonlig trener, takk!" 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 Strl 46/48 og timeglassfigur? Den var ny for meg. Hvis jeg var deg, ville jeg trent styrke tre dager i uken, samt svømt / spinnet to dager. Svømming = Skånsomt for leddene dine. Sykling = Skånsomt for knærne dine. Jeg ville laget en fast matplan. Mandag - Fredag = Kylling eller fisk annen hver dag, med en hel del grønnsaker. Bruk gjerne saus til - men dropp pasta/ris/poteter. Lørdag - Søndag = Rødt kjøtt/Luksusmat og rødvin. Blir lettere å unngå å sprekke / gi opp. Som alternativ til snop kan du kutte opp frukt og dyppe i smeltet mørk sjokolade. Smoothie er fine mellommåltid. Bruk mager kesam og mager cottagecheese fremfor yoghurt/rømme. Masse lykke til! Herregud, skulle tro du snakket til ei som veide 200kg. Anonym poster: dcf01bf4bee68326d923c2f2494c3eb1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #14 Skrevet 13. januar 2013 Informasjonsmøte på senteret neste lørdag, gjett hvem som skal holde seg laaaaaaaaaaaaangt unna. Var så mye annet kjekt på menyen, så håper det ikke er altfor mye folk og styr der den dagen. Er det du som er ts? Jeg kan ikke forstå hvordan kroppen din kunne være mer enn 50% fett. Det høres helt feil ut for meg. Til og med da jeg veide 130 kg (160 cm høy) så hadde jeg ikke mer enn 50% fett. Som ren fettforbrenning er jogging absolutt noe av det beste. Poenget er bare at du må ikke gi opp styrketreningen, for da vil du miste muskler og matchvekten din vil bli lavere. Jo mere muskler = høyere matchvekt. Da jeg begynte å trene og slanke meg var matchvekten på 58, nå har den økt til 63 pga økt muskelvekt. Dette er også tatt på en sånn InBodymaskin sammen med PT. Hvor bor du? Anonym poster: dcf01bf4bee68326d923c2f2494c3eb1
Gjest kiara_pusen Skrevet 13. januar 2013 #15 Skrevet 13. januar 2013 Er det du som er ts? Jeg kan ikke forstå hvordan kroppen din kunne være mer enn 50% fett. Det høres helt feil ut for meg. Til og med da jeg veide 130 kg (160 cm høy) så hadde jeg ikke mer enn 50% fett. Som ren fettforbrenning er jogging absolutt noe av det beste. Poenget er bare at du må ikke gi opp styrketreningen, for da vil du miste muskler og matchvekten din vil bli lavere. Jo mere muskler = høyere matchvekt. Da jeg begynte å trene og slanke meg var matchvekten på 58, nå har den økt til 63 pga økt muskelvekt. Dette er også tatt på en sånn InBodymaskin sammen med PT. Hvor bor du? Anonym poster: dcf01bf4bee68326d923c2f2494c3eb1 Ja, jeg er ts... Det er det den analysen sa at kroppen min besto av så hinsides mye fett. Jeg måtte bare le for jeg følte meg så ufattelig stygg, og ikke minst feit. Jeg bor i Oslo, og trener i all hovedsak på Elixia Ringnes Park. Føler meg for tung til å jogge, så kommer nok til å satse på Elipsen. Orker ikke tanken på en eneste spinningtime igjen. Styrken kommer jeg til å fortsette med.
Gjest kiara_pusen Skrevet 13. januar 2013 #16 Skrevet 13. januar 2013 Jeg er forresten 173 høy, så jeg er jo ikke lav heller.
Gjest O___o Skrevet 13. januar 2013 #17 Skrevet 13. januar 2013 Herregud, skulle tro du snakket til ei som veide 200kg. Anonym poster: dcf01bf4bee68326d923c2f2494c3eb1 Jaha? Tydeligvis kan man ha " timeglassfigur " selv om man er ekstremt overvektig - men det utelater ikke at overvekt fører til en rekke helserisikoer. Diabetes, hormonforstyrrelser, infertilitet, hjerteinnfarkt, belastningsskader i knær / hofter, hjerte- karsykdommer osv. Hvis man både er ekstremt overvektig og i generelt dårlig form - så er det ikke et sjakktrekk å begynne å løpe. Knærne er trolig overbelastet i utgangspunktet - å da utsette de for løping / annen tung belastning - er å be om å få varige skader. 1
Chloe- Skrevet 13. januar 2013 #18 Skrevet 13. januar 2013 Herregud, skulle tro du snakket til ei som veide 200kg. Anonym poster: dcf01bf4bee68326d923c2f2494c3eb1 Eh, med et par modifikasjoner er dette normalt kosthold og normal treningsplan for mange av oss. Normalvektig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #19 Skrevet 13. januar 2013 Jaha? Tydeligvis kan man ha " timeglassfigur " selv om man er ekstremt overvektig - men det utelater ikke at overvekt fører til en rekke helserisikoer. Diabetes, hormonforstyrrelser, infertilitet, hjerteinnfarkt, belastningsskader i knær / hofter, hjerte- karsykdommer osv. Hvis man både er ekstremt overvektig og i generelt dårlig form - så er det ikke et sjakktrekk å begynne å løpe. Knærne er trolig overbelastet i utgangspunktet - å da utsette de for løping / annen tung belastning - er å be om å få varige skader. Alt det der er helt greit, men hun har jo tydeligvis trent en stund, og hun veier ikke 200 kg heller. Hun tåler mer enn å svømme. Anonym poster: dcf01bf4bee68326d923c2f2494c3eb1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #20 Skrevet 13. januar 2013 Eh, med et par modifikasjoner er dette normalt kosthold og normal treningsplan for mange av oss. Normalvektig. Ja, jeg er ts... Det er det den analysen sa at kroppen min besto av så hinsides mye fett. Jeg måtte bare le for jeg følte meg så ufattelig stygg, og ikke minst feit. Jeg bor i Oslo, og trener i all hovedsak på Elixia Ringnes Park. Føler meg for tung til å jogge, så kommer nok til å satse på Elipsen. Orker ikke tanken på en eneste spinningtime igjen. Styrken kommer jeg til å fortsette med. Hvorfor orker du ikke tanken på spinning? Ellipsemaskin funker det også så lenge du klarer å få opp farten tilstrekkelig, samtidig som at du må ha noe motstand. Husk at det funker også veldig bra å gå fort på tredemøllen og gå intervaller med bratt stigning. Det er bra fettforbrenning. Hva med å slutte å trene der og begynne en annen plass? Jeg er forresten 173 høy, så jeg er jo ikke lav heller. Hvor mange kilo er det du ønsker å gå ned da? Anonym poster: dcf01bf4bee68326d923c2f2494c3eb1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå