AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Eksen min gjorde det slutt etter et parr år som samboere. Vi hadde det stort sett veldig bra sammen, hverdan fløt fint, vi koste oss i hverandres nærvær... Men han hadde noen personlige problemer som jeg antok spilte en stor rolle i hvorfor han slo opp. Det så ikke han helt da, men nå føler han også at de problemene spilte en større rolle enn han trodde der og da. Prøvde å forstå han, og han prøvde å gjøre seg forstått. Det var litt irritasjon og småkrangling mellom oss og, men dette tror jeg ikke ville skjedd om vi ble sammen igjen. Mye hang liksom sammen... Vi hadde kontakt i en lang stund etterpå, og det var kanskje litt sånn at ingen av oss v i r k l i g tenkte at vi aldri kommer til å kysse hverandre igjen, være kjærester igjen osv. Jeg gikk på en måte vidre i livet mitt, og prøvde å ikke tenke på eksen. Men han har vært litt i tankene mine. Så kontaktet han meg.. Han vil at vi skal prøve igjen. Han har jobbet med det som var problematisk (det ække noe han bare sier), og jeg er fortsatt veldig glad i han... Fåkke til å sortere tankene mine, ble litt overrasket over at han vil. Veldig glad og spent på hva som skjer, men også lurer jeg på om han virkelig vil ha meg og "beholde meg for alltid". Men er det noe jeg bør være obs på? Spørre han om/be han forklare litt som viser om det er lurt å prøve igjen eller ikke? Anonym poster: 3014154212c9492873e6f8482fc4de04
AryaUnderfoot Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Har prøvd igjen en gang med eksen min. Han ble en eks igjen, men ikke pga av det samme. Så ja, det kan funke. Men det tar arbeid, og mye snakk, og det blir ofte litt ubehagelig fordi dere føler dere kanskje nyforelska igjen, og så må dere dra dritten litt frem og sette ord på det som virkelig ikke funket. Men det som er aller aller viktigst er jo om du har de følelsene for han. De riktige følelsene. Noe litt mer enn veldig glad i trengs etter ett par år som samboere mener jeg. Ellers så er det fort grunn til å tro at dere bare er sammen igjen fordi dere savner "noe". Men finn ut hvorfor det ikke funket, hvorfor det ble slutt ikke minst, og om du har de rette følelsene.
Gjest Katarina Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Hvor lenge har det vært slutt? Når man blir dumpet er det fornuftig å gå videre så godt man kan om alt håp er ute, og da er det naturlig om følelsene blekner. Men hvis begge egentlig ikke er over hverandre, kommer de raskt tilbake. Mye er jo forandret hos han og sikkert deg siden dere var sammen... Så dere må bli kjent med hverandre som dere er NÅ. Finn ut litt om hva som er forandret hos han, og bli enig om hvordan dere skal takle eventuelle nye problemer. Det er lett å gli inn i tidligere mønster, så det er viktig at dere er obs på f.eks. irritasjon. Snakke rolig om ting, ha tålmodighet, vær åpne med hverandre, vis hvor mye dere betyr for hverandre og vær bestevenner...
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Jeg er litt i samme situasjon, bare i andre enden. Jeg gjorde det slutt for kjempelenge siden og vil ha han tilbake. Han er ikke helt fremmed for tanken, men i tiden som har gått har hans følelser for meg gradvis forsvunnet. Det var overraskende for han å plutselg høre fra meg igjen. Mine følelser forsvant før hans, men jeg har innsett at det er han jeg vil være med. Som noen nevner kan følelsene raskt komme tilbake for fullt... Mine er jo litt tilbake, det tror jeg hans er også. Vi må bare møtes og se om det kan utvikle seg til noe igjen. At det var over på ordentlig og at vi ikke skulle sees igjen, kysse, være kjærester.. tenkte ikke vi heller over tror jeg. Jeg føler meg apatisk. For jeg vil at dette skal ordne seg, og prøver å finne ut hva som er best å si og gjøre. Er redd for å si noe som gjør at han bestemmer seg for å ikke ville prøve igjen. Det er viktig å være helt ærlig såklart, men det er jo noen måter å være på, som er bedre enn andre. Vil tenke litt mer på det før jeg ser han igjen. Han vil kanskje ikke høre alt jeg har å si heller, så jeg vil snakke utifra hva han vil vite. Vil hverken virke desperat eller careless. Jeg tenker for mye. Det gjør kanskje din eks også. Kanskje han er nervøs og ordene blir sagt feil.. Kanskje han unnlater noe han ikke tror du vil høre. Kanskje sier han noe han tror du vil høre. Du bør si at det viktigste er at han er ærlig, og er seg selv. Ikke love gull og grønne skoger. Jo tryggere han føler seg, desto mer fornuft kan du få ut av han. Og så er handling viktigere enn ord synes jeg. Det er enkelt å si ting, man må vise at man mener det. Så det bør du se etter hos han. Anonym poster: e4312b04c33bb2db4772a76cc395c2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå