Gå til innhold

Enkle strikkeoppskrifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips til strikkeoppskrifter på nett som er enkle?

Skappel-genseren har jeg strikka så gjerne noe liknende. Er det forresten et annet garn jeg kan strikke Skappel-genseren i som ikke er så varmt? Noe som er mer egnet til vår/sommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger mye gratis på www.garnstudio.no, men ikke alt er like enkelt. Vær også obs på at en del av klærne er sinnsykt store i størrelsen.

Anonym poster: 6cf53911690b6c430a02acf6fe44ecb1

Skrevet

www.garnstudio.com mener jeg

Skrevet

Takk :) Da ser jeg der.

Skrevet

Pickles.no har mye fint, som også er ganske enkelt og greit. Spesielt halser og luer. Ellers kan du finne mange oppskrifter på blogger ved å søke på google etter det du vil lage :)

Skrevet

Pickles.no har mye fint, som også er ganske enkelt og greit. Spesielt halser og luer. Ellers kan du finne mange oppskrifter på blogger ved å søke på google etter det du vil lage :)

Takk :) Mye fint der også. Litt usikker på hva jeg skal lage ennå, men ikke noe i ull tenkte jeg.

Skrevet

Det ligger mye gratis på www.garnstudio.no, men ikke alt er like enkelt. Vær også obs på at en del av klærne er sinnsykt store i størrelsen.

Det samme gjelder med deres som med alle andre strikkeoppskrifter, du må sjekke de faktiske målene før du velger størrelse - oppskriftene deres alltid en tegning med faktiske mål nederst på siden.

Garstudio har også en egen kategori for enkle oppskrifter - http://www.garnstudio.com/lang/no/category_oversikt.php?kat=10

Anonym poster: 5ff81d76a6e337cac3fec548e51340e4

Gjest Olseen91
Skrevet

Pickles er veldig greit. Der står det også på mange av oppskriftene om det passer for nybegynnere, litt øvet osv : -)

Skrevet

Det samme gjelder med deres som med alle andre strikkeoppskrifter, du må sjekke de faktiske målene før du velger størrelse - oppskriftene deres alltid en tegning med faktiske mål nederst på siden.

Garstudio har også en egen kategori for enkle oppskrifter - http://www.garnstudi...sikt.php?kat=10

Har sjekket at faktiske mål OG strikkefasthet stemmer, likevel endt opp med plagg i helt feil størrelse.

Skrevet

Har sjekket at faktiske mål OG strikkefasthet stemmer, likevel endt opp med plagg i helt feil størrelse.

Jaha? Og konklusjonen din er at de er store i størrelsen? Har til gode å finne en oppskrift hvor maskeantall i oppskrifta kombinert med oppgitt strikkefasthet ikke gir en omkrets som tilsvarer oppgitt mål. Oppskrifter blir korrekturlest og matten sjekka.

Tipper at du har sjekka strikkefastheten din på prøvelapp? Husk på at prøvelapper lyver. En strikker f.eks ofte fastere når en strikker fram og tilbake enn når en strikker rundt. Det er helt vanlig at strikkefastheten endrer seg mye når en begynner å strikke på det faktiske plagget.

Du må sjekke strikkefastheten din i plagget for å vite om den faktisk stemmer. :)

Skrevet

Gi meg gjerne link til oppskrifta så sjekker jeg matten for deg :)

En annen ting jeg kom på - når du sjekker faktiske mål, hva sjekker du dem opp mot? :) Høres ut som en tullete ting å spørre om, men det er faktisk vanskelig å velge rett størrelse. Og det er vanskelig å få rette mål når en måler på seg selv. Det beste trikset for å velge rett mål/størrelse er å måle på et plagg du har som passer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...