Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått uten prevansjon i ca 6 mnd uten noe resultat. Har ikke stresset med det. Jeg har studert, og sambo hadde nettop blitt friskmeldt fra kreft, og fått beskjed om lav produksjon (testikkelkreft).

Nå lurer jeg litt. Følt meg annerledes denne perioden. Mensverk i 4 dager nå (venter mens 15.1). Vond rygg. Boblet i magen, (gass - sorry detaljer). Idag kom det blank veske fra brystvortene. Tør jeg håpe..?

Jeg har hatt en kort syklus etter pillestopp, ca 23 dager. Litt usikker på når EL var, trodde rundt 1. Men hadde noen kramper tidlig forrige uke, så kan ha vært da. Når kan jeg sjekke? Er i morgen for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis eggløsning var den 1. så er det for tidlig for å teste ja og for tidlig for å få symptomer på graviditet. Men hvem vet, kanskje du hadde eggløsning mye tidligere. Ekte gravidsymptomer kommer i uke 6-7, men når man håper at man er gravid så kan man få falske symptomer tidligere. Ta en test i dag el morgen tidlig helst hvis du vil, det gjør jo ingenting, du taper bare litt kr. Eller vent til den 15. I teorien så kan du jo teste deg når du vil, men rett svar får man sjeldent før IKM, selv om det kan være vanskelig å vite når IKM faktisk er.

Anonym poster: 9ca86a399a623b3bde1bc3ed5d2fc27e

Skrevet

Når man begynner å få slike symptomer vil også en test være positiv. Normalt bør man vente med å teste til man venter mens, særlig i ditt tilfelle med kort syklus har det neppe noe for seg å teste før.

Dersom mannen har hatt testikkelkreft, og du har så kort syklus som 23 dager, ville jeg ikke ventet for lenge før jeg søkte hjelp. På dette grunnlaget vil dere få utredning tidligere enn andre par.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg venter uansett til mens, og litt over. Den pleier å være ganske så stabil.

Vi søker nok hjelp når vi har prøvd et år. Da er jeg ferdig med masterstudier (som jeg nå har i tillegg til full jobb). Vi fikk beskjed om at vi kunne få hjelp tidligere, men pga min situasjon nå har vi bare latt være å bruke prevensjon og ikke stresset så mye med det. (Ikke sikker på når jeg har hatt el, og temper ikke.)

Vi får undersøke mer i løpet av sommer/høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...