AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Jeg vil gjerne ha den gløden i huden, som gjør at huden glinser/skinner og ser frisk ut. Ikke at den ser oljete ut så klart. Men jeg liker ikke matt hud på meg selv. Noen som skjønner hva jeg mener? Samtidig trenger jeg god dekkevne pga arr etter akne på kinn. Noen som har noen tips til meg? Er det foundationen som har alt og si? Eller er det finishing powder som gir denne glansen? Bør jeg ha flytende foundation for å få det resultatet jeg ønsker? Har dere noen tips til meg? Anonym poster: d5d0aaca3c96a4be62e9a54d36dd1cb6
Glynis Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Har du prøvd Laura Merciers Tinted moisturizer?
kills Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 (endret) YSL Touche Eclat foundationen skal sørge for naturlig glans Jeg har den selv, men jeg bruker pudder over så resultatet blir ganske matt. Uansett så jobber foundationen litt før man ser det endelige resultatet, og da får jeg som regel fin glød i huden Edit: For å unngå forvirring, resultatet blir matt rett etter at jeg har påført pudder. Så går det over! Jeg tror det er foundationen, har fuktfattig hud og får ikke denne gløden av Dior Forever foundationen, til sammenligning. Endret 10. januar 2013 av kills
Gjest Euforia Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Jeg synes faktisk at en toner fra Pukka gjør denne jobben, huden får en naturlig glød uten at det er fra sminke. http://beneficialhealth.co.uk/shoppingcart/product_images/i/262/pukka_uplifting_toner_100ml__20039_zoom.jpg Ellers er artificial light fra Smashbox et genialt sminkeprodukt som gjør at huden gløder uten at det blir too much.
Memena Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 YSL Touche Eclat foundationen skal sørge for naturlig glans Jeg har den selv, men jeg bruker pudder over så resultatet blir ganske matt. Uansett så jobber foundationen litt før man ser det endelige resultatet, og da får jeg som regel fin glød i huden Edit: For å unngå forvirring, resultatet blir matt rett etter at jeg har påført pudder. Så går det over! Jeg tror det er foundationen, har fuktfattig hud og får ikke denne gløden av Dior Forever foundationen, til sammenligning. Jeg er helt enig med deg, jeg ELSKER denne foundationen selv, har prøvd så mange og endelig funnet en som gir meg gløden i huden og ikke en maske Jeg har ikke spesielt fuktfattig hud, og den er super likevel. Som deg så synes også jeg den blir litt matt med en gnag jeg har tatt på "settingpudder" i transparent, men det forsvinner så fort, omtrent samtidig som jeg legger litt rouge og highlighter
Wonders Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Etter all make up er på; jeg legger på litt skimmer rett under øyenbrynet, og på kinnet rett over kanten til rougen... Man kan også legge på leppomade, om man ikke vil ha skimmer med effekten av fresh og fuktighetsrik hud. Shine skal være kontrollert og ikke i hele ansiktet... Grusom spraytan, men korret skimmer, bare ton det litt ned om du er like mørk i huden... Endret 11. januar 2013 av Wonders
Djungelvrål Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Men Kim Kardashan har ikke lagt shimmer, hun har bare lagt matt lys og mørk cremefoundaion el. som hun blender etterpå for å skupturere ansiktet.
Gjest BabyBlue Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 For å få fresh hud sminker du kun over de områdene som trenger å bli dekket til, også lar du resten være. Fin hud trenger ikke å bli sminket over Legg en lysreflekterene highlighter på de høye områdene i ansiktet, de som naturlig blir truffet av sola (og derfor reflekterer tilbake sollyset bedre?), og ta en passende blush i ansiktet for å se ekstra frisk ut. Gjerne skrubb ansiktet fritt for døde hudceller og bruk en god fuktighetskrem, fuktfattig eller tørr hud får ofte et dødt uttrykk uansett hvor bra sminke man bruker. Av finishing pudder liker jeg dette av silk naturals. Det synes ikke på huden i det hele tatt, men den jevner den ut på en helt fantastisk måte. Rent silkepudder liker jeg også veldig godt, det er fantastisk og gjør huden så myk. Man lukter som et silkeskjerf de første minuttene etter påførsel, men det forsvinner ganske fort. Alt i alt synes jeg alle produktene fra silk naturals (i hvert fall av de jeg har prøvd) er av svært høy kvalitet i forhold til prisen. Å investere i en primer kan også være en ide. En med et svakt perlemorsskimmer vil gi glød og reflektere lys, en med en svak rosa/fersken-ish farge vil gi huden en sunn undertone. Siden du har arr bør du kanskje ikke ha noe lysreflekerende i hele ansiktet...? Det kan nemlig fremheve arrene fremfor å skjule de. For å dekke til arr buffer jeg bare produkter inn i huden på denne måten som under her (hopp til 2:20, han snakker lenge), også legger jeg pudder på huden i en press og rull metode med en stor, litt flat børste (se for hva jeg mener)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå