Gå til innhold

Hvilke øvelser gjør dere for å trene mage?

Gjest aam1972

Anbefalte innlegg

Gjest aam1972

Lurer egentlig bare på hva dere der ute gjør for å få trent magemusklene, det er så mange ulike øvelser å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å aktivt trene magen bruker jeg ofte en av, eller en variant av disse: L-sit, hollow hold, hollow rock, toes to bar, knees to elbow, sit up, tuck sit, v-up, planke, og sideplanke.

I tillegg er det mange andre øvelser der man bruker mye mage som er vel så god core trening: Pushups varianter blant annet ring push ups. Andre TRX/ring-øvelser: ring support hold, back/front lever,

Alt kan søke på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planke, sideplanke, sånne skrå situps hvor man veksler mellom høyre og venstre annen hver gang, eller strake beinhev (heter det det?).

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crunches og strake beinhev(?) + den slags plankeeffekten jeg får av å ta masse armhevinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører styrke på mage på to av ukas økter. Det går stort sett i beinstrekk, hofteløft, skrå situps, planke, dynamisk planke, båt, sideplanke, I tillegg trener jeg kettlebells en gang innimellom, og det kjenner jeg tar godt på mage/rygg.

Men den aller viktigste øvelsen for magen er tøffe motbakkeintervaller, og kjenner også at squash tar veldig godt rundt midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aam1972

For å aktivt trene magen bruker jeg ofte en av, eller en variant av disse: L-sit, hollow hold, hollow rock, toes to bar, knees to elbow, sit up, tuck sit, v-up, planke, og sideplanke.

I tillegg er det mange andre øvelser der man bruker mye mage som er vel så god core trening: Pushups varianter blant annet ring push ups. Andre TRX/ring-øvelser: ring support hold, back/front lever,

Alt kan søke på youtube.

Har vert p åyoutube, og jeg synes du bør poste et bilde av magen din ;-)

Den må jo se helt fantastisk ut om du gjør alle disse øvelsene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aam1972

Kjører styrke på mage på to av ukas økter. Det går stort sett i beinstrekk, hofteløft, skrå situps, planke, dynamisk planke, båt, sideplanke, I tillegg trener jeg kettlebells en gang innimellom, og det kjenner jeg tar godt på mage/rygg.

Men den aller viktigste øvelsen for magen er tøffe motbakkeintervaller, og kjenner også at squash tar veldig godt rundt midjen.

Hvor mye tid ( ev mange reps) bruker du på magen i løpet av økten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abs are made in the kitchen. :opplyser:

Anonym poster: a9e76b10f935ae910d47154221950b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest aam1972

Det er jeg jo enig med deg i. Flat mage får man fra hva man spiser, men sterk mage får man vel ikke på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hip thrust, vanlige situps, roterende situps, stående sit ups, planke,båten og diverse øvelser ved hjelp av maskiner på treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB har helt rett! Men en sterk core er nyttig og gir deg god kroppskontroll. Også når du er oppned.

Magen min ble ikke flat før jeg la om til lavkarbokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...