Gå til innhold

30 000 på brukskonto - hva skal jeg gjøre med dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og får utbetalt fullt stipend + lån, men jeg bruker ikke opp det beløpet jeg får utdelt i måneden. Har for tiden 30 000 kr på brukskonto, fordi jeg ikke har brukt opp det jeg har fått utbetalt underveis, og fordi jeg nettopp fikk det store beløpet- 18000 et eller annet fra lånekassen. Hva burde jeg gjøre med pengene på brukskontoen min? Må så klart ha noe på brukskonto, men burde jeg sette inn en del på høyrentekonto?

Takk for råd :)

Anonym poster: 7aa4f905795e6e0b746067958d9752b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør sette dei inn på høgrentekonto, så kan du føre over frå den til brukskonto ved behov. Det gjer vi, og fungerar bra

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du har mulighet, spar litt i BSU.

Endret av 2shy
  • Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Du bør sette dei inn på høgrentekonto, så kan du føre over frå den til brukskonto ved behov. Det gjer vi, og fungerar bra

Men husk at man bare har 12 gebyrfrie utak i året (DNB).

• Liker 1
Gjest Lillesiren
Skrevet

Du kan få sette dem over på min konto :nigo: Jeg skal behandle dem godt, lover :lur:

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ingen begrensninger på inntak eller uttak. Er 3,0% innskudsrente uansett saldo.

Er dette bra?

Hva er egentlig innskudsrente?

TS

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Anbefaler deg å sette dem inn i BSU! :)

Skrevet

Ikkje i min bank, yellow taxi (lokal bank)

Skrevet

Ser ikke TS nevne noe om DNB? Dette varierer jo fra bank til bank. Flere har fritt antall uttak.

Anonym poster: 136bb570edb2794effbc44c4c3831e50

• Liker 1
Skrevet

BSU kun dersom du jobber så mye at du betaler skatt.

Anonym poster: 610d939ff23b61298ff88c9d51eb6f2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen begrensninger på inntak eller uttak. Er 3,0% innskudsrente uansett saldo.

Er dette bra?

Hva er egentlig innskudsrente?

TS

Bank Norwegian har 3,5% og det har snart topprente.no også, de gikk ned fra 3,75 til 3,50%.

Anonym poster: c95b08e28e9845f229a5933bc1c40434

Skrevet

DNB har latterlig lav sparerente. Og dårlige vilkår.

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å sette dem inn i BSU! :)

Niks, ingen vits i å binde opp kronene.

• Liker 1
Skrevet

DNB har latterlig lav sparerente. Og dårlige vilkår.

Derfor oppretter du konto i Surnadal Sparebank/Selbu Sparebank i stedet.
Skrevet

Niks, ingen vits i å binde opp kronene.

Om det er vits eller ei avhenger av forskjellige faktorer. Dersom man skatter hjelper det godt med et skattefradrag, uansett om man ikke når opp til maksfradraget på 4000m,-. TS er student og eier med all sannsynlighet ikke egen bolig, og da kan nettopp det å "tvinge seg selv" til å binde penger til bolig være en grei løsning.

Skrevet

Om det er vits eller ei avhenger av forskjellige faktorer. Dersom man skatter hjelper det godt med et skattefradrag, uansett om man ikke når opp til maksfradraget på 4000m,-. TS er student og eier med all sannsynlighet ikke egen bolig, og da kan nettopp det å "tvinge seg selv" til å binde penger til bolig være en grei løsning.

Jeg ser argumentet ditt.
Skrevet

Derfor oppretter du konto i Surnadal Sparebank/Selbu Sparebank i stedet.

Har en OK dagligbank, men sparebank holder jeg meg til de med høyest rente. :)

Takk for tipset angående surnadal og selbu, skal se på det, kanskje det er bedre enn dagligbanken jeg har nå.

Har du bank der? Hva har du å si om de bankene?

Skrevet (endret)

Har en OK dagligbank, men sparebank holder jeg meg til de med høyest rente. :)

Takk for tipset angående surnadal og selbu, skal se på det, kanskje det er bedre enn dagligbanken jeg har nå.

Har du bank der? Hva har du å si om de bankene?

Jeg har sparekonto i Surnadal Sparebank og er storfornøyd. Når de ser at kunden kan det der med å føre et budsjett og spare en sum pr måned, så er de behjelpelig med lån. De er ikke verdens billigste bank, men man får hjelp til f.eks husvære. En venninne sparte opp 300000kr der i løpet av en firårsperiode og hun holder på å bygge seg et lite hus (110kvm) til 2 mill alene no (hus har blitt billigere enn leilighet). Ikke mange banker ville tatt sjansen på å låne ut til en enslig, men de gjorde det.

Hadde aldri vært noen av de større bankene som hadde gjort det samme, de gir nada i småsparerne.

Endret av Gjest
Skrevet

Jeg har sparekonto i Surnadal Sparebank og er storfornøyd. Når de ser at kunden kan det der med å føre et budsjett og spare en sum pr måned, så er de behjelpelig med lån. De er ikke verdens billigste bank, men man får hjelp til f.eks husvære. En venninne sparte opp 300000kr der i løpet av en firårsperiode og hun holder på å bygge seg et lite hus (110kvm) til 2 mill alene no (hus har blitt billigere enn leilighet). Ikke mange banker ville tatt sjansen på å låne ut til en enslig, men de gjorde det.

Hadde aldri vært noen av de større bankene som hadde gjort det samme, de gir nada i småsparerne.

Kan jeg ha sparekonto i Surnadal sparebank uten å være totalkunde der? Hva ligger sparerenten på? Jeg ser hva du mener med de mindre lokale bankene, har selv fått hjelp på den måten. Er slutt med Dnb, Nordea osv for min del, får langt bedre service hos de små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...