Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg befinner meg i en situasjon der jeg angrer på utdanningen jeg har tatt. Har tatt studielån for 5 år (bachelor og ekstra lån fordi jeg var så mye syk) og ønsker å ta en ny utdanning som varer 5-6 år.. Jeg har jo kun rett til 3 år til med lån, og jeg vet at jeg ikke kommer til å ha tid eller energi til å jobbe ved siden av studiene pga. at jeg vil inn på et krevende studie.Vet ikke hva jeg skal gjøre..Vurderer å ta en master i stedet for å begynne på et totalt nytt studie, men jeg har jo egentlig funnet ut at jeg ikke vil gå den retningen jeg har bachelor i. Nå føler jeg at jeg bare sitter igjen med masse gjeld og ikke den utdanningen jeg har lyst til å ha.

Noen som har noen tips eller erfaringer rundt dette?

Anonym poster: c1522b5e25059bbe394e6187c999b9b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjip situasjon! føler jeg kommer til å ha den samme situasjonen om et par år selv. Er for tiden på andre året i en bachelor. Hater faget, null motivasjon. Er i utlandet i tillegg så er latterlig dyrt. Etter denne utdannelsen vil jeg ha rett til 3 år til med støtte. (har tatt årstudium og folkehøgskole fra før) så vurderer da ny bachelor, (kan ta master i samme retning, men vil helst holde meg langt unna det jeg studerer nå)

blir vel nesten for dumt å droppe ut andre året halveis ut i en bachelor. men på en annen side, er det verdt å studere noe man misliker sterkt, trives ikke nevneverdig der man studerer, pluss at det er dyrt?

Skrevet

Jobbe noen år og legge deg opp nok penger til å klare deg de siste årene?

Anonym poster: a6bbf17d660f6bf28dae9af81e6f102a

Gjest hva som helst
Skrevet

Ta mindre studieprogresjon, 20 studiepoeng i semesteret og jobb 40-50% ved siden av så burde det gå fint

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger!

Anonym poster: c1522b5e25059bbe394e6187c999b9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...