AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Hei! Jeg er for tiden student og sliter veldig med studiene. Jeg er usikker på om det var et riktig valg av meg, å begynne på det jeg gjorde, eller om jeg i det hele tatt bare burde droppet å studere. Jeg sliter veldig med selvtillit og selvfølelse, har mye humørsvingninger, redd for ensomhet osv osv. Dette går jeg til psykolog for, men jeg føler ikke at det hjelper noe spesielt. Det er vanskelig å lese til eksamener, og selvom jeg prøver så godt jeg kan (jeg vet jeg kan bedre men tankene i hodet mitt ødelegger mye for meg) så får jeg dårlige resultater (som igjen gjør meg trist og lei, før jeg blir sinna på meg selv) Det jeg egentlig lurer på er om det er noen andre som har det på lignende måte og hvordan de evt har løst studieproblemene og om noen evt har noen tips til hva jeg kan gjøre. Psykologen har ferie en uke til så får ikke snakket med han helt enda.. På forhånd takk Anonym poster: 0ff287ae04e29e52df1071d68bbd6ae1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Jeg hadde mye problemer med selvtillit i forhold til studiene. Jeg lærer veldig fort pensum og har lett for å få gode karakterer, men dette er dessverre noe jeg har innsett i ettertid. Da det var som verst med selvtilliten, psyket jeg meg bare enormt ned og dette resulterte bare i selvoppfyllende profetier: Jeg klarte ikke å konsentrere meg om lesingen, og jeg trodde da at jeg var dum. Det ble derfor en ond sirkel. Det som gjorde meg bedre var å ta eksamensangstkurs og mindfulnesskurs i regi av universitetet. Jeg som hadde vært livredd for muntlig eksamen før og ikke klart å konsentrere meg om lesingen pga. jeg hadde så angst for eksamen, klarte plutselig å få en indre ro som førte til at jeg klarte å konsentrere meg, og jeg fikk A på muntlig. Undersøk om de har slike tilbud der du studerer! Anonym poster: 65df8e92380ac1db79d49cebe21484b4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Tusen takk, skal se om de tilbyr noe lignende her =) Anonym poster: 0ff287ae04e29e52df1071d68bbd6ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå