Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke god på sminke og aner ikke hvilke farger som passer meg.

I morges sminket jeg meg med en lys øyenskygge og brukte litt grønn for å tilsette farge. Den fikk mer et blåskjær. Da jeg kom på skolen så jeg til min forskrekkelse at det så skikkelig stygt ut og har nå lært at jeg ikke kler lyse farger med blåskjær:p

Spørsmålet mitt er: hva passer meg?

Jeg har grønn/brune øyne, ganske blek i huden, brunt hår.

Er det slik at man passer enten "kalde" eller "varme" toner? Og hva er kalde og varme toner?:P

Jeg synes selv jeg kler diskré gullfarger og på fest kan jeg prøve meg på mer eller mindre sotete øyenskygger.

Anonym poster: 8af2acdde19ce5a16b0e135ba3e11748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan se på blodårene dine om du er varm eller kald.

Kald hud= blå blodårer

Varm hud= mer grønne.

Det kan være litt vrient å se, men du kan også bruke ett smykke i sølv og ett i gull, og se hva som får huden til til å gløde mest :) Er det gull, så er du varm, og omvendt.

Når du har funnet ut om du er varm eller kald så bør du søke på nett for å se hva som står der om sminke. Det blir mye å skrive alt her :) Men de aller fleste kler jo bruntoner, så om du er usikker så bruk nøytrale jordfarger.

Skrevet

Hovedregelen er vel at man skal bruke farger som er motsatt av øyefargen man har (på hjulet her nedefor). Så om du har grønn-brune øyne skal litt rød-aktig farge passe deg fint. Ikke blå, for all del :fnise:

Jeg har grønne øyne og bruker rød-brun-toner med et tynn sort kajalstrek helt nederst.

colorwheel.jpg

Skrevet

Jeg synes du skal kjøpe Lancomes øyeskygge Erika F (G40).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...