AaaaK Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Som forholdsvis nyutflyttet student lurer jeg og hun jeg bor med veldig på hva en normal strømregning kommer på? Månedsforbruk, kvartal, eller, som vi betaler, hver andre måned? Vi føler vi får høye strømregninger, men lurer på hva vi egentlig kan forvente? Bor i en 40 kvm leilighet i 3 etasje i Lillehammer hvis dette skulle ha noe å si.
Medlem Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Mitt årlige strømforbruk er 1800 kWh, altså i snitt rundt 150 kWh i måneden. Jeg bor på 55 kvm i en eldre bygård i Oslo, med leiligheter over, under og på begge sider. Edit. Det er visst faktisk ikke mer enn 1500 kWh i året. Endret 12. januar 2013 av Medlem
Østlandet Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Mitt årlige strømforbruk er 1800 kWh, altså i snitt rundt 150 kWh i måneden. Jeg bor på 55 kvm i en eldre bygård i Oslo, med leiligheter over, under og på begge sider. Hvordan i all verden får du til dette. Du kan i hvert fall ikke ha varmtv.beholder. Ikke vaske særlig med klær. Nesten ikke se på Tv... Er det en tom leilighet? Og er du klar over hvor lite dette egentlig er? Mange bruker dette i måneden. Forøvrig så jobber jeg med ting relatert til dette. Derfor er jeg så bastant og mener at når man oppgir slike vanvittig lave tall, så må man samtidig forklare dem bedre. Endret 10. januar 2013 av Østlandet 3
Zzyzx Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Som forholdsvis nyutflyttet student lurer jeg og hun jeg bor med veldig på hva en normal strømregning kommer på? Månedsforbruk, kvartal, eller, som vi betaler, hver andre måned? Vi føler vi får høye strømregninger, men lurer på hva vi egentlig kan forvente? Bor i en 40 kvm leilighet i 3 etasje i Lillehammer hvis dette skulle ha noe å si. For å svare må vi nesten vite hva dere bruker strøm på. Du kan få mange svar her, men de fleste vil ikke være relevant for din situasjon. 1
Medlem Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Hvordan i all verden får du til dette. Hovedgrunnen er nok at varmtvann og vannbåren oppvarming er inkludert i felleskostnadene. Usikker på om dette er "normalt" for mindre leiligheter, men unormalt er det i alle fall ikke. Ellers ser jeg nok på tv, vasker klær, bruke komfyren, osv. slik som folk flest.
-Jiinxs- Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Ca 900-1000 kWh, på sommeren kan du vel halvere den. 3 roms leilighet, felles fyring i brl og bruker vel mest strøm på en pc som står på nesten 24/7.
AaaaK Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2013 Vi varmer opp leiligheten med 2 oljeovner og 1 sånn veggovnting. I tilleg er det varmtvann (dusjing ol. på 2 jenter), lys i 4 rom, vaskemaskinen går 1-2 ganger i måneden og oppvaskemaskinen 2-3 ganger i uka. Den er liten. Mikro ca 5 min hver dag. Stekeplate og ovn. Tven er i lite bruk, men musikkanlegget brukes litt hver dag. Hadde også satt pris på ca. anslag om pengebeløpet som brukes i måneden/annen hver måned/kvartal.
lilleGrethe Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Vi er to personer som bor i rekkehus (84kvm fordelt på to etasjer, pluss uoppvarmet kjeller og loft), og ila ett år har vi brukt ca 14.500 kWh. Det meste av perioden har all oppvarming vært strømbasert, og det har ikke vært spesielt godt isolert. Regner med å redusere strømforbruket fremover, nå har vi vedovn og har etterisolert en del i første etasje. Ser ut som om det hjelper når jeg sjekker forbruket hos strømleverandøren. Hvis du synes strømkostnadene er høye, vil jeg anbefale å sammenligne strømpriser på konkurransetilsynets nettsider. De beste avtalene får man ved å bruke efaktura og avtalegiro, da slipper man gebyrer. Avtaletypen variabel lavpris er mest forutsigbart, samtidig som konkurransetilsynet sier at prisforskjellen mot spotpris over tid er minimal. Lykke til!
Anneline80 Skrevet 12. januar 2013 #9 Skrevet 12. januar 2013 Bor i kollektiv, fire personer på 140 kvadrat. 7 panelovner, vaskemaskin, dusj, varmtvann og elektrisitet ellers. Bruker ca 15000 kwh i året, men langt mer på vinter enn på sommer.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 Ca. 60 kvm leilighet, med leiligheter på alle sider. Varmtvann og oppvarming inkludert i fellesutgiftene, så kun strøm for lys, matlaging og bruk av husholdningsapparater etc. registreres på kontoen vår. Vi bruker mellom 3.000 og 3.500 kWh i året. Anonym poster: 469ce8023fe022ba38441f5466bc4876
Gjest Corto Maltese Skrevet 12. januar 2013 #11 Skrevet 12. januar 2013 (endret) Mellom 800 kWh og 1200 kWh på vinteren. På sommeren, våren og høsten mellom 300kWh og 600kWh Endret 12. januar 2013 av Corto Maltese
Marsipan Skrevet 12. januar 2013 #12 Skrevet 12. januar 2013 To voksne og to barn i 270 kvadrats enebolig fra 1950, strømforbruk ca 20.000 kwh i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå