Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestillt barnevogn fra Tyskland til Poste Restante i Strømstad. Er det noen her inne som har gjort det før og kan svare meg?

Har sett på nett når jeg har Googlet litt at noen ganger blir varene sendt til Statoil i Skee.

Vognen blir sendt med DPD eller GLS, ikke med DHL!

Noen som da vet om jeg kan forvente å hente pakken på Postsenteret i Strømstad, eller om jeg må til Statoil?

Anonym poster: e1828acff9fe38bbd735cd4c5489852e

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at DPD samarbeider med posten i sverige, slik at den havner på postterminalen, GLS vet jeg ikke.

Statoilen i Skee tror jeg forøvrig er nedlagt etter at de flyttet E6 :)

Skrevet

Hvorfor ikke sende til deg selv? Jeg har kjøpt barnevogn fra tysk nettbutikk. Skjønner ikke problemstillingen egentlig.

Skrevet

Fordi man må betale moms og tollbehandling såklart. Norge er ikke i EU.

Anonym poster: 0337e1156a1148b953971b9515f78e28

Skrevet

Fordi man må betale moms og tollbehandling såklart. Norge er ikke i EU.

Anonym poster: 0337e1156a1148b953971b9515f78e28

Da jeg kjøpte vogn fra Tyskland så trakk de ifra tysk moms, så jeg betalte norsk moms og tollbehandlingen. Men det ble ikke så mye mer, men nå har jeg 1,5 timer til svenskegrensa.

Skrevet

Barnevogn er unntatt moms. De trekker fra tysk moms hvis nettbutikk er bra. Det finnes en nettside for å beregne moms på forskjellige varer hos tolldir. Søk (på mobil så vanskelig å lenke).

Skrevet

Barnevogn er unntatt moms. De trekker fra tysk moms hvis nettbutikk er bra. Det finnes en nettside for å beregne moms på forskjellige varer hos tolldir. Søk (på mobil så vanskelig å lenke).

De er ikke unntatt moms, men kanskje toll?

Anonym poster: 7148a8cd08f0b00717020acdf33decef

Skrevet

Søk på importkalkulator. Nå la den på moms, så jeg ble litt usikker, mener jeg ikke betalte det.

Skrevet

Jeg har akkurat bestilt fra Nederland. Betalte ikke toll, men moms (se toll.no hvis jeg husker riktig). På vogn til 4400 norske kroner betalte jeg 1000 for å hente ut pakken på posten.

Skrevet

Du kan ha med deg verdier for maks 3000 inn til norge hvis du har vært ute av landet under 24 timer og 6000 kr over 24 timer.

Du mister jo og reklamasjon osv.

Så vet ikke helt om det lønner seg, så fremt du ikke vil importere den ulovlig til Norge....

Skrevet

Ser for meg *ulovelig barnevognimport til Norge* som overskrift på en eller annen luguber nettavis :D neppe noen fare. haha..!

Anonym poster: c6610583d19b081879f69103335496c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...