AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Noen som har råd om hvordan jeg kan unngå at naboens hunder løper inn i hagen min? Jeg vil gjerne bevare nabofreden da vi er nyinnflyttet på et lite sted. Båndtvang er tydeligvis et ukjent ord her. De fleste av hundene aner jeg ikke hvem som eier engang. Det kan være hyttefolk som holder til et stykke unna. Har prøvd en slags hundeskremmer som piper. men batteriet går så fort da den piper hver gang vi går gjennom porten selv. Lei av hundebæsj på plenen. Vi har en baby og to katter. Anonym poster: 9906bc99e5d13d2a64a9fcb12ed692f8
Petra75 Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Jeg ville ha ringt politiet når hundene er der slik at de får fanget dem og tatt dem inn. Selv om det ikke er ekstraordinær båndtvang nå betyr ikke det at bikkjene skal kunne løpe fritt uten tilsyn. Regner med at hundene er merket slik at politiet kan finne ut hvem eierne er og kan gi dem et klask på lanken. 1
Sophie-Ann Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Tråden er ryddet for upassende innlegg Sophie-Ann, mod
Sugerøret Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 ab - din post er rapportert. Makan til idiotisk forslag! TS ,ser at du ikke vil lage "bråk" men du kan jo forsøke å snakke til eier. Det at bikkja flyr uten bånd og skiter i hagen din er ikke OK. OM det ikke lykkes ,ville jeg nok ha ringt Viking (tlf. 06000.) Da må eier hente ut hunden selv og det koster noen kroner
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 ab - din post er rapportert. Makan til idiotisk forslag! Tror neppe forslaget var seriøst ment. TS, om jeg var deg ville jeg nok satt opp gjerde om det er mulig. Naboene kan du snakke med, men hyttefolkas bikkjer ville jeg ikke giddet å spandere tid på var jeg deg. Da ville jeg bare ringt Viking med en gang. ....og så ville jeg vært fristet til å grave ei vollgrav rundt huset. Anonym poster: 84e5255a2ef72bb977072f4dfa7e0fcd 1
Sugerøret Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Tror neppe forslaget var seriøst ment. ----- Anonym poster: 84e5255a2ef72bb977072f4dfa7e0fcd Helt greit,men en skal ikke skrive slike ting på nett uansett. Noen vil nok finne slike "råd" fullstending fine og gjøre noe totalt idiotisk ,ulovlig og ikke minst forferdelig for det dyret som måtte sette seg fast...
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Helt greit,men en skal ikke skrive slike ting på nett uansett. Noen vil nok finne slike "råd" fullstending fine og gjøre noe totalt idiotisk ,ulovlig og ikke minst forferdelig for det dyret som måtte sette seg fast... Beklager, jeg tenkte ikke på at idioter faktisk kunne tatt mitt innlegg seriøst, det var ikke meninga.! For å komme med et seriøst råd, snakk med hundeeier først av alt. Å ringe Viking er en idè, men tenk på hunden det går utover, det er stressende for den å bli tatt av fremmende og satt i bur i påvente av at eier skal komme og hente den. Greit at eier blir straffet ved å måtte hente og betale ut hunden, men det er hunden som får unngjelde. Ta en alvorsprat og forklar at det er ikke greit. Anonym poster: 6c23550c86373f28d995882a41ee741c 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Vi har gjerde, men de løper inn porten. Har ganske stor gårdsplass så vi må kjøre inn porten for å parkere. Har prøvd å holde den lukket, men det blir litt stress da vi må stoppe midt i veien for å lukke den opp. Pluss at samboeren min ikke vil holde den lukket på trass... Hundene er raske til å stikke av når vi kommer ut. Vi vet hvem som eier den ene, men de andre har vi ingen anelse om hvor hører til. Er fristet til å sette opp et "husk båndtvang" skilt (her hvor vi bor er det ekstraordinær båndtvang) og "bruk pose". Anonym poster: 05e4793395fe6265639bceee71d059b5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Hvis jeg var deg, hadde jeg bare holdt den porten lukket for å unngå mer stress med hundene, altså..... Har hørt en lignende historie der en hest kom seg ut av engen sin, og gikk over på naboen og spiste opp blomster i hagen og tråkket opp bedene. Det ble faktisk anmeldt av denne sure naboen, men i forliksrådet ble det bestemt at hesteeier ikke var ansvarlig pga naboen nektet å late igjen sin grind. De fant en eller annen lov om at hver skal passe sin eiendom osv. Anonym poster: 6c23550c86373f28d995882a41ee741c
Sugerøret Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Beklager, jeg tenkte ikke på at idioter faktisk kunne tatt mitt innlegg seriøst, det var ikke meninga.! For å komme med et seriøst råd, snakk med hundeeier først av alt. Å ringe Viking er en idè, men tenk på hunden det går utover, det er stressende for den å bli tatt av fremmende og satt i bur i påvente av at eier skal komme og hente den. Greit at eier blir straffet ved å måtte hente og betale ut hunden, men det er hunden som får unngjelde. Ta en alvorsprat og forklar at det er ikke greit. Anonym poster: 6c23550c86373f28d995882a41ee741c Er enig ang.stresset.Men hva om noen kjører på disse hundene? Mye en kan tenke seg kan skje,selv om sjangsen er liten.. Synes TS skulle gjøre det til en rutine å stoppe etter ts har kjørt inn porten.Det ville kanskje løst problemene uten store innsatsen..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Ser rundt meg at vi faktisk er det eneste huset med grind til innkjørselen (noe de forrige huseierne fikk satt opp pga at ikke deres hunder skulle løpe ut..). Det er vel egentlig ikke så vanlig å ha heller? De andre naboene (som ikke har hund) må ha det samme problemet. Trur jeg skal høre litt med dem. Anonym poster: 05e4793395fe6265639bceee71d059b5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Er spent på hvordan det går, håper hundeeiernaboene er slike som det går an å snakke med. Anonym poster: 84e5255a2ef72bb977072f4dfa7e0fcd
Sulosi Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Tråden er ryddet for innlegg som oppfordrer til å bryte norsk lov. Sulosi, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå