Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting er ... kaos..

Ble slutt mellom meg og sambo ( gjennom 3 år) i oktober..

Omtrent samme dagen som det blir slutt, kommer det en fyr bort til meg og vil bli kjent... Vi har sett hverandre i ett år, men aldri tatt noe kontakt.. Han legger meg til på face og vi begynner å chatte... mye.. hele dagen.. Han får vite "alt" om meg og er virkelig interssert, vi kommuniserer på en sånn måte som jeg ikke trodde var mulig for menn å kommunisere på.. Han forstår meg og han bryr seg..

Vi møtes hjemme hos han, og ting blir enda klarere. Han har sett på meg i over ett år, og er interssert. Han er faktisk så interessert, at jeg muligens er den rette for han...

Med andre ord han vet han allerde elsker meg.. Dette har aldri skjedd han før, og han har virkelig sterke følelser, han gjør alt for meg og han gjør alt for at vi skal kunne bli sammen, jeg ser det i alle de handligene han gjør, han setter meg før alt annet og er klokka 3 på natta og jeg trenger han, kommer han fortere enn lynet...

Vi spiser middager, har sex, ser på filmer osv... jeg trives veldig i hans selskap. Han får meg til å være trygg, han er annerledes enn de andre, og jeg vet at dette er en av de sjeldne, som faktisk er til å stole 100% på og som virkelig vil gi alt.. Sånne som ikke vokser på trær, og sånne du ikke møter hver dag, kanskje ikke i det hele tatt... Vi kan snakke om alt og dypere ting, vise følelser og ikke minst vi er veldig like... Med andre ord, det er drømmemannen. SÅ hva er problemet mitt????

Jeg prøver så hardt, jeg vil og jeg vet dette er sånn mann jeg trenger. Han kan gi meg alt... MEN jeg har bare ikke de rette følelsene, det er så fælt og jeg nesten skjemmes av meg selv.. En sånn mann har jeg ventet på lenge, og når jeg først får en slik trygghet klarer jeg ikke å være i skyene?? Hva feiler det meg???

Har aldri vært i forhold med en mann som bryr seg så mye, det er som om han viser meg hvordan det egentlig skal være.. Tidligere har jeg hatt forhold med menn som ikke er interssert i å snakke, ihvertfall ikke om noe annet enn seg selv...Det har vært løgner, usikkerhet og uendelige diskusjoner...

Jeg har virkelig funnet en som er riktig, etter hundrevis av drittsekker... HVORFOR klarer ikke jeg å være forelsket?? Det beste er selvfølgelig å la han gå, da han fortjener bedre og noen som kan gjendjelde det han føler. Men jeg klarer ikke å la han gå heller, han gir meg så mye på det dypere plan...Så nå blir det bare til at jeg holder han på kroken, og sier at jeg ikke klar enda men vil bli klar... Jeg er bare så redd, så fryktelig redd for at jeg aldri vil møte en sånn person igjen og da er det ikke håp lenger.....

Er det noen der ute, som har opplevd lignende?? Hva gjør man?

Anonym poster: 9e5ec1daad50fbfe9fb089294b284ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du blir veldig forelsket i en annen kommer ikke forelskelsen til å vare evig uansett. Om du er seksuelt tiltrukket av han og trives i hans selskap synes jeg du skal gå for han. du sier jo han gir det mye på et dypere plan.

Anonym poster: 037ccfe76f01dcf03aba8a07f3c1b332

• Liker 1
Skrevet

om du blir veldig forelsket i en annen kommer ikke forelskelsen til å vare evig uansett. Om du er seksuelt tiltrukket av han og trives i hans selskap synes jeg du skal gå for han. du sier jo han gir det mye på et dypere plan.

Anonym poster: 037ccfe76f01dcf03aba8a07f3c1b332

Det nevnte jeg ikke.. men.. det skorter litt på det seksuelle, føler meg ikke sånn tiltrukket av han.. Om jeg bare kunne blande det som jeg hadde seksuelt med eksen og hans person, ville alt vært perfekt :(

Skrevet

Det kan være følelsene dine ikke er helt der enda fordi du nettopp er kommet ut av et annet langvarig forhold. Av erfaring mener jeg at følelsene fra forrige forhold trenger å bearbeides før man er klar til å få følelser for en annen person.

• Liker 2
Skrevet

Det kan være følelsene dine ikke er helt der enda fordi du nettopp er kommet ut av et annet langvarig forhold. Av erfaring mener jeg at følelsene fra forrige forhold trenger å bearbeides før man er klar til å få følelser for en annen person.

Ja jeg har tenkt dette selv.. men... nå er han jo i livet mitt... Og jeg vet at følelsene jeg har for exen vil være her i lang lang tid.. Men vil ikke la denne fyren gå heller.. tviler på at han da vil om flere år ha meg igjen... sier jeg hadet nå, blir han så såret at jeg vet han ikke vil orke å ha noe kontakt med meg..

Skrevet

Ja jeg har tenkt dette selv.. men... nå er han jo i livet mitt... Og jeg vet at følelsene jeg har for exen vil være her i lang lang tid.. Men vil ikke la denne fyren gå heller.. tviler på at han da vil om flere år ha meg igjen... sier jeg hadet nå, blir han så såret at jeg vet han ikke vil orke å ha noe kontakt med meg..

jeg synes du må bestemme deg fort.. slik at han ikke blir enda mer glad i deg. men jeg synes du skal satse på han

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

du går vidare

Skrevet

Har det akkurat på samme måten som deg nå selv, ts. Jeg kan ikke si at jeg har vært med så mange selv, siden jeg er er såpass ung, og har ikke hatt ordentlig seriøse forhold osv, men har vært forelsket en del ganger, og har sett på meg som en som LETT blir forelsket i en.

Jeg var i et forhold som var mitt mest seriøse forhold så langt, det varte i ett år, men jeg gjorde det slutt. Veldig kort tid etter kom en annen og var helt gal etter meg. Han er snill, viser mye oppmerksomhet, og jeg kan ikke tro alt han finner seg i for min skyld. Men jeg blir ikke forelsket i han uansett, han gått noen måneder nå, og han har jo spurt om vi skal være kjærester, men jeg har ikke klart å si ja, fordi jeg ikke liker han, men har selvfølgelig ikke sagt det. Sa bare at jeg ikke var helt klar for kjæreste bare.

Jeg tenker at det kanskje er fordi jeg ikke fikk nok tid til å tenke på eksen. Jeg savner fortsatt tiden med han, men fikk ikke tid til hele den sorgprosessen når han andre kom så fort, og jeg vet at jeg fortsatt hadde, og kanskje til og med fortsatt har følelser for eksen, og derfor klarer jeg ikke å bli forelsket på nytt. Kanskje det er noe sånt for deg også?

Altså, jeg hadde ingen kjærlighetssorg for eksen i det hele tatt, for jeg unngikk å tenke på det frem til jeg møtte nr. 2, men etter det så har jeg drømt mye om eksen, og tenker på de gode stundene osv. Jeg synes jeg er slem som har latt det gått så langt, men det var fordi jeg også følte en slags trygghet. Men jeg har også sagt i fra til han at jeg ikke vil mer, men av en eller annen grunn så har han kommet tilbake og han har ikke gitt opp, og han viser at han er ordentlig glad i meg osv.

Håper ikke dette innlegget bare ble rot, haha...

Anonym poster: 592779c5ed7745d248b2116accfab693

Skrevet

Har det akkurat på samme måten som deg nå selv, ts. Jeg kan ikke si at jeg har vært med så mange selv, siden jeg er er såpass ung, og har ikke hatt ordentlig seriøse forhold osv, men har vært forelsket en del ganger, og har sett på meg som en som LETT blir forelsket i en.

Jeg var i et forhold som var mitt mest seriøse forhold så langt, det varte i ett år, men jeg gjorde det slutt. Veldig kort tid etter kom en annen og var helt gal etter meg. Han er snill, viser mye oppmerksomhet, og jeg kan ikke tro alt han finner seg i for min skyld. Men jeg blir ikke forelsket i han uansett, han gått noen måneder nå, og han har jo spurt om vi skal være kjærester, men jeg har ikke klart å si ja, fordi jeg ikke liker han, men har selvfølgelig ikke sagt det. Sa bare at jeg ikke var helt klar for kjæreste bare.

Jeg tenker at det kanskje er fordi jeg ikke fikk nok tid til å tenke på eksen. Jeg savner fortsatt tiden med han, men fikk ikke tid til hele den sorgprosessen når han andre kom så fort, og jeg vet at jeg fortsatt hadde, og kanskje til og med fortsatt har følelser for eksen, og derfor klarer jeg ikke å bli forelsket på nytt. Kanskje det er noe sånt for deg også?

Altså, jeg hadde ingen kjærlighetssorg for eksen i det hele tatt, for jeg unngikk å tenke på det frem til jeg møtte nr. 2, men etter det så har jeg drømt mye om eksen, og tenker på de gode stundene osv. Jeg synes jeg er slem som har latt det gått så langt, men det var fordi jeg også følte en slags trygghet. Men jeg har også sagt i fra til han at jeg ikke vil mer, men av en eller annen grunn så har han kommet tilbake og han har ikke gitt opp, og han viser at han er ordentlig glad i meg osv.

Håper ikke dette innlegget bare ble rot, haha...

Anonym poster: 592779c5ed7745d248b2116accfab693

Vi har det nok veldig likt ja:) Bare at jeg sørget og sørger over eksen, samtidig som jeg "koser" meg med han nye.. Er bare at han er absolutt ikke min type, utseende og seksuellt sett.. men alt som er inni han og hvordan han er, det er bare rett og slett helt utrolig. På innsiden er han ALT jeg kunne drømt om :S Vil bare bryte denne sirkelen med å gå for "badboysa" ender jo opp med brudd uansett.. Jeg tror det jeg hele tiden håper er på å få en ordentlig kjekkas, som viser seg å BARE ville ha meg og jeg er hodestups forelska og vi kan også dele alt.. dette skjer jo selvfølgelig ikke...

Skrevet

1. Du er faktisk ikke ferdig med eksen. Da er det vanskelig å involvere seg skikkelig med en ny, selv om du ser han er super. Du gir ham med andre ord egentlig ikke en fair sjanse. Jeg tror det oftest er lurt å ta det litt rolig inn i et nytt forhold, spesielt når det er så kort tid siden et brudd, samme om man er over eksen eller ikke. Det er alltids noen ting som bør bearbeides - og i ditt tilfelle sier du det jo rett ut.

2. Det at han har vært så 100 % sikker fra dag én er flott, men jeg tror at selv om jeg hadde vært forelska, ville jeg trukket meg litt og hatt problemer med å bli sikker på mine egne følelser om den andre var SÅ på før vi kjente hverandre. Kanskje det også er med og påvirker.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, antagelig bør du holde avstand til ham, kanskje gjøre det helt slutt, eller i hvert fall ta det med ro og ikke treffes så ofte, inntil du finner ut av følelsene dine. Det er jo heller ikke sånn at man har en "forpliktelse" til å falle for noen bare fordi de er bra folk og interessert i deg.

Anonym poster: 50c6f19d579dbc5e9f8f7a8adfad6b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...