AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Jeg er en jente på 20 som er jomfru. Jeg har aldri hatt noen kjæreste, og aldri følt tiltrekning av noen person, hverken gutt eller jente. Jeg er altså rimelig sikker på at jeg er aseksuell. Dette er imidlertid ikke noe som plager meg - jeg vet jo ikke om annet. Problemet er, at jeg veldig gjerne vil ha barn. Vet jo at f.eks Stork klinikk i Danmark gjør dette, men lurer på hvordan man går frem. Lurer også på om det er noen andre som vet noe om/ kjenner noen som "lider" av de samme tingene jeg gjør? Er dette helt unormalt? Anonym poster: d531a16fcadbda867376f9946ef21597
micromaya Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Hm. Nå føler jeg meg veldig gammel, men må nesten si det: du er ennå ung! Kanskje du rett og slett ikke har truffet en person du tiltrekkes av, det er slettes ikke alle som forelsker seg i hytt og pine. Kanskje du er litt "sent" utviklet på dette punktet...? Jeg aner selvfølgelig ikke, men tenker at du uansett ikke bør uro deg ennå. Kankje ER du aseksuell, kanskje er du det ikke. Kanskje får du barn, kanskje ikke. Det er ikke alle forunt det heller. Ting har en tendens til å ordne seg, på et eller annet vis
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Jada, det er det svaret jeg alltid får, og for å være helt ærlig så uroer det meg på en måte enda litt mer... Tenk om jeg IKKE bare er sent utviklet? Kanskje jeg faktisk er sånn? Og er situasjonen min virkelig så rar at folk må forsvare den med at jeg er "sent utviklet"..? Anonym poster: d531a16fcadbda867376f9946ef21597
micromaya Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Som jeg sa, jeg aner virkelig ikke. Kanskje det er det mest irriterende svaret i verden, i så tilfelle beklager jeg. Det er ikke mye som er ordentlig rart her i verden, men litt spesiell er jo situasjonen din. Jeg tror mangelen på kloke svar er at vi rett og slett ikke vet bedre. Hva om du faktisk ER sånn? Javel, da er du det. Så må du finne din måte å takle situasjonen på. Du sier det ikke plager deg, men det virker som om det uroer deg litt lell. Jeg tenker at mye blir mindre skummelt om man vet litt mer om det, samtidig som det å google for mye kan gjøre én fjær til ti høns. Jeg håper for din del det vil dukke opp likesinnende både her og der
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Jada, det er det svaret jeg alltid får, og for å være helt ærlig så uroer det meg på en måte enda litt mer... Tenk om jeg IKKE bare er sent utviklet? Kanskje jeg faktisk er sånn? Og er situasjonen min virkelig så rar at folk må forsvare den med at jeg er "sent utviklet"..? Anonym poster: d531a16fcadbda867376f9946ef21597 Ja, kanskje et litt kjipt svar å få, men det er jo faktisk sant du er bare 20.Vil ikke si du er sent utviklet heller, eller i hvert fall ikke unormalt sent utviklet. Ganske mange som ikke er tiltrukket noen når de er 20 og nesten først må bestemme seg for "nå må jeg få meg kjæreste" før de finner en de liker. Og om det skulle vise seg at du er aseksuell og/eller ikke liker gutter på den måten så har du fortsatt ganske mange år hvor du kan få barn, er jo nesten sånn at du allerede ligger på forskudd når du tenker på barn når du "bare" er 20. Anonym poster: 7b705c5dd0b955db858751ab391d191b
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Inseminering er rimelig problemfritt Enten er det hos lege (omtrent likt som en vanlig GU. Med andre ord, ille nok, men mindre ille sammenlignet med en fødsel), eller hjemme med sprøyte uten spiss. http://www.asexuality.org/home/ og acebook er greie steder å komme i kontakt med andre asexuelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå